חבר הכנסת ניר אורבך מימינה, צילום אריאל זנדברג, באדיבות דוברות החכ

האבל הכפול של ח"כ ניר אורבך: אמו וחמותו נפטרו באותו יום

אמו של חה"כ אורבך, יעל ז"ל, נפטרה בבית החולים רמב"ם. חמותו, זלדה ארמן, חשה ברע במהלך חופשה, פונתה לביה"ח יוספטל ושם נפטרה. ח"כ אורבך ספד לאמו: "אמא לקחה קשה את ההכפשות והקללות"

פורסם בתאריך: 26.4.22 17:25

טרגדיה כפולה במשפחתו של חבר הכנסת מימינה, ניר אורבך, תושב פתח תקוה: גם אמו וגם חמותו נפטרו במהלך החג. בעוד עם ישראל ציין במהלך סוף השבוע את החג, טרגדיה כפולה התרחשה במשפחתו של חבר הכנסת ניר אורבך מסיעת ימינה, אשר מתגורר בשכונת הדר גנים בפתח תקוה, לאחר שאמו, יעל אורבך, וחמותו, זלדה ארמן, נפטרו במהלך סוף השבוע. כך למעשה, ביום אחד, בהפרש של מספר שעות, איבדו אורבך ורעייתו מרב את אימותיהם, וילדיהם את שתי הסבתות.

אמו של אורבך הייתה מאושפזת בשבועות האחרונים בבית החולים רמב"ם בחיפה ובמהלך סוף השבוע חלה הידרדרות במצבה והיא הלכה לעולמה. מיד כשנודע על החמרת מצבה, קטע אורבך את חופשתו בסיני. יש לציין כי אביו של אורבך, שלמה אורבך, נפטר ביום השואה לפני שנתיים. זלדה, חמותו של אורבך, אשר נפשה אף היא עם המשפחה בסיני במהלך חג הפסח, חשה ברע, פונתה לבית חולים יוספטל באילת ושם נפטרה.

יעל אורבך ז"ל, צילום באדיבות המשפחה

ראש הממשלה, נפתלי בנט, הביע את צערו על מות אמו של אורבך ובהודעה שפרסם כתב: "אני משתתף בצער על מותה של יעל אורבך, אימו של חברי היקר, ח"כ ניר אורבך. יעל הייתה אשת חסד ואמת. היא הקפידה להתנדב במד״א בכל יום שישי. מלווה, מכינה אוכל, נמצאת היכן שצריך אותה. אני משתתף בצערך ומחבק אותך ואת משפחתך הנפלאה בשעה הקשה הזו". חברי כנסת ושרים נוספים פרסמו את תנחומיהם.

 

הלוויותיהן של אמו וחמותו של אורבך התקיימו ביום ראשון. יעל אורבך הובאה אתמול בצהריים למנוחות בהיכל חרוב בבית העלמין תל רגב, הלווייתה של זלדה ארמן, התקיימה אמש בהר הזיתים.

ניר אורבך אמר במהלך ההספד על אימו: "בשנים האחרונות אנחנו המשפחה עוברים מבחנים מאוד מאוד קשים. זה התחיל עוד מ'הבית היהודי', כשקמה המועצה הציבורית התחילו הגידופים והנאצות ואמא חיה אותם יום יום, גם בקבוצות, גם בתקשורת וגם בבית ואחר כך בשנה האחרונה. אמה לקחה מאוד מאוד קשה. בדרך להלוויה נסעתי עם הבנות שלי, ניסינו לחשוב למה זה קרה. ואחת הבנות אמרה: 'אבא, אולי זה בגלל שכולם מקללים אותך?'. אני אמרתי לה, מה פתאום, שטויות! אבל אמא לא ראתה את זה שטויות, את הקללות, ההכפשות, במיוחד מהחברים לתנועה וללמחנה".

נוכח הסמיכות במותן של השתיים החליטו במשפחת אורבך לפצל את השבעה ולשבת להתאבל על מותן הן בחיפה והן בפתח תקוה. בימים א', ב', ג' ד' יושבת המשפחה שבעה בשדרות ורבורג 50 (פינת רחוב הלולב) בקריית שמואל בחיפה. בימים ה'-ו' , יישבו אורבך ורעייתו בביתם ברחוב חטיבת אלכסנדרוני 25 בפתח תקוה.

במד"א מסרו: "מגן דוד אדום מרכין ראש עם פטירתה של יעל אורבך ז"ל (73), תושבת שכונת קריית שמואל בחיפה וחובשת בכירה מתנדבת מד"א. יעל ז"ל החלה את דרכה כמתנדבת בארגון בשנת 2017, כשנרשמה לקורס מגישי עזרה ראשונה ובהמשך סיימה בהצלחה קורס חובשי רפואת חירום וחובשים בכירים. יעל ז"ל הותירה אחריה שישה ילדים, 28 נכדים ונינה אחת". לימור כץ, חובשת בכירה במד"א וחברתה הקרובה של יעל, אמרה: "כבר במשמרת הראשונה שלנו יחד יעל נכנסה לי ללב והתאהבתי בה. יעל הייתה אדם מדהים, מלאה נתינה ואהבה שנקראה לדגל בכל הזדמנות ולא פספסה אף משמרת. היא התנדבה במד"א ובבית חולים רמב"ם, היא עזרה לכולם לפרוח ולהצליח. בתקופת הקורונה היא דאגה לבשל ולסייע למי שהיה בבידוד, לאפות עוגות יום הולדת ותמיד לשמח ולדאוג לעובדים ולמתנדבים. היא הייתה האמא של תחנת מד"א בקריות. איבדתי חברת נפש יקרה מאוד שכבר חסרה לי מאוד". ארז גלר, מנהל מרחב כרמל במד"א, ספד: "איבדנו מתנדבת וחברה שהייתה "האמא" של התחנה בקריות. גם בשיא מגפת הקורונה, יעל המשיכה להתנדב ותרמה בכל מקום שבו יכלה עם החיוך שלה והמילה הטובה, במוקד הקורונה בתחנת מד"א בחיפה, בסיוע לעובדים ולמתנדבים שהיו בבידוד ובכל דבר שביקשו את עזרתה. כולנו איבדנו מתנדבת מיוחדת שהייתה הלב הפועם של התחנה. יהי זכרה ברוך". מנכ"ל מד"א, אלי בין: "מגן דוד אדום איבד מתנדבת מיוחדת שבגיל 68 עשתה מעשה, הצטרפה לקורס עזרה ראשונה והחלה להתנדב בארגון ההצלה הלאומי במטרה לסייע ולעזור לאחר באמבולנסים, בניידות לטיפול נמרץ, במוקד הקורונה ובפעילויות הומניטריות נוספות. פטירתה המצערת של יעל ז"ל היא אבידה כואבת למשפחת מד"א, שמרכין ראשו ושולח תנחומים למשפחתה".

מערכת מלאבס משתתפת בצערן של המשפחות.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר