צילום אילוסטרציה של בריכה, Lujingd depositphotos.com

הטרגדיה בבריכה: 10 חודשי מאסר למציל על גרימת מוות ברשלנות של נער

מאי 2017: נער טבע ונמשה מהמים על ידי המציל רק לאחר מספר דקות, בעקבות קריאה לעזרה של מתרחצים. בית המשפט ציין גם כי המציל נמנע מלקחת אחריות על מעשיו

פורסם בתאריך: 22.2.22 17:25

בית משפט השלום בפתח תקוה (כב' השופט דרור קלייטמן) גזר 10 חודשי מאסר על המציל גיא חייק שהורשע בגרימת מוות ברשלנות של נער בן 16 אשר טבע בבריכה בפתח תקוה בה שימש הנאשם מציל. האירוע הטראגי התרחש במאי 2017. על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד איציק מורדוך, הנאשם שימש מציל בבריכה "תפארת הבריכה" ברחוב שמואל הנגיד בפתח תקוה, אליה הגיע הקטין עם כמה מחבריו על מנת לרחוץ במקום במסגרת יום לימודי. בשלב מסוים, בעודו שוחה במי הבריכה, החל הנער להתקשות בשחייה והחל מניף ידיו באוויר לאות מצוקה ובניסיון שלא לטבוע. לאחר כדקה, משאפסו כוחותיו, שקע הנער לקרקעית הבריכה שם שהה כ-2.5 דקות, כאשר כל אותה העת ישב הנאשם בסוכת המציל מבלי שהבחין בקטין הטובע עד שנקרא לעזרה על ידי אחד המתרחצים. אז ירד הנאשם מסוכת המציל, קפץ לבריכה ומשה את הנער מהמים כשהוא מחוסר הכרה וללא דופק ונשימה. הנאשם, ואנשים נוספים אשר שהו במקום החלו בפעולות החייאה בנער עד להגעת צוות רפואי אשר פינה אותו לבית החולים, שם נפטר. בגין האמור, הוגש נגד הנאשם כתב אישום באשמת גרימת מוות ברשלנות, והוא הורשע לאחר ניהול הוכחות.

בשלב הטיעונים לעונש טענה הפרקליטות כי הנאשם לא מילא את חובותיו כמציל למניעת סיכון לציבור בבריכה ולא נתן דעתו במהלך מילוי תפקידו על הנעשה בבריכה. עוד נטען כי לא מדובר ברשלנות רגעית של הנאשם, שכן הנער הפגין מצוקה במשך כדקה וחצי וכן שהה בקרקעית כשלוש דקות נוספות בטרם נמשה מהמים, ועל כן מדובר ברשלנות מתמשכת המבטאת את גודל המחדל.

 

בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות לעניין חלקו המלא של הנאשם באירוע המצער באומרו כי: "מטרת הענישה היא גם בהרתעת מצילים אחרים והדגשת האחריות הרבה המוטלת עליהם בתפקידם. ילדים נשלחים על ידי הוריהם לבריכת השחייה בידיעה כי במקום מצוי מציל מוסמך, אשר ידאג לחיי ילדם בעת מצוקה. כפי שלמדנו באירוע זה, חוסר תשומת לב מרבית לזמן קצר, יכולה להביא לכדי מוות. מטרת ענישה זו, בין היתר להדגיש אחריות כבדה זו".

בבואו לקבוע את עונשו של הנאשם ציין בית המשפט את העובדה כי נמנע מלקחת אחריות על מעשיו ובשל כך הורשע רק לאחר ניהול הליך הוכחות. לכך הייתה משמעות בעבור משפחת הקורבן שכן המשפחה נאלצה להיחשף לסרטון המתעד את אירוע מות בנם ובמקביל הושהה ההליך האזרחי בו הוגשה תביעה על ידי המשפחה, מה שהוביל לכך שעל אף כי מאז האירוע המצער חלפו למעלה מארבע וחצי שנים, המשפחה לא פוצתה עד עתה בגין הנזק הכלכלי שנגרם לה.

לאור האמור גזר בית המשפט על המציל עונש 10 חודשי מאסר בפועל לצד עונש מאסר על תנאי ופיצוי למשפחתו של הקטין בסך 20,000 שקלים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. מציל

    מקרה נוראי. אם באמת המציל היה בטלפון אין מה לעשות, הוא צריך לשלם את המחיר

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר