מאהל המחאה מול ביתו של ניר אורבך, צילום פרטי

הפגנות ליד ביתו של ניר אורבך בפתח תקוה. התושבים: "חיינו אינם חיים" (וידיאו)

מאהל המחאה פעיל לטענת השכנים גם מעבר לשעות המותרות והרעש מפריע. "בכל יום מוסיפים מבנים, כולל שירותים כימיים ומרעישים עד השעות הקטנות של הלילה", אומר אחד התושבים

פורסם בתאריך: 13.4.22 07:47

כשבוע עבר מאז עידית סילמן, מי שהייתה יו"ר הקואליציה, הטילה פצצה פוליטית כשהודיעה על פרישתה מהקואליציה, על רקע דיווחים כי קיבלה הבטחות שונות מהליכוד בהן שריון ותפקיד שרה. מאז לא רק היציבות הפוליטית התערערה אלא גם החיים השלווים של תושבי שכונת הדר גנים בפתח תקוה, המתגוררים בסמוך לביתו של ח"כ ניר אורבך שכעת הינו לשון המאזניים. הנסיבות החדשות הביאו אל פתח בניין מגוריו עשרות מוחים שפוקדים את השכונה.

בשטח פתוח בסמוך לביתו של אורבך הוקמו כבר ארבעה אוהלים ועשרות אנשים מקיימים בהם ובסביבתם פעילות מחאה, תפילות, משמיעים מוזיקה חזקה ועושים שימוש ברמקולים וכריזה עם קריאות לאורבך להתפטר מהקואליציה.
"לפני שבוע הוקם המאהל הראשון ומאז חיינו אינם חיים", מספר הפעיל החברתי אלי סמואל המתגורר בשכונה. "בכל יום מוסיפים מבנים. כולל שירותים כימיים ומרעישים עד השעות הקטנות של הלילה".

סמואל מוסיף: "בנתיים אין לנו מושג מתי המחאה מסתיימת ןאנחנו לא מקבלים מידע. פנינו לעירייה אבל שם אמרו לנו שזה באחריות המשטרה, למרות שאנחנו מצפים שגם העירייה שלנו תדאג לנו. אני ועוד מספר שכנים התקשרנו למשטרה לפחות עשר פעמים במהלך הימים האחרונים, בכל פעם כשהמפגינים חרגו מהשעות כמובן, אמרו שישלחו ניידת אבל היא לא עשתה כלום. במוקד נתנו לי את המספר של התחנה בפתח תקוה אבל המענה הטלפוני שלהם לא זמין. בנוסף, שלחתי להם גם פניה מקוונת שלא נענתה בנתיים. בזמן אמת אנחנו לא מקבלים מענה, לא מהמוקד העירוני ולא מהמשטרה".

 

לצפייה בסרטון נוסף ממאהל המחאה היכנסו כאן

מעיריית פתח תקוה נמסר: "כפי שקבע בג"צ בנוגע לעתירה שהגישה העירייה בעבר כנגד ההפגנות שהתקיימו מחוץ לביתו של היועמ"ש לשעבר בכפר גנים, הנושא נמצא בסמכות המשטרה ועל מפקד המחוז לקבוע את מתווה ההפגנות. על כן, לעירייה אין סמכות לאכוף הפגנות או רעש שנגרם כתוצאה מכך, וככל שהדבר יהיה בעתיד בסמכותנו הוא יאכף בהתאם".

מהמשטרה נמסר: "ככל שמתבצעת התכנסות במקום לצורכי תפילה או לשם מימוש חופש הביטוי והמחאה, פועלת המשטרה בהתאם להוראות החוק, תוך אבטחת כלל הציבור, שמירה על הסדר הציבורי ושגרת התנועה. ככל שנידרש, נמשיך ונבחן מקצועית את אופן קיום המחאות במקום, לרבות עוצמתן, תדירותן, מיקומן והאיזון המתבקש שבין זכות המחאה וחופש הביטוי לפרטיות וצמצום הפגיעה בסדר הציבורי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר