אורלי דוידוביץ, מנהלת המעון "הלולי של אורלי", צילום באדיבות ההורים
אורלי דוידוביץ, מנהלת המעון "הלולי של אורלי", צילום באדיבות ההורים

אכזרי ומזעזע: כתב אישום חמור נגד אורלי דוידוביץ ודניאל ליבוביץ' מגן הזוועות

השתיים נאשמות ביחד ולחוד בעשרות מיקרי אלימות והתעללות בפעוטות, שכללו קשירות, מכות, הטחות ברצפה ועוד. באופן תקדימי הוגשה בקשה לחילוט הדירה שבה היה הגן

פורסם בתאריך: 28.2.22 10:14

פרקליטות מחוז מרכז (פלילי) הגישה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום כנגד בעלת גן הפעוטות "הלולי של אורלי" בפתח תקווה, אורלי דווידוביץ' (55) ונגד בתה, דניאל ליבוביץ' (32) אשר שימשה סייעת בגן, בגין ריבוי עבירות של התעללות בקטין חסר ישע בידי אחראי וכן בריבוי עבירות של תקיפת חסר ישע על ידי אחראי הגורמת חבלה של ממש. כתב האישום מגולל מאות מקרים בהם השתיים, אשר הפעילו גן שיועד לפעוטות בגילאים שנה עד שלוש, התעללו ותקפו באופן תדיר, ביחד ולחוד את הקטינים אשר היו תחת אחריותן. כמו כן, במקביל לכתב האישום, הוגשה גם בקשה תקדימית לחילוט גן הילדים בבעלות דווידוביץ', בו בוצעו העבירות המיוחסות לנאשמות בכתב האישום.

כזכור הפרשה התפוצצה בתחילת החודש, לאחר שהמשטרה עצרה את השתיים בחשד להתעללות בפעוטות חסרי ישע בגן הילדים בפתח תקוה. שוטרי תחנת פתח תקוה פתחו בחקירה מורכבת ורגישה, עם קבלת תלונה מהוריה של ילדה כבת שנתיים, בדבר חשד כי בתם סובלת בגן הילדים מהתעללות פיזית מצד האחראים, שהביא לטענתם לשינוי התנהגותי מצד הילדה.

על פי כתב האישום, הנאשמות הינן אם וביתה, כאשר האם, דווידוביץ', היא בעלת הגן ומשמשת בו גננת ואילו ביתה, לייבוביץ', משמשת בו סייעת. כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד טלי קרת מתאר מאות מקרים בהם השתיים תקפו או התעללו בפעוטות אשר היו תחת אחריותן במסגרת עבודתן בגן.

הסייעת דניאל לייבוביץ' נאשמת כי תקפה בעשרות מקרים תינוקות ופעוטות בגן, בין היתר בכך שהרימה אותם באמצעות משיכת קצות ידיהם או תוך אחיזה בחולצתם והנפתם באוויר וכן נהגה להכות, לדחוף ולמשוך את הפעוטות. עוד נהגה לייבוביץ' להותיר את הפעוטות לפרקי זמן ארוכים ללא השגחה ואף נהגה להותיר חלק מהפעוטות קשורים בטרמפולינה או בלול למשך שעות ארוכות.

הפגנת הורי המעון מול בית המשפט, צילום באדיבות ההורים

כך למשל באחד המקרים, ניגשה לייבוביץ' לאחד הפעוטות אשר ישן באותה העת במיטת לול. בעודו ישן, אחזה בעורף חולצתו, הרימה אותו במהירות ובפתאומיות והניחה אותו על הרצפה. הפעוט פרץ בבכי ונשכב על הרצפה על מנת לחזור לישון. בשלב זה שבה לייבוביץ' ואחזה בחוזקה בעורף חולצתו, הניפה אותו באוויר בעוצמה מעלה ומטה מספר פעמים, כאשר רגליו נחבטות ברצפה, הכל בעוצמה רבה ובעוד הפעוט מטלטל באוויר. לאחר מכן הורידה את הפעוט לרצפה ועזבה את החדר.

במקרה נוסף, ניגשה לייבוביץ' לפעוט ששיחק עם אחד הכיסאות בגן וסטרה לו בחוזקה במצחו ללא סיבה נראית לעין. כתוצאה מעוצמת המכה נחבט ראשו של הפעוט בלול סמוך והוא נפל לרצפה ופרץ בבכי ונותר כך עד שלייבוביץ' יצאה מהחדר. זמן לא רב לאחר מכן התקרבה לייבוביץ' לאותו פעוט והכתה אותו בחוזקה בראשו תוך שדחפה אותו אחורנית. כתוצאה ממעשיה הפעוט נפל לרצפה, נחבט בראשו ופרץ בבכי.

בהזדמנות אחרת, עת חיתלה את אחת הפעוטות, הבחינה לייבוביץ' כי פעוט אחר נרדם בכיסאו. בתגובה, נטלה חיתול בד והצליפה באמצעותו בחוזקה בראשו של הפעוט אשר התעורר בבהלה כתוצאה מהמכה, ופרץ בבכי. בהמשך הוציאה אותו מכיסאו ודחפה אותו כך שנפל ונפגע בראשו.

הגננת ובעלת הגן, אורלי דווידוביץ' נאשמת כי בהזדמנויות רבות תקפה תינוקות ופעוטות בגן בכך שבין היתר הרימה אותם תוך אחיזה בחולצתם והנפתם באוויר, וכן הכתה, דחפה ומשכה את הפעוטות. כמו כן דווידוביץ' נהגה להעניש פעוטות על ידי הוצאתם מהגן והותרתם ללא השגחה, כל זאת תוך התעלמות מבכיים. בנוסף, דווידוביץ' נכחה וצפתה ברבים ממעשי ההתעללות והתקיפה של בתה הסייעת, מבלי שפעלה בנדון ובכך אפשרה את המשך התקיפה וההתעללות וכל זאת תוך שהיא מסתירה מהורי הפעוטות את ההתרחשויות בגן.

הכניסה למעון הלולי של אורלי, צילום באדיבות ההורים

חלק מן האישומים המתוארים בכתב האישום בוצעו על ידי כל אחת מהנאשמות לבד ואילו חלקם האחר בוצעו על ידן בצוותא.
כך למשל, באחד המקרים שהתה אחת הפעוטות בחדר התינוקות בעודה חגורה בטרמפולינה כשהיא לבדה. תוך מאמציה של הפעוטה להשתחרר מהטרמפולינה היא התהפכה כך שהטרמפולינה מעליה והיא קשורה תחתיה. בהמשך לכך פרצה הפעוטה בבכי, אז נכנסה דווידוביץ' לחדר, הביטה בפעוטה כשהיא בוכה ושוכבת מתחת לטרמפולינה, התעלמה מכך והמשיכה בדרכה, מבלי לסייע לפעוטה. בהמשך, נכנסה לחדר לייבוביץ' אשר אחזה בטרמפולינה והפכה אותה, תוך הטחתה בחוזקה ברצפה, כך שהפעוטה הטלטלה בתוכה כאשר ראשה מוטה כלפי מטה ורגליה כלפי מעלה בעוד הפעוטה בוכה. לאחר מכן שחררה לייבוביץ' את הפעוטה מהחגורה, הרימה אותה מפרקי ידיה והניחה אותה על הרצפה.

במקרה נוסף נכנסה לייבוביץ' לחדר בו שהו מספר פעוטות עם דווידוביץ', והכתה עם ידה בחוזקה את אחד הפעוטות בראשו ללא סיבה נראית לעין. כתוצאה מהמכה, נשכב הפעוט על הרצפה בתנוחת מגננה, כאשר גופו מכווץ, ראשו טמון ברצפה, רגליו מקופלות וגבו כלפי מעלה. הפעוט נותר בתנוחת המגננה כרבע שעה, כאשר כל אותה העת שתי הנאשמות נוכחות ואף אחת מהן אינה ניגשת אליו.

 

בגין האמור נאשמות לייבוביץ' ודוידוביץ' גם בריבוי עבירות של התעללות בקטין חסר ישע על ידי אחראי בצוותא. במקביל לכתב האישום הוגשו נגד שתי הנאשמות בקשות מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדן.

בנוסף, באופן תקדימי, הוגשה כנגד דווידוביץ' בקשה לחילוט הדירה שבבעלותה, אשר שימשה להפעלת גן הילדים בו בוצעו העבירות המיוחסות לשתי הנאשמות בכתב האישום. בכתב האישום מתואר כיצד הנאשמת דווידוביץ' הפעילה לפני כ-6 שנים פעוטון בדירה פרטית שבבעלותה בפתח תקווה. בשל מגבלת מקום בדירה זו, ובמטרה להרחיב את העסק ולהגדיל רווחים, החליטה דוידוביץ' לרכוש נכס גדול יותר. בהמשך לכך רכשה דוידוביץ' נכס הכולל שני מפלסים בפתח תקוה כאשר מיום הכניסה לנכס שימש המפלס התחתון בעיקרו לניהול ותפעול גן הילדים "לולי של אורלי", וזאת תוך שהיא נמנעת מלהצהיר בפני הרשות המקומית כי היא מפעילה בנכס גן ולקבל אישורים מתאימים לכך. לאור האמור, וזאת בהמשך לתקנות סדר הדין הפלילי המאפשרות בקשת חילוט רכוש אשר שימש לביצוע עבירה, הוגשה בקשה לחילוט לנכס וזאת כחלק מהגברת מנגנון ההרתעה העתידי כלפי נאשמים.

בהמשך להגשת כתב האישום ובקשת החילוט נמסר מהפרקליטות: "כתב האישום שהוגש מתאר אירועים קשים שהדעת של כל אדם נורמטיבי אינה סובלת – מעל מאתיים אירועי אלימות והתעללות, שנעשו במשך חודשיים על בסיס יומיומי, שיטתי, בפעוטות רכים שלא עשו דבר לאף אחד. כואבת במיוחד העובדה שהדברים נעשו דווקא על ידי מי שהיו אמורות לדאוג לשלומם ולהגן עליהם. הנאשמות הן גננת, מנהלת ובעלים של הגן ובתה המשמשת סייעת, שההורים הפקידו בידיהן את היקר להם מכל. במקביל להגשת כתב האישום הוגשה גם בקשה לחילוט הדירה שבבעלות הנאשמת, אשר שימשה להפעלת הגן בו בוצעו העבירות. זהו צעד נוסף וחשוב במאבק הבלתי מתפשר שמנהלת הפרקליטות נגד התעללות בפעוטות ובחסרי ישע".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר