ניידת משטרה בלילה אילוסטרציה לניידת המצולמת אין קשר לכתבהzilber42.gmail.com depositphotos,com

פרשה חמורה: שוטר סיור ביצע מעשים מגונים בנערה בת 14 בניידת

שוטר סיור לשעבר הורשע בביצוע מעשה מגונה תוך ניצול יחסי השגחה בקטינה. זאת לאחר שהציע לאימה, אותה הכיר, שהנערה תתלווה אליו לעבודתו. עונשו: תשעה חודשי מאסר שירוצו בעבודות שרות

פורסם בתאריך: 27.4.22 16:29

בית משפט השלום בכפר סבא (השופט אביב שרון) גזר תשעה חודשי מאסר בפועל שירוצו בעבודות שירות ופיצוי למתלוננת, על איתן ינאי, שוטר סיור לשעבר בתחנת משטרת ראש העין, שהורשע בביצוע מעשה מגונה תוך ניצול יחסי השגחה של קטינה בת 14.

על פי הכרעת הדין, באחד מחודשי הקיץ של שנת 2008, בזמן שהייתה המתלוננת נערה כבת 14, התקשר הנאשם לאמה, איתה הייתה לו היכרות מוקדמת, והציע לאסוף את הנערה כדי שתתלווה אליו לסיור בניידת אותו הציג לאם כ"מעין משמר אזרחי", בעת שהוא במשמרת, וזאת על רקע הקשיים שחוותה הנערה באותה עת. האם השיבה בחיוב, והנאשם אסף את הנערה מביתה. במהלך הלילה נקרא הנאשם במסגרת תפקידו למוקד רעש, כשהנערה מתלווה אליו. במהלך המשמרת נסע הנאשם לקיבוץ עינת, עצר את הניידת בשטח הקיבוץ, באזור פתוח וחשוך. הוא פנה לנערה והציע לה לנהוג בניידת והיא השיבה בחיוב. הנאשם לא פינה את מושב הנהג אלא הזיזו לאחור, התיישב בסמוך למשענת והזמין את הנערה לשבת בין רגליו ולנהוג. הנערה, שחשה מבולבלת מהסיטואציה, נהגה כך כדקה, ואז פנתה לנאשם ואמרה לו שהיא אינה מעוניינת להמשיך לנהוג וחזרה לשבת במושב שליד הנהג.

זמן קצר לאחר מכן הסתובב הנאשם אל הנערה, אחז בידה והביט בה. הנערה שאלה את הנאשם מספר שאלות על ילדיו, אך הוא התחמק, וכעבור מספר שניות החל ללטפה בפניה, נישק אותה על שפתיה, תוך שהוא ממשיך ללטף אותה ולגעת בגופה. לאחר זמן קצר חדל ממעשיו והסיע אותה חזרה לביתה. כשבע שנים לאחר האירוע אימה של הנערה הגישה תלונה למחלקה לחקירות שוטרים, וזאת לאחר שהצעירה אזרה אומץ לספר לאימה על שארע לה. במענה לכתב האישום כפר הנאשם במיוחס לו, בבית המשפט נוהלו הוכחות והנאשם הורשע.

 

בגזר הדין קבע בית המשפט כי: "העבירה שביצע הנאשם חמורה מיסודה. יש בה כדי לפגוע בערכים חברתיים מוגנים שעניינם פגיעה בגופו של אדם, בכבודו, בחירותו, באוטונומיה שלו על גופו ובצנעת הפרט. הפגיעה מסבה לקורבן תחושות של ביזוי והשפלה וגורמת לו לנזק נפשי. לכך נודעה חומרה יתרה מקום בו המעשה בוצע על ידי שוטר, נציג רשות אכיפת החוק, האמון מעצם טבעו על שלום הציבור ובטחונו ועל שמירת החוק".

התיק נוהל על ידי עוה"ד ליאורה נהון וקרן לביא ונחקר על ידי צוות תל אביב במחלקה לחקירות שוטרים.

מהמחלקה לחקירות שוטרים נמסר: "הצעירה חשפה בגילוי לב אמיץ, בחלוף שנים רבות, את הפגיעה המינית שעברה, ועל כך אנו מבקשים לחזק את ידה. מעשים כגון אלו של הנאשם, שנעשים כלפי קטינות וקטינים הינם חמורים, ומשנה חומרה נודעת למעשים כאלו מקום בו הם נעשים בחסות תפקידו של הנאשם כשוטר, תוך ניצול מעמדו, וניצול האמון שנתנו בו הנערה ואימה שישגיח עליה. מח"ש תמשיך לפעול בנחישות בחשיפת עבירות וטיפול בהן, וכן בהשמעת קולם של נפגעים ונפגעות בבית המשפט".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר