זירת הפיגוע הרצחני בבני ברק, צילום איחוד הצלה

בעקבות הפיגוע הרצחני בבני ברק: תוגברו הסיורים בפתח תקוה ובראש העין, אלו ההנחיות

ראשי הערים רמי גרינברג ושלום בן משה הודיעו אתמול על הגברת הסיורים העירוניים ובדיקות לאיתור שב"חים. מוסדות החינוך הונחו להימנע מיציאה לפעילויות חוץ

פורסם בתאריך: 30.3.22 08:08

ערב קשה וכואב: חמישה אנשים נרצחו אתמול (שלישי) בערב בפיגוע נתעב ורצחני של מחבל פלסטיני מוסלמי מאיזור ג'נין. המחבל הגיע לבני ברק בשעות הערב ובעזרת רובה M16 פתח במסע הרג. הוא נורה למוות על ידי שני שוטרים שהסתערו עליו, אחד מהם, רב סמל מתקדם אמיר חורי, נהרג במהלך חיסול המחבל. בפיגוע נרצחו ארבעה אזרחים. הפיגוע התרחש בשלוש זירות בבני ברק.

בעקבות הפיגוע הזה והפיגועים האחרונים בחדרה ובבאר שבע, וכחלק מההיערכות לקראת יום האדמה החל היום (רביעי, 30.3) הורו ראש הערים פתח תקוה וראש העין, להגביר את הסיורים בערים. ראש עיריית פתח תקוה, רמי גריברג, הודיע אמש: "בפתח הדברים אני מבקש להשתתף בצערן של משפחות הנרצחים בימים האחרונים ומאחל רפואה שלמה לפצועים. לאור האירועים הביטחוניים האחרונים, אני קורא לתושבי העיר לגלות עירונות ולדווח למשטרה על אירועים חשודים. אנחנו עומדים בקשר רציף והדוק עם גורמי הביטחון ופועלים יחד איתם בכדי לתגבר את אמצעי הבטחון בעיר. אגף הביטחון בעירייה יתגבר סיורים בכלל העיר בדגש על האזורים סגולה, אתרי בניה, מרכזי קניות ומוסדות החינוך, תחבורה ציבורית ועוד. בתוך כך, נוספו בימים האחרונים צוותים רכובים על אופנועים וניידות שמגבירות נוכחות בשטח, ובעבודה משותפת עם המשטרה נפרסו מחסומים בחלק מהכניסות לעיר. אגף הפיקוח על הבנייה מחייב את הקבלנים הבונים לדאוג לפיקוח צמוד ורציני באתר העבודה שלהם והעברת רשימות מסודרות של העובדים לעירייה. כמו כן מוסדות החינוך בעיר הונחו להמנע מיציאה ממוסדות החינוך לטיולים או פעילות אחרת בעת הזו והזמן ינוצל לצמצום פערים לימודיים. כלל גורמי הביטחון נמצאים בשטח וערוכים לכל תרחיש בתקווה שלא יהיה כזה. אני קורא לציבור להתנדב למשמר המושבה העירוני ולסייע בשמירה על בטחון העיר והתושבים (להצטרפות: [email protected]). חשוב להמנע מהודעות סרק לא נכונות בנוגע לארועים בעיר, שיוצרים פאניקה מיותרת. לדוגמא, כפי שפורסם מוקדם יותר על אירוע דקירה ברחוב בר כוכבא – ארוע שכאמור לא קרה כלל".

 

ראש עיריית ראש העין מסר אמש: "תושבות ותושבים יקרים, 5 אזרחים ישראלים נרצחו הערב ולצערנו אנו נמצאים בפתחו של גל פיגועי טרור רצחני. כבר מאתמול תגברנו את סיורי הביטחון בעיר וביצענו בדיקות באתרי הבניה לאיתור שוהים בלתי חוקיים. לפני חצי שעה סיימנו הערכת מצב בהשתתפות מנכ"ל העירייה, מנהל אגף הביטחון והגורמים המקצועיים בעירייה והוחלט על צעדים נוספים לתגבור הביטחון ברחבי העיר. האבטחה העירונית תתוגבר במאבטחים חמושים נוספים לעיבוי מערך האבטחה. יתוגברו סיורי האבטחה והביטחון כולל סיורים רכובים ברחבי העיר בדגש על מוסדות החינוך. רכבי העירייה יסיירו מחר ברחבי העיר בדגש על מוסדות חינוך ומרכזים מסחריים. מחר לא יתקיימו פעילויות מחוץ למוסדות החינוך. תיבחן האפשרות מול המשטרה להצבת מחסומים בכניסות לעיר. אנו פונה לתושבי העיר הנושאים נשק אישי על פי חוק, להסתובב עם נשק במהלך היום ולהתחמש בהתאם להוראות הביטחון והחוק. באתרי הבנייה של מוסדות החינוך, תתוגבר האבטחה. בימים מורכבים אלה, אני פונה אליכם להיות ערניים ולדווח למוקד העירוני ו/או למשטרה בכל עניין. בשם כל תושבי ראש העין אני שולח תנחומים למשפחות שאיבדו את יקיריהם הערב ובפיגועים האחרונים ומאחל רפואה שלמה לפצועים!".

המשטרה פרסמה הבוקר את מסלול ההרג של המחבל: סמוך לשעה 20:00 הגיע המחבל דיא ערמשה בן 27 תושב יעבד, לרחוב ז'בוטינסקי בבני ברק כשהוא חמוש ברובה סער מסוג M-16. בצומת ז'בוטינסקי – הרצל הוא ירה לעבר רוכב קטנוע והחטיא, המשיך בתנועה רגלית לרחוב ביאליק, הגיע למכולת וירה למוות בשני גברים (23,32) נתינים זרים מאוקראינה שישבו בכניסה. המחבל ירד ברחוב ביאליק לכיוון רחוב השניים ובצומת נתקל בתושב בני ברק בן 37 שנמצא ברכבו וירה בו למוות. הוא המשיך על רחוב השניים לכיוון רחוב הרצל, שם נתקל בתושב בני ברק בן 30 שתינוק בידיו. המחבל הנתעב ירה בגבר למוות, התינוק לא נפגע. המחבל פנה לרחוב הרצל, שם נתקל בצוות אופנוענים של תחנת המשטרה בבני ברק, רס"מ אמיר חו'רי ורס"מ ע', שהוקפצו לאירוע תוך שהם מחוברים בקשר ישיר עם אזרח שחובר טלפונית לצוות השוטרים ומכווין אותם לעבר זירת האירוע. ברחוב הרצל נתקל צוות האופנוענים במחבל שיורה לעברם ופוגע ברס"מ אמיר ח'ורי בחזהו, רס"מ ע' ירד מהאופנוע וביצע מאקדחו ירי מדוייק לעבר המחבל והרג אותו. מותו של רס"מ ח'ורי ז"ל נקבע בבית החולים בילינסון לאחר זמן קצר. בפיגוע נהרגו: רס"מ אמיר ח'ורי ז"ל סייר-אופנוען בתחנת בני ברק – מרחב דן במחוז ת"א, בן 32 תושב נוף הגליל, שלום יעקב ישראל ז"ל בן 37 מבני ברק, יחזקאל אבישי דוד ז"ל בן 30 מבני ברק, נתין זר מאוקראינה בן 23, נתין זר מאוקראינה בן 32, שמות הנתינים הזרים טרם פורסמו.

יהי זכרם של הנרצחים ברוך. אנו משתתפים בצער המשפחות ומאחלים רפואה שלמה לפצועים.

 


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר