הרב ישעיהו הבר ז"ל, צילום חיים מאירסדורף

הציל את חייהם של מאות אנשים: הרב ישעיהו הבר ז"ל יונצח בפתח תקוה

הבר ז"ל, שהקים וניהל עד מותו את ארגון מתנת חיים, לאחר שנזקק בעצמו להשתלת כליה, יונצח בשכונת חן הצפון. משעול ייקרא על שמו בטקס מיוחד

פורסם בתאריך: 16.3.22 08:04

עיריית פתח תקוה תנציח את זכרו של הרב אברהם ישעיהו הבר ז"ל. העירייה תקיים ביום שני, 21.3, טקס הנצחה לרב הבר ז"ל, מייסד ויו"ר עמותת "מתנת חיים" – מתנדבים לתרומת כליה. משעול הנמצא בשכונת חן הצפון ברח' שלומציון המלכה לכיוון רח' שמואל הנגיד, יישא את שמו של הרב הבר ז"ל.

הרב הבר ז"ל נפטר באפריל 2020 בגיל 55 לאחר שחלה בקורונה ומצבו התדרדר. הוא היה יו״ר ארגון מתנת חיים ומי שהקים בעצמו את המפעל החשוב שהציל מאות אנשים. הוא פעל לחיבור בין חולי כליה לבין תורמים אלטרואיסטים והיה מן הבולטים בעידוד תרומת איברים מן החי. הבר ז"ל, הוא תושב שכונת הר נוף בירושלים, נולד בתל אביב ולמד בישיבת פוניבז'. הוא שימש במשך שנים כרב וכראש ישיבה. לפני כ-15 שנים התמוטט ברחוב ולאחר שפונה למיון התברר שהכליות שלו הפסיקו לתפקד והוא החל טיפול בדיאליזה. לאחר שאף אחד מבני משפחתו לא התאים לתרומת כליה, הוא קיבל בסופו של דבר כליה מחבר ולאחר מכן, החליט להקים עמותה שתקדם תרומות כליה מאנשים בריאים. הרב הבר נטמן בהר המנוחות בירושלים. עד פטירתו ראה  כ- 800 תרומות כליה אלטרואיסטיות, שבוצעו דרך העמותה. אחרי פטירתו ממשיכה עד עצם היום הזה אשתו, הרבנית רחל הבר, את המלאכה. רוב הההשתלות מבוצעות בעיר פתח תקוה, בבתי החולים בילינסון ושניידר. כמו כן, בעיר מתגוררים עשרות תורמי כליה אלטרואיסטים ומושתלים. על פעילות העמותה, הוענק לרב הבר אות הנשיא למתנדב בשנת 2014 ומגן שר הבריאות בשנת 2016.

 

ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "עם כניסתי לתפקיד, אני פועל להנצחת אישים וקהילות אשר תרמו רבות לעיר ולתושביה. בנוסף, אנחנו מוקירים תודה לאישים החשובים שעיצבו את דמותה של העיר והעם בכלל, ובתוכם גם הרב ישעיהו הבר ז"ל אשר היה ידוע במעשי חסד ובפעילותו נתן חיים לאנשים רבים. אנחנו נפעל כדי לשמר את זכרו של הרב לטובת הדורות הבאים שגדלים בעיר. פתח תקוה תמיד תזכור את עברה ואת העובדה שבזכות אנשי מעשה ערכיים היא משגשגת היום".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר