תושבי כפר גנים יצאו להפגין נגד ההפגנות. צילום: ועד השכונה
תושבי כפר גנים יצאו להפגין נגד ההפגנות. צילום: ועד השכונה

תושבי כפר גנים מציגים: הפגנה נגד ההפגנות

תושבי שכונת כפר גנים הניפו שלטי מחאה הקוראים למפגינים נגד היועץ המשפטי לממשלה לעזוב והתקבלו לטענתם, בקללות ובזילזול. מני נפתלי, מוביל ההפגנות: “שחיתות שלטונית יותר מסוכנת מרעש”

פורסם בתאריך: 18.6.17 03:01

במוצאי שבת האחרונה התקיימה הפגנה נוספת בסמיכות לביתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, תושב שכונת כפר גנים ג’, בה נכחו כ-700 מפגינים. החידוש המרכזי בהפגנה השבוע היה מצד תושבי השכונה, אשר כ-20 מתוכם מחו כנגד המפגינים.
אחד המוחים, יו”ר שכונת כפר גנים, צדוק בן משה, העלה פוסט בתחילת השבוע בו תיאר את העימות שהתפתח במקום. “במוצאי שבת עמדנו והפגנו בדממה, נגד קיום ההפגנות בשכונה. הדבר גרר תגובות ארסיות ומכפישות מצד המפגינים שמעבר להתלהמות נגדנו קראו לעברנו: “כמה משלמים לכם בשביל להפגין?”, “כשרבין נרצח לא ראינו אתכם באים להפגין” ועוד שלל קריאות נאצה דומות. ההפגנות בשכונה חוטאות למטרה המוצהרת של המפגינים, היועץ המשפטי לא נמצא בשכונה במוצאי שבת, ואם ההפגנות מסמלות מאבק נגד נושא המתיימר להיות לאומי ולא עירוני אזי הן צריכות להתקיים בכל מוצאי שבת בעיר אחרת”.

צדוק בן משה. צילום: זאב שטרן

צדוק בן משה. צילום: זאב שטרן

“אחת המפגינות התחילה לצרוח עליי”
בשיחה עם העיר מלאבס, נזכר בן משה בהפגנות הראשונות שהיו ברחוב מייזנר, בסמוך לבית היועץ המשפטי. “עברתי עם הרכב ועצרתי לידם וניסיתי לדבר איתם, להבין אותם ואז אחת המפגינות התחילה לצרוח עליי שבמקום להיות ברכב, שאני אבוא לעמוד לידם. באותו שלב התחלתי להרגיש את הפחד, לא פחד אישי, אלא פחד שהם מתחילים להשתלט לנו על הכיכר והעיר”.
בן משה מספר על המפגש שלו עם מנהיג ההפגנות. “באחת הפעמים שהגעתי התושבים  פנו למני נפתלי ואמרו לו שיש מישהו מהשכונה שהם רוצים שהוא ידבר איתו. הוא הסתכל עליי בזלזול והתחיל להגיד לי שאני ימני קיצוני ואין עם מי לדבר. נפגעתי. בשבת האחרונה החלטנו שאנחנו עושים מעשה ומביעים את עמדתנו וזה כנראה הרגיז אותם. אחת המפגינות שאלה אותי מי אני, אמרתי לה שאני יו”ר וועד השכונה והיא בחוצפתה שאלה אותי ‘כמה משלמים לכם לעמוד כאן’. לא ענינו, החלטנו להראות להם שמחאה יכולה להיות גם שקטה. באיזה שלב מישהו מהמפגינים ניגש אלינו ונתן לנו מכתב התנצלות על הרעש והפגיעה שלהם בתושבים. הסברנו להם שהם פוגעים בעיר שלמה, תשובות לא קיבלנו”.
גם במוצאי השבת השבוע הם מתכוונים להגיע לכיכר. “אנחנו הקול של התושבים, אנחנו באים להגיד להם שזה מספיק, שהם מיצו. אין לנו רצון לעשות פרובוקציה וזה לא המקום לצעוק ולצרוח, מי שרוצה לבוא ולהביע את מחאתו בשקט, מוזמן”.

ממנהיגי ההפגנות, מני נפתלי. צילום: עופר וקנין

ממנהיגי ההפגנות, מני נפתלי. צילום: עופר וקנין

תגובת מני נפתלי: “מי שמוביל את ההתנגדות זה  יושב ראש השכונה ואף אחד לא קילל אותם. לא מובן לנו איזו הפרעה גורמת הפגנה שמתקיימת עד השעה תשע וחצי. בדקנו את הנושא ולא שומעים אותנו למרחק, בטח לא בבניינים וגם אם כן צריך רק לפתוח טלוויזיה כדי להבין שהשחיתות השלטונית מסוכנת יותר מרעש”.
תגובת דורון קורן, דובר וועד השכונה: “העברנו מכתב למשטרת ישראל בו אנחנו דורשים לשמור על זכותנו הלגיטימית לקיים את יום המנוחה בשקט ובשלווה ודורשים מהמשטרה להוציא את ההפגנה מחוץ לשכונה. ראוי יותר שהמפגינים יפגינו מול לשכתו של היועץ המשפטי, מול הכנסת, בכיכר רבין. במשך 30 שבועות ההפגנה התקיימה בשכונתנו והגיע העת לומר עד כאן. אנחנו מזמינים את התושבים לקחת חלק בהבעת המחאה”.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. אחד שיודע

    כולם יודעים שהקרן לישראל החדשה ונוני מוזס מממנים את מני נפתלי ואת ההפגנות הפאתטיות האלה.
    מני נפתלי אגב לא שמאלני קיצוני. הוא פשוט מונע משנאה אחרי שפוטר. כמה לוזר צריך להיות כדי להיות מפוטר ממשרה ממשלתית?

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר