שלמה צדוק ועופר עיני צילום פרטי

ד"ר שלמה צדוק מסמן את האתגר הבא: "זה התפקיד הכי חשוב בעיר, אחרי ראש העירייה"

את ההפתעה לקראת הבחירות להסתדרות מספק ד"ר שלמה צדוק, שיתמודד על תפקיד יו"ר המרחב: "נולדתי במעברה ואני קרוב לנושא הזה, אני בא לתפקיד בשל, עם אוריינטציה חברתית של הגנה על השקופים"

פורסם בתאריך: 25.3.22 07:40

ד"ר שלמה צדוק הוא דמות מאוד מוכרת בפתח תקוה, אבל כנראה שלהודעה הזו לא רבים ציפו. אז צדוק מפתיע, עם הודעה על כך שיתמודד על תפקיד יו"ר ההסתדרות במרחב, כמועמדו של עופר עיני, בבחירות הקרובות שיתקיימו ב-24 במאי השנה.

הוא יליד מעברת עמישב בפתח תקוה ודובר תאגיד המים והביוב של העיר, מיתב. הוא עשה הרבה, כתב ספרים, גידל משפחה לתפארת, יש לו תפקיד משמעותי, אין לו בעיות פרנסה, והוא בהחלט יכול להמשיך במסלול בו הוא מתנהל כיום. אז מה גרם לו  להתמודד על ראשות המרחב שחולש על 47 יישובים, בהם הערים פתח תקוה, ראש העין ואריאל? עוד מעט הוא יסביר, אבל בינתיים דבר אחד בטוח: הוא מלא מוטיבציה לנצח את גיורא נחום, שמכהן בתפקיד שנים רבות.

מרחב פתח תקוה וראש העין מאופיין במספר רב של מפעלים ומוסדות שעובדיהם מאורגנים בהסתדרות, בהם מפעלי תעשייה, מרכזי שיווק גדולים, אתרי צרכנות, מרכז רפואי גדול הכולל חמישה בתי חולים, מפעלי פרמצבטיקה, ועיריית פתח תקווה שעובדיה משתייכים להסתדרות המעו"ף. ב–24 במאי כ–35 אלף חברי הסתדרות במרחב יקבעו מי יהיה היו"ר שלהם.

צדוק הוא ד"ר לסוציולוגיה, סופר והיסטוריון מעברות. הוא בן להורים שהגיעו ארצה ב-1951 והתחתנו בישראל. כנער נפלט צדוק ממערכת החינוך, יצא לעבוד במפעל מתכות בגיל 15 אך בחלוף כשנתיים התפכח והשלים בגרויות. בגיל 19 איבד את אחיו – יצחק (איציק) צדוק, שנפל בעת שירותו, ימים ספורים לפני שאמור היה לסיים את שירותו הצבאי. בהמשך סיים שלמה צדוק תואר ראשון ושני באוניברסיטת תל אביב וב-2006 קיבל תואר ד"ר לפילוסופיה מאוניברסיטת חיפה כמומחה לסוציולוגיה פוליטית. מאז שנת 2004 התברג בתפקידים שונים בתאגיד המים מיתב.הוא אב לשלישייה: איתי, הדר ואופיר. לפני יותר מעשור הוא הוציא את ספרו הראשון "משפט שלמה", ספר ביקורתי על תופעות חברתיות ופוליטיות בחברה הישראלית, ולפני כשנתיים הוציא לאור את ספרו השני – 'אבו בדרי נגד אבו יעקוב', שמספר על המעברה בהומור ובגעגועים. עוד לפני כן פרסם טור קבוע ופופולרי במלאבס במשך שנים, טור סיפורי מעברה בעיקרו, עם נגיעות פוליטיות אקטואליות מידי פעם.

שלמה צדוק צילום פרטי

כעת, בטרם הוא נענה לבקשות לכתוב ספר שלישי, הוא החליט להתמודד על תפקיד שאותו הוא מגדיר כמספר 2 מבחינת חשיבותו והשפעתו הציבורית באיזור, כמובן אחרי ראש העירייה. "התפקיד הזה אחראי על איכות חייהם, רווחתם, זכויותיהם ובעיותיהם של כל חברי ההסתדרות בתחום המרחב", מסביר השבוע צדוק בשיחה עם מלאבס, "כל מי שיש לו בעיה או מחלוקת עם המעסיק שלו. היו"ר אחראי על התפקדות של עובדים במקומות עבודה גדולים, הקמת ועדים, ללוות את הוועדים, לעשות הסכמים קיבוציים במקומות עבודה במרחב, לתת להם רווחה, פעולות תרבות, חברה, העשרה והכשרה מעבר לתפקידם".

מה אתה מביא לתפקיד?
"השאיפה שלי היא לאגד את כל עובדי ההייטק שכרגע נמצאים בחוזים אישיים ולהעביר אותם לחוזים קיבוציים כיוון שכולם זקוקים לביטחון תעסוקתי שהם לא יהיו מפוטרים ללא סיבה מוצדקת ובוודאי שלא בניגוד לחוק. אני רוצה לתת מעטפת הגנה, שתתן ביטחון תעסוקתי מצד אחד ותעניק מרחב טוב של זמן פנוי מצד שני. אני פעיל חברתי מוכר כבר עשרות שנים, עוסק בפעילות התנדבותית רחבה מאוד. הנושא של ביטחון תעסוקתי, רווחת העובדים וצדק לעובדים והגנה על מקום העבודה שלהם תמיד היו נר לרגליי. אני תמיד הייתי בקשר עם עובדים וניסיתי להגן על מי שצריך. עד היום עשיתי את זה בצורה התנדבותית, אבל היום אני רוצה לעשות את זה באופן רשמי. אני רואה בתפקיד הזה תפקיד מספר 2 בעיר אחרי ראש העיר מבחינת יכולת ההשפעה, מבחינת ציבורית ומבחינה מותגית. אני סבור שכאשר עובד ילך למקום העבודה מתוך חדוות עבודה, הפריון והתפוקה שלו עולים ואז שני הצדדים מרוויחים, גם העובד וגם המעסיק. אני נולדתי במעברה ואני קרוב לנושא הזה של ביטחון, רווחה ואיכות חיים. כל החיים שלי הייתי מעורב בהגנה על שכבות מצוקה והתנדבתי בכל מיני גופים וארגונים. אני בא לתפקיד בשל, עם אוריינטציה חברתית של הגנה על השקופים. אני לא בא ממקום אליטיסטי למרות שאני בא עם תואר אקדמי מאוד בכיר. אני רוצה ליצור פרקטיקות לתוך הפילוסופיות".

איך הגעת להתמודד על התפקיד?
"אנשים במרחב ידעו על הכוונות שלי זמן רב ושהתפקיד הזה הוא בשבילי נחשק ואני יכול לצקת לתפקיד הזה תוכן חדש עם חזון חדש. דיברתי עם חברים משותפים לעופר עיני ולי, הם הביאו את הדברים בפניו, הייתי אצלו בראיון, שמנו את האמונות שלנו על השולחן, ראינו שאנחנו מדברים באותה שפה, פועלים להגשים את אותם ערכים והייתה כימיה מוצלחת מאוד. לפני כעשרה ימים קיבלתי את המינוי הרשמי ויצאתי לדרך".

 

לא מרתיע אותך להתמודד עם גיורא נחום הותיק?
"אני לא נלחם נגדו, אני נלחם בעדי. אני מביא לתפקיד משהו חדש, אנרגיות חדשות, התלהבות חדשה, הערכים שלי מתאימים לעולם הגלובלי החדש. אני שייך לדור המנהיגים החדש. אני לא שקוע בעבר, אני אטפל גם במוסכים ובמסגריות, לצד מבט אל העולם החדש של הייטק וסייבר. אני עובד מול מנגנון. אני מתכוון להגיע לבוחר הקצה מעל הראש של העסקנים שמכהנים כרגע ומעל הראש של המנגנון. אין לי תקציב, אני עושה עבודת רגליים, אנחנו לא מבזבזים כספים ולא עושים שום דבר פופוליסטי ויחצ"ני, אלא רק מדברים עם אדם אדם, עובד עובד מוכר מוכר".

אתה שואף להגיע לראש הארגון?
"אין לי שאיפות לתפקידים ארציים או בכירים, אני רוצה להתמקד באזור שלי, אני מכיר את האוכלוסייה שלי, אני מכיר כאן כמעט כל עובד. אני לא מחפש פרנסה, אני לא מחפש שררה וכיבודים. אני מאמין בעופר עיני כדמות נכונה בעת הזאת להוביל את הנהגת העובדים הארצית".

איך הסביבה שלך מתייחסת להתמודדות?
"המשפחה שלי תומכת. הילדים שלי הם מנהלי מטה הבחירות שלי. הם עוזרים ותומכים בי. אחים אחיות, בני משפחה – כולם נותנים לי את הרוח הגבית. חברים שהולכים איתי הרבה שנים ויודעים שתמיד רציתי להגיע לעמדת הנהגה".

מה המהלך הראשון שתעשה במידה ותבחר?
"אני אכין את השטח, את הרקע, את האטמוספירה למהלכים החדשים שאני רוצה לקדם. אני לא הולך לפטר אף אחד, לא לקצץ אף אחד ולא הולך לנקמנות עם אף אחד. אני רק אציג דרך חדשה".

תציע לגיורא נחום להיות סגן?
"לא. כי אני לא חושב שהוא ירצה. אולי בשביל שלום בבית אם אני אזדקק והוא ירצה, אז נוכל לדבר על זה. הוא לא אויב שלי.

לפני ימים אחדים ציינת 47 שנה לנפילתו של אחיך, מה הוא היה אומר על ההתמודדות שלך?
"אתה גורם לי לדמוע. אם אחי היה בחיים, אחי היה אולי הולך לפניי לתפקיד הזה. יש לנו משהו בדי אן איי המשפחתי שעניינו שליחות ציבורית. אני בטוח שהוא היה מגיע לתפקיד הזה הרבה לפניי. הלוואי והוא היה בחיים ולא הייתי מדבר עליו בלשון עבר".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר