מזג אוויר סוער צילום המחשה Jctabb depositphotos.com

השוק הסיטונאי בפתח תקוה תובע מאות אלפי שקלים על נזקי חורף

על פי הנטען בתביעה זו עלות הנזק שנגרם לגג המבנה בו ממוקם השוק ברחוב נחשון במהלך סופה בחורף 2020. הפניקס: "הנזק שולם בהתאם להערכת מומחים"

פורסם בתאריך: 28.3.22 08:41

השוק הסיטונאי בפתח תקוה הגיש תביעה נגד חברת הביטוח הפניקס בדרישה לתשלום מאות אלפי שקלים בגין נזקים שנגרמו במהלך חורף 2020. השוק הסיטונאי למכירת פירות וירקות ממוקם במבנה ברחוב נחשון בפתח תקוה, במבנה הכולל שטח גג דו שיפועי עשוי מאסבסט בגודל של כ–980 מ"ר. על פי כתב התביעה, שהוגש לבית משפט השלום בעיר, בחודש מרס 2020 פקדה סערה וסופה את הארץ וזו לא פסחה על העיר פתח תקוה. כתוצאה מכך, גג המבנה התרומם וכתוצאה מכך נשברו כ–150 פלטות ונפערו חורים רבים בגג עקב ברגים שנתלשו. כ–120 לוחות נוספים התנתקו מהברגים ויש בהם חורים בחיבורי הברגים.

על פי התביעה, לא ניתן היה לבצע תיקונים נקודתיים בגג ולא ניתן להתקין פלטות חלופיות. לאור כך לא היה מנוס אלא מפירוק כל הגג והתקנת גג חילופי תחתיו. לאחר האירוע, השוק הסיטונאי דיווח לחברת הפניקס על הנזק וזו מינתה מטעמה שמאי ומהנדס בנייה.

 

על פי התביעה, חברת הביטוח הכירה באירוע ובנזק אך העריכה את הנזק בסכום של כ–52 אלף שקלים, ככל הנראה משום שהערכת הנזק בוצעה על בסיס תיקון נקודתי של הגג וזאת בהתעלם כי למעלה משליש מלוחות הגג ניזוקו ובהתאם להמלצות המשרד להגנת הסביבה מאחר ומדובר בגג אסבסט יש להחליף את הגג בשלמותו.
בתביעה נטען כי חברת הביטוח נמנעה מלהעביר עותק מלא של כל חוות דעת מומחים מטעמה, שילמה רק כ-42 אלף שקלים, וזאת ללא כל הבהרה כיצד ומה הבסיס לסכום שנקבע.
חברת השוק הסיטונאי דורשת בתביעתה סכום של 258,828 שקלים, לאחר חוות דעת מומחה הנדסי מטעמה ובקיזוז תגמולי הביטוח ששולמו.

מהפניקס נמסר: "מאחר ומדובר בתביעה משפטית, זו תדון במסגרת בית המשפט. עם זאת, נציין כי תביעת המבוטח מגלמת החלפה מלאה של הגג במקום שניתן לתקנו, והפניקס שילמה זה מכבר את סכום הנזק בהתאם להערכת המומחים מטעמה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר