טפס"ר איציק עוז
טפס"ר איציק עוז

"אם היו מבצעים מראש פעולות לחשיפת הקרקע, אז אולי גודל השריפה היה נמנע"

מפקד תחנת הכיבוי בפתח תקווה, טפס"ר איציק עוז, מסכם את הפעולות לכיבוי השריפה אמש, ומכחיש כי איחרו להגיע לזירת האירוע: "מדובר בשטח גדול ולא תמיד רואים מה קורה בצד השני"

פורסם בתאריך: 19.10.17 16:16

בשירותי הכבאות בעיר התפנו הבוקר לסכם את השריפה שפרצה אתמול אחר הצהריים בשטח הפתוח סמוך לשכנות אם המושבות ולאזור התעשייה סגולה. מקור השריפה טרם ידוע בוודאות, אך בכבאות משערים שמדובר בקצר בעמוד חשמל, שבתוספת הרוחות והצמחייה היבשה באזור, סייעו להתפשטות האש.

טפס"ר איציק עוז, מפקד תחנה הכיבוי בעיר, מספר מתי החלה השריפה ואיך היא התפתחה. "אם אני מסכם את הכל אז אני יכול לומר שהאירוע עצמו החל בסביבות השעה 16:00 בסמוך לשטח פתוח בשכונת אם המושבות", הוא אומר. "בשל משטר הרוחות, השריפה איימה על אזור המפעלים באזור התעשייה סגולה. בכיבוי השריפה לקחו חלק 33 לוחמי אש עם 12 כלי רכב בשיתוף שני מטוסי כיבוי וציוד מכני הנדסי שהגיע מהעירייה. בשל גודל השריפה פונה גן ילדים ומתנ"ס, לא בגלל האש אלא מתוך חשש לשאיפת עשן. בכל הקשור לגורם השריפה, אנו כרגע לא פוסלים דבר, אך ייתכן וקצר בעמוד חשמל גרם לכך. כמובן שכל הקוצים והרוחות תרמו להתפשטות מהירה של האש. אני חושב שהפעולה שלנו הייתה מהירה וגרמה לכך שמנענו מהשריפה להגיע ולפגוע באמת ברכוש. עם זאת לא היה חשש שהשריפה תפגע בבניינים בשכונה. נערכנו בצורה מסיבית ואפילו הפעלנו מטוסי כיבוי בתוך שכונת מגורים, לא דבר שרואים ככל יום".

שריפה בפ"ת. צילום זאב שטרן

שריפה בפ"ת. צילום זאב שטרן

אתה חושב שניתן היה למנוע שריפה בהיקף שכזה?

"אם היו מבצעים מראש פעולות לחשיפת הקרקע כדי למנוע מהקוצים להתפשט, אז אולי גודל השריפה היה נמנע. בסופו של דבר, הכל עניין של בטיחות וניקוי השטח. השריפה הייתה גדולה, אך אנו רצינו לסיים אותה עם כל הכלים שעומדים לרשותנו, כדי שאף אד לא ייפגע. מדובר פה בשטח פתוח. לא היה עיכוב בהגעה שלנו לנקודה. מדובר בשטח גדול וגם לא תמיד רואים מה קורה בצד השני. למרות הכוחות הרבים שהיו בשריפה, גם היו לנו כוחות בתחנה כדי לתת מענה למקרים אחרים בגזרה שלנו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר