בית המשפט, אילוסטרציה serggn depositphotos.com

"נפתח להם את התחת". תושב העיר מואשם בהסתה חמורה לאלימות

התושב בן ה-61 פרסם פוסטים רבים בהם קריאה לאלימות ותמונות של אישי ציבור עם איורים של סכינים עליהן. בין היתר פרסם גם תמונה של אזרחים מכוונים נשק כלפי אנשים הנראים כשוטרים

פורסם בתאריך: 31.3.22 08:11

כתב אישום הוגש נגד תושב פתח תקוה, בן 61, בגין הסתה לאלימות. על פי כתב האישום, שהוגש על ידי הפרקליטות בתום חקירת יחידת סייבר בלהב 433, במהלך שנת 2020 התקיימו ברחבי הארץ סדרת מחאות ציבוריות מתמשכות בדרישה להתפטרותו או החלפתו של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו מחד, ובתמיכה בו מאידך. על רקע ההפגנות, שררה אווירה ציבורית רגישה ונפיצה בין מפגינים שבעד ובין אלו שנגד. בחלק מן ההפגנות אירעו אירועי אלימות מילולית ופיזית.

במהלך התקופה הרלוונטית, החזיק וניהל הנאשם חשבון ברשת החברתית פייסבוק וחשבון נוסף ברשת החברתית אינסטגרם. מהחקירה עולה כי במהלך חודש אוגוסט אותה שנה, על רקע ובמהלך האווירה הציבורית הרגישה והנפיצה, בהזדמנויות שונות, פרסם הנאשם בפייסבוק ובאינסטגרם, בתפוצה נרחבת, קריאה למעשי אלימות, ודברי שבח, אהדה, עידוד, תמיכה והזדהות ביחס למעשי אלימות, כלפי אזרחים, מפגינים ואנשי ציבור אותם תפס כ"שמאלנים".

פרסומיו של הנאשם זכו לחשיפה רבה והיוו במה גם לאחרים להביע תמיכתם בתכנים באופן סמלי גלוי באמצעות סימון לייק או כתיבת תגובה. מכתב האישום עולה כי ב–16 באוגוסט 2020, פרסם הנאשם באינסטגרם תמונה בה נראים היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שר החוץ גבי אשכנזי (שעל פניו אימוג'י עם משקפי שמש), פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, מפכ"ל המשטרה לשעבר דודי כהן, המשנה לפרקליט המדינה לשעבר שוקי למבורגר, חבר הכנסת מטעם מפלגת יש עתיד יואב סגלוביץ', לצידם ועליהם איורי פוטושופ של סכינים ומזרקים , ובה הכיתוב: "במדינה אחרת היו מוציאים אותם להורג, חבל שאנחנו לא במדינה אחרת".

 

 

ב–20 באוגוסט פרסם הנאשם באינסטגרם תמונה של יגאל עמיר עם איור פוטושופ של כתר לראשו, ובה כתב: "חבל שאין לנו עוד אחד כמוהו גבר גבר מלך ישראל הציל את המדינה". למחרת, פרסם הנאשם סרטון בו נראים אזרחים מכוונים כלי נשק לעבר שני אנשים הנראים כשוטרים, ובו הכיתוב: "זה מה שאנחנו נעשה לשמאלנים ברגע האמת, אני אהנה מזה".

באותו היום, פרסם הנאשם באינסטגרם את אותו הסרטון שפרסם בפייסבוק, בו נראים אזרחים מכוונים כלי נשק לעבר שני אנשים הנראים כשוטרים, וכתב: "זה מה שאנחנו נעשה לשמאלנים ברגע האמת , אני אהנה מזה".

בחלוף ארבעה ימים, פרסם הנאשם בפייסבוק תמונה עם הכיתוב: "אם אני וכמה חברים שלי היינו הולכים להפגנות של השמאל היינו פותחים להם את התחת. מקום שאין מצלמות ובא מחופש כמו פורים".

לאחר יומיים, פרסם הנאשם באינסטגרם תמונה עם הכיתוב: "אם אני וכמה חברים שלי היינו הולכים להפגנות של השמאל היינו תופסים אחד אחד בפינה פותחים להם את התחת. מקום שאין מלצמות ובא מחופש כמו בפורים". בגין מעשים אלו, כפי שתוארו בכתב האישום, הואשם האיש בעבירה של הסתה לאלימות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר