מיכל אונגר. צילום זאב שטרן
מיכל אונגר. צילום זאב שטרן

נדחה ערעור העירייה. מנהלת אגף גני הילדים תישאר בתפקידה

כזכור, מיכל אונגר פוטרה אך בית הדין לעבודה החזיר אותה לתפקידה. בנוסף לכך פסק בית הדין הארצי לעבודה כי העירייה תשלם לעורכי דינה של אונגר שכר טרחה

פורסם בתאריך: 24.10.17 08:33

בית הדין הארצי לעבודה דחה את ערעור עיריית פתח תקוה בנושא פיטורי מנהלת אגף גני ילדים, מיכל אונגר, ופסק לעירייה תשלום שכר טרחת עורך דין בהליך הערעור בסכום כולל של 15 אלף שקלים. את אונגר ייצג עו"ד מרדכי לוין. אונגר, שפוטרה והוחזרה לתפקידה בהחלטת בית הדין לעבודה, תמשיך בתפקידה.

תחילת הסיפור בחודש מרץ 2015, כאשר זומנה אונגר לשימוע בפני ועדת הפיטורים בעירייה. בחודש מאי נערכה ישיבת השימוע ולאחריה קיבלה הודעה על פיטורים. בעקבות התנגדות הסתדרות המורים לפיטורים, כונסה ועדה שלא הצליחה להגיע להסכמות ובחודש אוגוסט 2015, קיבלה אונגר הודעה על פיטוריה המיידים שנכנסו לתוקף למחרת. אונגר הגישה צו מניעה זמני נגד פיטוריה ובדיון שהתקיים הוחלט שהיא תמשיך בתפקידה עד לחודש אוקטובר ולאחריו תצא לחופשה בתשלום עד למתן פסק דין.

בסופו של יום התנהלו חמישה דיונים ובסופם נפסק שאונגר תחזור לעבודה ב־30.8.16. במהלך הדיון העידו מטעם העירייה כעשרה עדים, אשר הצביעו על אי התאמתה של אונגר לתפקיד מנהלת בתחומים שונים ועיקר הטענות התמקדו בקשר עם הגננות.

עו"ד מרדכי לוין

עו"ד מרדכי לוין

בית הדין בחן את הטענות של אונגר לפיה העירייה נהגה כלפיה בחוסר תום לב קיצוני ולבסוף בחן בית הדין האם הפיטורים שלה היו פיטורים פוליטיים כטענתה. למרות הקביעה כי הפיטורים אינם פיטורים פוליטיים קבע בית הדין: "יחד עם זאת, ובהתאם לקביעותינו לעיל אשר לעילת הפיטורים כפי שהובאו בפני ועדת הפיטורים ובפנינו במהלך ההליך, שוכנענו כי נשקלו שיקולים זרים שאינם מן העניין בהליך פיטורי התובעת. מקום בו התובעת הציגה התייחסות מתאימה לכל אחת ואחת מטענות העירייה לגבי תפקודה, לא סביר כי ועדת הפיטורים דחתה את כל הסבריה וקיבלה את טענות העירייה במלואן. יש בכך טעם נפגם".

.

 

 

כאמור, שני הצדדים ערעורו על פסק הדין. העירייה טענה כי לאור הקביעה הנחרצת של בית הדין האזורי כי הפיטורים אינם פיטורים פוליטיים וכי נמצאו ליקויים וכשלים בתפקודה של אונגר, לא היה מקום להורות על ביטול פיטוריה ועל החזרתה לתפקיד וחזרו על כך שהם היו חסרי שביעות רצון מתפקודה במהלך כל תקופת העסקתה והדבר הוביל למתח ועימותים בין הגננות והאגף לגני ילדים. אונגר, מצידה, הדגישה כי הגישה את הערעור נוכח העובדה לפיה העירייה הגישה ערעור כנגד פסק הדין ולכן היה לטעמה מקום לדון בשאלת הפיטורים הפוליטיים וציינה כי פיטוריה נועדו לפנות את מקומה למי שראש העיר ופעיליו חפצים ביקרם. בית המשפט פסק כי אונגר לא הציגה כל תשתית ראייתית לביסוס טענתה לכך.  עוד ציין בית המשפט שהתיק של אונגר היה "נקי" לחלוטין טרם מינוי ראש העיר וסגנו ועיתוי פיטורי עובד, בסמוך לאחר "חילופי שלטון" ובהעדר שיקולים סבירים לפיטורים, עשוי בנסיבות מסוימות להטות את הכף להעברת הנטל למעסיק לסתור את טענתו של העובד לפיטורים משיקולים פוליטיים.

לבסוף פסק השבוע בית הדין, כי אין מקום להתערב בקביעת בית הדין האזורי על החזרת אונגר לתפקידה כמנהלת אגף גני הילדים בעירייה, דחה את ערעור העירייה וקבע תשלום שכר טרחת עורך דין. "בית הדין הארצי קיבל את מלוא טענותיה של ד"ר אונגר, כפי שהושמעו מראשית ההליך, תוך שהוא דוחה את כל טענותיה של העירייה", סיכם עורך דינה מוטי לוין. "בית הדין קבע באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי פיטוריה של ד"ר אונגר לא נעשו משיקולים מקצועיים ומשכך בדין בוטלו פיטוריה ובכך יצא הצדק לאור. לשמחתנו הרבה ד"ר אונגר שבה לתפקידה כבר בסוף חודש אוגוסט 2016 ומאז היא מבצעת את תפקידה בצורה המיטבית ובשיתוף פעולה מלא עם כלל הגורמים"

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר