אופנוע ים, DmitryRukhlenko depositphotos.com

התושב שחצה את הגבול למצרים מדבר לראשונה: "קלטו שלא באתי לרגל"

ישראל קדוש שט עם אופנוע הים שלו, חצה את הגבול הימי בטעות ונלקח לחקירה. "כיבדו אותי חבל על הזמן, הם אנשים מאוד טובים", הוא מספר. "הסברתי להם מה קרה, לא רבתי איתם. התנצלתי"

פורסם בתאריך: 26.4.22 08:38

"כיבדו אותי חבל על הזמן", כך מספר למלאבס ישראל קדוש בן ה-32 מפתח תקוה, שעוכב אתמול לחקירה במצרים לאחר שחצה את הגבול הימי במפרץ אילת, כשהוא רכוב על אופנוע ים.

"יצאתי עם האופנוע סביבות תשע בבוקר", הוא מספר, "היה ים יפה ויום יפה. עשיתי סיבובים, הלוך חזור. אמרתי לעצמי שלפני שאני חוזר הביתה, אני אסע לחוף הדולפינים. נסעתי לשם, חיפשתי, חיפשתי ולא מצאתי. בדיעבד הסתבר שפספסתי את זה ולא שמתי לב. פתאום אני ראיתי איזה חוף ממש יפה ואמרתי לעצמי שכבר נסעתי הרבה, זה הזמן לחזור. איך שאני בא לחזור, פתאום אני רואה סירה באה מרחוק שקראו לי. קלטתי את הסיטואציה שעברתי את הגבול ושמדובר במצרים. נסיתי לברוח, קפצו עלי מכל הכיוונים ולא היה לי מה לעשות. הם פחדו שאני אברח להם. לא ידעתי מה לעשות. אמרו לי 'עצור, עצור'".

בשלב זה נלקח קדוש לחקירה על ידי כוחות הביטחון המצריים ותושאל במשך מספר שעות. "אחרי שלקחו אותי, התקשרתי למשטרה בישראל שקישרו אותי לצבא. הנחו אותי לא להתנגד ולתת להם לעשות מה שצריך. בהתחלה הפעילו קצת כוח, אבל אחרי זה אחד מהם הרגיע אותי שיהיה בסדר. חקרו אותי, בן כמה אני מאיפה אני, הראיתי להם צילום דרכון שהיה לי בטלפון. אחרי שהם קלטו שלא באתי לרגל או להעביר סמים, הם הרגיעו אותי, נתנו לי קפה, שקית עם ממתקים והציעו סיגריה. כל מה שרציתי קיבלתי".

הוא ממשיך ומספר כי לא רק שהתייחסו אליו בצורה טובה, אלא אף סייעו לו להיחלץ בחזרה לישראל. "אחרי חמש שעות אמרו לי קח את המפתח, באתי לצאת עם האופנוע וראיתי שפקק אחד של האופנוע יצא לי ונכנסו לי כל המים אל תוך האופנוע ולא יכולתי פשוט לנסוע. השוטרים המצריים בכבודם ובעצם הורידו את החולצות, נכנסו למים ובאו לעזור לי להוציא את האופנוע. נתנו לי שירות מעולה. היו אנשים טובים מאוד. לאחר מכן גררו את האופנוע עם הסירה שלהם לכיוון הגבול. שם חיכו לי משטרה וצבא. גררו את האופנוע שלי לכיוון החוף איפה שהיה הרכב שלי. חיכו לי שם חבלנים ועיכבו אותי לחקירה. לא הייתה סיטואציה נעימה. כבר עבר בראש שלי חשש שיפתחו לי תיק פלילי ויהיה דוח. אבל בסופו של דבר היה חוקר נחמד שהרגיע אותי ואמר שהכל יהיה בסדר ולאחר חקירה שוחררתי לשלום".

היה רגע שחששת במצרים?
"אחרי חצי שעה שעה לא חששתי כבר. כיבדו אותי חבל על הזמן. הם אנשים מאוד טובים. הסברתי להם מה קרה, לא רבתי איתם. התנצלתי. אמרו לי שזה הדרג המדיני בקהיר צריך לאשר את החזרה שלך בשיתוף משרד החוץ".

 

בטח בפעם הבאה תיזהר יותר.

"לא מתקרב לשם. אין שם שום שלט אזהרה על חציית גבול. הדבר היחיד שיש שם זה מצוף. כל החופים אבל מלאים במצופים".

ממשטרת אילת נמסר: "אתמול בשעות הבוקר, פנה למוקד 100 של משטרת ישראל תושב פתח תקוה ומסר כי חושש שחצה את הגבול הימי בין ישראל למצרים. הוא עוכב ע"י כוחות הביטחון המצריים ובתום שעות אחדות הוחזר לשטח ישראל ע"י יחידת השיטור הימי של משטרת אילת, יחד עם אופנועו. עם הגעתו הוא עוכב לחקירה בחשד לעבירת הסגת גבול. בתום חקירתו שוחרר. היום התקבלה ההחלטה על סגירת התיק כנגדו".

עוד ציינו במשטרה: "חציית גבול ימי ללא היתר אסורה על פי החוק ותגרור עמה פתיחת הליך פלילי כנגד מבצעה. אנו קוראים לציבור משתמשי הים לנהוג באחריות הנדרשת ובכובד ראש עם היציאה לפעילות ימית. במפרץ אילת בפרט, יש להימנע מלהתקרב לגבולות הימיים עם המדינות השכנות. מומלץ להצטייד במכשיר סלולארי מוגן רטיבות, על מנת לאפשר הזעקת סיוע בעת מצוקה ויצירת קשר עם מוקד 100 של משטרת ישראל".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר