סיור השרה מיכאלי בנוגע לכביש 40, צילום באדיבות התושבים

מלחמת גרסאות: סיור השרה בכביש 40 הסתיים בתלונה במשטרה | צפו

ירון קדושים הגיש תלונה במשטרה נגד שי שטרק, עוזר ראש העירייה. בעירייה אומרים: "אם הייתה אלימות מצד גורם מסויים - זה מצד האינטרסנט"

פורסם בתאריך: 20.2.22 15:33

סיור השרה מיכאלי בפתח תקוה הסתיים בתלונה במשטרה. לאור מתווה כביש 40 החדש השנוי במחלוקת, והפעילות שמתנהלת נגד סגירת צמתים בהם צומת יזן וצומת שעריה, ערכה בשבוע שעבר שרת התחבורה, מרב מיכאלי, סיור באזור, במהלכו הציגו בפניה תושבי השכונות הסמוכות וראש העירייה, רמי גרינברג, שהוזמן לסיור על ידי לשכת השרה, את הבעייתיות שבו. אלא שלמרות חשיבות הסיור, לא הכל התנהל על מי מנוחות. בעקבותיו הגיש פעיל הציבור, ירון קדושים, תלונה במשטרת פתח תקוה כנגד עוזר ראש העירייה שי שטרק, בגין תקיפה פיזית לכאורה, על ידי עובד ציבור. בעירייה טוענים מנגד: "אם הייתה אלימות מצד גורם מסויים – זה מצד האינטרסנט".

הסיור שנערך השבוע, נועד להציג לשרה מיכאלי את בעייתיות מתווה כביש 40 כפי שהוא. כזכור, תוכנית הבנייה בשטח מחנה סירקין וכן השינויים סביב כביש 40, אושרו על ידי המועצה הארצית לתכנון ובנייה, בספטמבר 2019 וכבר אז יצרו כעס אצל התושבים, שטענו לפגיעה באיכות החיים. על פי התוכנית שאושרה, יסגרו שלושה צמתים מרכזיים: צומת חזן בהדר גנים, צומת שלמה בצמרת גנים וכן הכניסה לצומת הושע בשעריה. בחודש נובמבר האחרון התקיימו דיונים לשמיעת התנגדויות הציבור וכעת ממתינים להחלטה הסופית בנושא.

לאחר הסיור מסר קדושים: "זהו עוד נדבך במאבק אמיתי ואמיץ של תושבים ותושבות, מול כוחות אדירים העדיפים עליהם מאוד, בדומה לדוד מול גולית. מדובר במלחמה של ממש על הבית. אנו מאמינים שבסוף האמת תנצח. אין מילים בפינו להודות לשרת התחבורה מרב מיכאלי שירדה לשטח, הקשיבה, בחנה ותבחן את הנושא, מתוך כבוד לתושב 'הפשוט' שהוא אבן היסוד במדינה שלנו".

ראש העירייה, רמי גרינברג, הדגיש בפני השרה כי הצמתים משרתים בעיקר את תושבי שכונות המזרח ובתוכן שעריה, עמישב, והדר גנים, וככל שהמדינה תחליט לסגור אותם, איכות החיים באזור תפגע באופן משמעותי. עוד ציין ראש העירייה, כי הפתרונות התנועתיים שהמדינה מקדמת לטובת תושבי סירקין העתידיים לא אמורים לבוא על חשבון איכות החיים של התושבים המקומיים. השרה מיכאלי הבטיחה לבחון את הנושא.

גרינברג אמר: "עיריית פתח תקוה פועלת בכל הגזרות כדי להביא לתכנון מיטבי בכביש 40 ככל הניתן ולמנוע את התכנון לסגירת הצמתים חזן והושע. אני מודה לשרה ולצוות משרדה על הסיור החשוב ועל הנכונות לסייע בענייני התחבורה השונים. אנחנו נהפוך כל אבן כדי שהאינטרס של התושבים המקומיים יבוא לידי ביטוי בתכנון הכביש ונעשה כל שניתן כדי להבטיח תכנון מיטבי. כפי שאמרתי בעבר, אנחנו נערכים להמשך הפעילות בנושא וככל שיהיה צורך גם נקדם הליך משפטי בנושא".

 

אלא שכאמור, הנושא לא נגמר בכך וכעבור יומיים ממועד הסיור, הגיש קדושים תלונה במשטרת פתח תקוה כנגד עוזר ראש העירייה שי שטרק בטענה לתקיפה פיזית. בשיחה עם מלאבס טען קדושים: "במהלך הסיור נצמדו אליי שני עובדי עירייה, שי שטרק וגיל טסה, שצעקו עליי לזוז אחורה ושאני מפריע. הם צעקו לי 'מה אתה עושה פה בכלל, אתה לא מייצג תושבים?'" לדבריו, התלונה הוגשה בעקבות אלימות, לכאורה, שהופנתה כלפיו מבלי שהוא התגרה או הגיב לה: "במשך דקות ארוכות שי שטרק ניסה לדחוק אותי אחורה פיזית באמצעות דחיפות ומרפקים. כנראה ציפו שאני אפרוש והבמה תישאר לראש העיר מול השרה. אבל זה לא קרה. נדרשתי לאיפוק כי המעמד היה חשוב לי מדי מכדי לתת למישהו לפוצץ אותו".

בעירייה טוענים שלא הייתה אלימות, שאין תיעוד לאלימות, ואתה בסך הכל הפרעת לצלם ומחפש פרובוקציות.
"היו עשרות עדי ראייה וחלקם אף הביעו נכונות להעיד על כך במשטרה. במקום להתנצל ולהבטיח שמקרים כאלו לא יישנו, העיריה בוחרת לברוח מאחריות, לזרוק את האשמה באופן שיקרי, ובכך לתת גושפנקה רישמית לבושה".

מלשכת ראש העירייה נמסר: "אין לנו עניין להתייחס לכל פרובוקציה מבית היוצר של האינטרסנט הפוליטי שמשקר במצח נחושה. אם הייתה אלימות מצד גורם מסויים – זה מצד האינטרסנט. עובדתית, קיים תיעוד בו השרה מיכאלי דורשת מקדושים להתרחק תוך כדי שהוא דוחף אחרים – זו האמת. מלבד זאת, קדושים רק עושה נזק לנושא החשוב ובמקום לגבות את העירייה על המהלכים המשמעותיים שהיא מקדמת בהקשר זה, הוא רק מנסה להכפיש מתוך אינטרס פוליטי. כאמור, העירייה תמשיך בכל העוצמה לדאוג לתושבי העיר גם בהקשר של כביש 40. קדושים לא מעניין אותנו כלל ועיקר".

משטרת ישראל נמסר: "נפתחה חקירה בתחנת פתח תקווה שעודנה מתנהלת".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר