השריפה ביישוב אדמה, צילום כבאות והצלה צפון

טרגדיה גדולה: ליבי בת השלוש מפתח תקוה נספתה בשריפה בצפון

טרגדיה בלתי נתפסת: שריפה קטלנית פרצה הבוקר בבית ביישוב אדמה בגליל, שריפה שגבתה את חייה של ליבי קליך בת שלוש מפתח תקוה. שני הוריה, ליטל ותומר, נפצעו בשריפה ופונו לבתי חולים. המשפחה שהתה במקום בחופשה

פורסם בתאריך: 18.4.22 12:33

עדכון אחרון: 18.4.22 13:57

טרגדיה שקורעת את הלב: ליבי קליך, ילדה כבת שלוש מפתח תקוה נספתה הבוקר בשריפת בית מעץ ביישוב האקולוגי אדמה בגליל המערבי. הוריה נפצעו בינוני עד קשה. סמוך לשעה שבע התקבל דיווח על שריפה בבית ולכודים בכפר האקולוגי קהילתי בגליל המערבי, אשר ניזון רק מחשמל סולארי. עם קבלת הדיווח, הוזעקו למקום כוחות מד"א, כיבוי ומשטרה. לאחר חילוץ ממושך, נאלצו למרבה הצער חובשים ופראמדיקים של מד"א, לקבוע את מותה של הילדה שחולצה ללא סימני חיים. החובשים העניקו טיפול רפואי ופינו במסוק מד"א לבית החולים רמבם בחיפה את האם ליטל, כבת 44 במצב קשה יציב, בהכרה מלאה, עם כוויות בדרגה ב' ולאחר ששאפה עשן, וכן למרכז הרפואי לגליל בנהריה, את האב תומר, כבן 45 במצב בינוני, עם כוויות בדרגה ב' בגב ובגפיים.

בני המשפחה שהו בחופשה בצפון הארץ – חופשה שהסתיימה באסון כבד. מדובר במשפחה בת ארבע נפשות: ההורים ליטל ותומר קליך ושני ילדיהם, ליבי שנספתה בשריפה ואחיה אלון. רק אתמול פרסמו בני המשפחה תמונות מהחופשה המשפחתית כשהם נראים מאושרים ושמחים יחד עם ילדיהם ואנשים נוספים. האם ליטל היא ד"ר למדעי החיים וראש תחום מחקר במכון להתפתחות הילד בבית חולים שיבא. רק לפני מספר שבועות היא הוציאה לאור את ספר אוטוביוגרפי, "הדרך לחיים מהלב", שמספר על זוג הורים במסע להורות לילדים בעלי צרכים מיוחדים. רק לפני כשבועיים פרסמה האם בעמוד הרשמי של בית החולים שיבא תל השומר, לרגל יום המודעות לאוטיזם, את הסיפור האישי של משפחתה. "שמי ליטל קליך פילוסוף,, כתבה, "אמא לשני ילדים מיוחדים. שני ילדים קסומים … והשוני בינהם אדיר. כל אחד מהם רואה את המציאות בדרכו המיוחדת ששונה זה מזו מחד ושונה מילדים בהתפתחות תקינה מנגד".

עוד היא הוסיפה: "אני רוצה שתכירו במורכבות שהלקות הזו מביאה עימה. היא הופכת אותנו לאנשים טובים יותר, מכילים יותר, שלומדים לשקף עבורם, המלאכים המיוחדים, את המציאות דרך עינהם ולווסת את היכולת שלהם לחיות עם כל הרעש שיש להם מסביב. לאפשר להם לנפץ את "תקרת הזכוכית". ולעבור על פי יכולתם עוד מחסום ועוד משוכה בדרך. לקבל את החולשות, להתערב טיפולית על מנת לקדמם ולהעצים את החוזקות שלהם. אבל לפני הכל, רק לתת להם הרבה אהבה להיות איתם לחוות איתם את החיים שלנו ושלהם יחד. כלים שלובים".

צפו במפקד האירוע הטראגי באדמה, רב רשף טל פפו:

שעות ספורות לאחר פרוץ השריפה והיוודע דבר האסון, התברר כי מדובר במשפחה מפתח תקווה אשר מתגוררת בשכונת אם המושבות. ראש עיריית פתח תקוה, רמי גרינברג, התייחס לאירוע וכתב בעמוד הפייסבוק שלו: "המשפחה הייתה בנופש במקום. נופש שלצערנו הסתיים באסון כבד. עובדי הרווחה בקשר עם המשפחה והרשות תעניק כל סיוע שנדרש. מחבקים את המשפחה בשעתם הקשה, כואבים את כאבם על פטירת הבת ומאחלים להם רפואה שלימה".

חובש בכיר במד"א חסיב שחאדה ופאראמדיק מד"א שלום טיקושבילי, סיפרו: "מדובר בארוע קשה, כשהגענו למקום, ראינו אש ועשן שיוצאים מבית מגורים, ושכנים שהיו מסביב, מהבית יצא ילד כבן 6 שלא נפגע וגבר ואשה שסבלו מכוויות ולאחר ששאפו עשן, הם סיפרו שבבית ישנה ילדה כבת 3, האש עדיין בערה ולא ניתן היה להכנס לבית, לאחר שהכיבוי הגיעו, כיבו את האש וניתן היה להכנס לבית, הילדה חולצה כשהיא ללא רוח חיים ולצערנו לא נותר לנו אלא לקבוע את מותה. את האשה פינינו במסוק מד"א לבית חולים רמב"ם כשמצבה קשה, ואת הגבר במצב בינוני לבית חולים בנהריה".

 

 

מהמרכז הרפואי גליל נמסר כי מצבו של הגבר בינוני, הוא הוכנס לחדר הלם וסובל מכוויות בדרגה א' ו- ב' בגפיים ובאזור הגב. מבית החולים רמב"ם נמסר כי האישה, כבת 44, סובלת מכוויות בדרגה ב', בהכרה, לא מורדמת ולא מונשמת, מצבה יציב ומתקשרת.

מכיבוי האש נמסר כי שמונה צוותי כיבוי ממחוזות צפון וחוף פעלו בשלוש גזרות למניעת התפשטות האש לבתים נוספים ורק לקראת הצהריים הושגה שליטה על השריפה וכי אין סכנה לבתים נוספים. משירותי הכיבוי במחוז בצפוני נמסר כי "צוותי כיבוי רבים מתחנת גליל מרכזי וכן ממחוז חוף זינקו לאירוע ובהגיעם זיהו בית בוער לחלוטין עם מטען אש כבד מאוד. מיד החלו הצוותים בפעולות כיבוי והגנה על מבנים סמוכים תוך כניסה לבית הבוער וסריקה אחר לכודים. במהלך הסריקה אותרה ילדה ללא רוח חיים. הוקם צוות חקירה מיוחד לבחינת נסיבות הדליקה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר