אם המושבות. צילום: זאב שטרן
אם המושבות. צילום: זאב שטרן

הערב באם המושבות: מפגש תושבים בנוגע למפגעי הריחות

תושבי שכונת אם המושבות יפגשו הערב לראשונה בפארק של פרויקט "וואן אנד אונלי" כדי לדון בבעיית הריחות המחריפה בשכונה ובדרכי הפעולה הנדרשים להפסיק את התופעה. תושב השכונה: "המפגש מיועד לכל התושבים המודאגים"

פורסם בתאריך: 22.10.17 09:25

תושבי שכונת אם המושבות מעלים הילוך בנוגע לדרכי פעולה סביב בעיית הריחות הקשה בשכונה. בשבוע שעבר החריפה הבעיה עד מאוד, כשריחות כימיים התפשטו באוויר ותושבים דווחו על קשיי נשימה.

הערב יתקיים מפגש תושבים בפארק של פרויקט "וואן אנד אונלי" בשכונה, לצורך בחינת דרכי פעולה ועדכונים בנושא זיהום אוויר. מארגני המפגש ביקשו להפיץ את ההודעה בין כמה שיותר תושבים כדי לעורר מודעות ולגייס את התושבים לקראת פעולות שצפויות בעתיד.

כזכור. ביום ראשון שעבר טענו תושבים בשכונה על ריחות "כימיים" שהורגשו בשכונה בשעות הלילה שבין שבת לראשון, וגם בשעות הבוקר המוקדמות מאוד. לטענתם, מדובר במקרה חריג וקיצוני שגרם לתושבים רבים להתעורר על מנת לסגור את החלונות.

גם בימים שלאחר מכן, כולל שישי האחרון בערב, דווחו תושבים על ריחות קשים. חלק מהתושבים טוענים כי לא מן הנמנע שהתושבים יצאו להפגין או שיצאו למאבק משפטי בניסיון למנוע את המשך התופעה.

תושבים בשכונה אף החליטו לצאת לאזור התעשייה סגולה כדי לנסות ולאתר את הריחות. לדבריהם הם הגיעו לנקודה בה היה ריח "כימי" חריף במיוחד, אבל הם לא הצליחו להבין מהיכן מגיע הריח.

"המפגש יהיה בגינה של פרויקט 'וואן אנד אונלי', והוא מיועד לכל התושבים המודאגים מהמצב", אומר תושב השכונה. "במפגש יוצגו דרכי הפעולה, שכוללים הפגנות, הליכים משפטיים, פניות למשרדי הממשלה ובדיקות פרטיות שאנו מתכננים לעשות. אני מאמין שיגיעו הרבה אנשים שנפגעים מהמצב בשכונה".

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דוד

    הייתי אתמול במפגש והוצגו שם נתונים שמצביעים על מצב מאוד מסוכן. זה לא קיים בשום מקום אחר בארץ. לא מדובר על ריחות שרפה או זבל אלא על פליטות מזהמים כימיים, וספציפית חומרים מסרטנים. לא ברור אם עיריית פתח תקווה מנסה לפתור את הבעיה. היו שם עדויות של אנשים שסובלים מהתקפי אסטמה וגם מישהו שחלה בסרטן ריאות כשהרופאים בפירוש מייחסים את זה לאוויר המזוהם.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר