טקס חורשה לזכר הניספים באסון הכרמל, צילום דוברות העירייה

זכר הניספים באסון הכרמל הונצח בחורשה בנווה עוז

44 אנשים ניספו באסון הגדול. בטקס נכחה גם חברת הכנסת לשעבר נאווה בוקר, אלמנתו של תת ניצב ליאור בוקר שניספה באסון

פורסם בתאריך: 7.4.22 18:13

עיריית פתח תקוה הנציחה את זכר הניספים באסון הכרמל בחורשה בעיר. הטקס התקיים אתמול (רביעי) בחורשה בשכונת נווה עוז, בנוכחות ראש העירייה רמי גרינברג, ח"כ ניר ברקת, ח"כ לשעבר נאווה בוקר, אלמנתו של תת ניצב ליאור בוקר שניספה באסון, גונדר משנה אריאלה כליף ראש מחלקת פרט בשב"ס, טפסר משנה אלון שבתאי מפקד תחנה אזורית כבאות והצלה פתח תקוה, רפ"ק יניב קראוס נציג משטרת ישראל, בני משפחה ואורחים.

עיריית פתח תקוה בחרה להנציח את זכרם שלה נספים באסון הכרמל הנורא דווקא בחורשת עצים זו, ברח' יפה נוף, המסמלת את השורשיות, והקשר של האדם, העץ והאדמה.
גרינברג אמר: "השריפה שפרצה בכרמל הייתה השריפה הגדולה והחמורה ביותר בתולדות מדינת ישראל. אסון כבד שגבה את חייהם של 44 בני אדם אמיצים וגיבורים. גם כיום 11 שנה לאחר האסון הכבד, אנו מבקשים להנציח את הנספים ולהוכיח בכך שאנו זוכרים, לא שוכחים, ולעולם לא נשכח את גבורתם ואת מאמציהם לכבות את השריפה העצומה שאיימה לפגוע בישובים סביב ואף כילתה את חלקם. הנצחת הנספים בחורשה זו מסמלת עבורנו את הקשר הישראלי הכה חזק שורשי לאדמה, לקיום שלנו כאן בארץ ישראל ולהמשכיות".

 

השריפה בכרמל פרצה ביום חמישי כ"ה בכסלו, א' חנוכה תשע"א 2 בדצמבר 2010, השריפה שכונתה "אסון הכרמל" הייתה השריפה הגדולה והחמורה ביותר בתולדות מדינת ישראל.
בשריפה זו נספו 44 בני אדם, 37 מהם צוערי קורס קציני שירות בתי הסוהר ומפקדי הקורס, שנשלחו לפנות אסירים מכלא "דמון" והאוטובוס בו ישבו נשרף. נהג האוטובוס שהוביל אותם, שלושה כבאים, שלושה קציני משטרה ונער מתנדב נספו באסון הכבד. שריפה נוראית זו כילתה יער, חורש ובתי מגורים בשטח נרחב בפארק הכרמל והיישובים סביבו. רק בחלוף שלושה ימים לאחר עבודה מאומצת של "לוחמי האש" שכחה האש.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר