גדעון דעבול והנחש שנלכד, צילום באדיבות גדעון דעבול

מלחיץ: צפו בלכידת נחשת צפע ענקית בכניסה לבית

לוכד הנחשים הוותיק, גדעון דעבול, הוזעק השבוע לבית בראש העין ולכד נקבת צפע ענקית שזה עתה הטילה ביצים. אחד הדיירים ניסה לבעוט בנחש ודעבול אומר: "היה לו מזל גדול שלא הוכש"

פורסם בתאריך: 27.4.22 17:15

האביב הגיע ואיתו גם עונת הנחשים שצצים כעת מכל עבר ולא פעם מגיעים גם למקומות מיושבים. התנהגות לא נכונה של אנשים והתגרות מיותרת בנחש יכולה לסכן מאוד. אחד המקרים, שעלול היה להסתיים באסון, התרחש השבוע בראש העין. ביום ראשון השבוע, בשעות הערב, הבחינו תושבים ברחוב המסילה בראש העין, לא הרחק מכביש 444, בנחש ליד דלת הבית. אחת דיירות הבית מיהרה להתקשר ללוכד הנחשים הוותיק, גדעון דעבול (70) מפתח תקוה שהגיע למקום והצליח ללכוד במאמץ לא קטן את מה שהתברר כנחשה גדולה במיוחד.

"התקשרה אלי בבהלה ואמרה לי תבוא דחוף נחש כמעט הכיש אחד הילדים", משחזר דעבול בשיחה עם מלאבס. "שאלתי ישר למה כמעט הכיש? אז היא אמרה לי שאותו בן משפחה שהבחין בו בעט בו אחרי שהנחש היה מגולגל ליד הדלת של הבית. במקום שייקח מקל ויזיז את הנחש בעדינות, הוא בא והתגרה בנחש. זה מאוד מסוכן ולאותו בחור היה ממש מזל שהנחש לא הכיש אותו".

הנחש שנבהל, נכנס מתחת לערמת סמרטוטים שהייתה הסמוך. "אמרתי להם לא לגעת ולא לשפוך מים ולא לעשות כלום. כשבאתי, איך שהזזתי את הבגדים, קלטתי את הגב של הנחש. מזמן לא נתקלתי בנחש כזה גודל. הגודל שלו כמטר ועשרים. זה נחשב גדול. נקבת צפע שהטילה את הביצים שלה לפני כחודש וחצי. בגלל הגודל שלה יש לה הרבה ארס".

בשלב זה דעבול, שלו ניסיון של עשרות שנים עם נחשים בגדלים שונים, נכנס לפעולה עם פנס ביד אחת ומכשיר לוכדן ביד השניה. "אני עשרות שנים בתחום, ניגשתי אליו בעדינות, תפסתי אותו במכשיר והוא התחיל להשתולל ומשך את המכשיר עד שהוא הרגיש שהוא שבוי ולא עושים לו כלום ולא מנסים להרוג אותו. שמתי אותו על הדשא, הכנסתי אותו לשק ובהמשך שחררתי אותו במקום שיש בו לחות".

לאחר שהושלמה מלאכת תפיסת הנחש, דעבול, שממליץ שלא לפגוע בנחש ולא להתגרות בו, הסביר לאותו צעיר שהבחין בו את הנס שהיה לו שהנחש לא הכיש אותו. "אותו בחור אמר לי שהוא רצה להרוג אותו ובעט בו. אמרתי לו: 'אתה לא תספיק להגיד מילה, הוא היה נותן לך הכשה'". היה לו מזל גדול, מדגיש דעבול.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר