כיכר גורן בפתח תקוה, צילום דוברות העירייה

מערכת הנגשה מיוחדת ללקויי ראיה הותקנה בכיכר גורן בפתח תקוה

המערכת החדשנית מאפשרת התמצאות במרחב לאנשים עם לקות ראיה בעזרת הנחיה קולית. המערכת מותקנת במקומות נוספים בפתח תקוה

פורסם בתאריך: 21.3.22 16:15

לראשונה בישראל מושקת בפתח תקוה מערכת חדשנית ובעיר יהיו כיכר וצומת מונגשות. חברת Step-Hear מבית "מהלב – המרכז לאיכות חיים ונגישות" בשיתוף עיריית פתח תקוה משיקה בעיר מערכת חדשנית להתמצאות במרחב לאנשים עם לקות ראיה בעזרת הנחיה קולית.

המערכת הותקנה בכיכר "אלוף הרב שלמה גורן" אשר מחברת את הרחובות העצמאות ובן גוריון. הכיכר נמצאת במיקום מרכזי, ליד קניון גנים ומרכז פסג"ה ובה אין רמזורים למכוניות או להולכי רגל. בנוסף הונגשה צומת בהצטלבות רחובות חיים עוזר, וולפסון וההסתדרות.

בעזרת אפליקציה חינמית ונגישה של Step-Hear מופעלים באופן אוטומטי "שלטים-קולים" של Step-Hear סביב לכיכר, שהותקנו בכל מעבר חציה כפול. השלטים-הקוליים מאפשרים לאנשים עם לקות ראיה או עיוורון לאתר את מיקום וכיוון מעברי החציה השונים ולהתנייד בסביבת הכיכר בצורה בטוחה ועצמאית יותר. ההנחיה הקולית המלאה יכולה להתקבל בטלפון של המשתמש או מהשלט-הקולי או משניהם, בהתאם להעדפות המשתמש. משתמשים שאינם נעזרים באפליקציות, יכולים להיעזר בצמיד-שלט המפעיל אף הוא את השלט-הקולי, וניתן לקבלו בסבסוד מלא למחזיקים בתעודת עיוור מהמרכז לעיוור בישראל. גם הכניסה וקומת הכניסה של בניין העירייה הונגשו.

הדמיה של מערכת Step-Hear, חברת "מהלב – המרכז לאיכות חיים ונגישות"

מערכת Step-Hear מותקנת במקומות נוספים בפתח תקוה – בגן החיות, בסניפי הבנקים השונים ובמרכז לעיוור במתנ"ס עמישב – הדר גנים. מערכת Step-Hear הינה טכנולוגיה בפיתוח ישראלי, המאפשרת נגישות לאנשים עם מוגבלות בישראל ובעולם, עם אלפי נקודות נגישות המותקנות במקומות ציבוריים ומסחריים כאוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים, סניפי הבנקים, בתי חולים, מלונות, פארקים, אטרקציות תיירותיות, חופי הים, תחנות אוטובוס ועוד.

 

 

ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, אמר: "עיריית פתח תקוה שמה בראש סדר העדיפויות העירוני את הנגשת המרחבים הציבוריים עבור כלל הלקויות. הדבר בא לידי ביטוי בעבודות הנגשה פיזיות בעלות של עשרות מיליוני שקלים מידי שנה וכן בקידום אמצעים טכנולוגיים אשר מאפשרים התמצאות טובה ובטוחה במרחב הציבורי. גאים להיות הראשונים שמקדמים הנגשה מסוג זה ובהתאם לצורך ולממצאים שיעלו בעקבות פעילות המערכת, נפעל להרחבת הפריסה בנקודות נוספות ברחבי העיר".

רוית קרדי, מנכ"לית חברת "מהלב – המרכז לאיכות חיים ונגישות", אמרה: "אנו נרגשים על הזכות להנגיש לראשונה בישראל, כיכר וצומת מרומזרת כחלק מהנגשת הדרך הציבורית בעיר פתח תקוה. באמצעות מערכת Step-Hear אנחנו מאפשרים חופש תנועה ובטיחות בדרך ציבורית לתושבים עם עיוורון או לקות ראיה ברחובות ובמעברי החציה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר