יום הזיכרון, צילוםserezniy depositphotos.com

יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה: טקסים ואירועי זיכרון בפתח תקוה וראש העין

הטקס המרכזי בפתח תקוה יתקיים הערב בבית יד לבנים, הטקס המרכזי בראש העין יתקיים ברחבת אנדרטת יד לבנים. בפארק הגדול ע"ש יצחק אוחיון יתקיים הערב אירוע "שרים ללוחמים"

פורסם בתאריך: 3.5.22 14:24

החל מהערב ובמשך היממה הקרובה יצוין בישראל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל וחללי פעולות האיבה. על פי נתוני משרד הביטחון, מספר החללים במערכות ישראל עומד על 24,068. מיום הזיכרון תשפ"א ועד היום נוספו 56 חללים למניין הנופלים ועוד 84 נכים שנפטרו כתוצאה מנכותם והוכרו במהלך השנה כחללי מערכות ישראל. אירועי יום הזיכרון יפתחו הערב, בשעה 20:00, אז תישמע בכל רחבי הארץ צפירת זיכרון באורך דקה. ביום רביעי, בשעה 11:00 בבוקר, תישמע צפירת זיכרון באורך שתי דקות, ולאחריה יתחילו טקסי הזיכרון הממלכתיים בבתי העלמין הצבאיים ובאתרי ההנצחה.
השנה מציינים 55 שנים למלחמת ששת הימים ו-40 שנים למלחמת לבנון הראשונה. כמו בכל הארץ, גם בערים פתח תקווה וראש העין, יתקיימו שורה ארוכה של טקסים ואירועי זיכרון.

פתח תקוה: 
הטקס המרכזי, שהופק על ידי מינהל התרבות, יתקיים הערב, יום שלישי, בשעה 20:00 בבית יד לבנים, בהשתתפות ראש העירייה רמי גרינברג, הרבנים הראשיים, חברי המועצה ומשפחות שכולות.
טקסים נוספים יתקיימו גם בסמוך לאנדרטת אסון המסוקים בצומת סירקין וכן בבתי ספר. במקביל, באולם שרת, יתקיים בשעה 20:00 ערב שירה, תחת הכותרת "שליחות וגבורה" ובהשתתפות הזמר יונתן רזאל ואורחים נוספים. האירוע אורגן והופק על ידי האגף לתרבות יהודית.
בפארק הגדול ע"ש יצחק אוחיון, יתקיים בשעה 22:15, אירוע "שרים ללוחמים", בהפקת אגף אירועים, תרבות ופנאי, עם שמעון בוסקילה, עמיר בניון ומקהלת קנטבילה. הכניסה חופשית.

ביום הזיכרון, יום רביעי, יתקיימו מספר טקסים:
בשעה 09:00 טקס לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה – "נופלי ההגנה", בבית יד לבנים.
בשעה 10:00 טקס בבית העלמין סגולה בחלקת תש"ח
בשעה 11:00 טקס מרכזי בבית העלמין סגולה, בחלקה הצבאית
בשעה 13:00 טקס לזכר חברי ההגנה, האצ"ל וחללי תרפ"א באנדרטה ברחוב חיים עוזר.
בשעה 15:00 טקס לזכר חברי הלח"י, ברחוב אברבנאל פינת רחוב פפר.
פרטים מלאים ניתן למצוא באתר העירייה בקישור הבא:

"כולם חושבים שארגון יד לבנים רק נועד ליום זיכרון, אבל ארגון יד לבנים פעיל כל השנה והוא מלווה את המשפחות שאיבדו את היקר להם מכל", אומר אבישי ווהב, יו"ר יד לבנים בפתח תקוה בשבע השנים האחרונות. לדבריו, בעיר פתח תקוה רשומים 859 ו-66 חללי פעולות איבה. "בין היתר אנחנו מקיימים פעילויות, טיולים, חוגים, נופשים ואנחנו תמיד מחבקים את המשפחות השכולות. בעבר לא הייתה מודעות למשפחות השכולות, אך היום הפעילות שלנו היא תמיד סביב המשפחות". השנה, בניגוד לשנתיים האחרונות, כך הוא מספר, האירועים חזרו למתכונתם המלאה: "לאחר שיצאנו מהקורונה, הפעילות הולכת להיות כפי שהייתה בעבר וללא מגבלות. יש התכנסות ביד לבנים בערב יום הזיכרון, כולל הטקסים ולמחרת, יש טקס בביתה עלמין".

 

אבישי והב, הוא אח שכול שאיבד את אחיו רב טוראי עשהאל (אסי) והב שהיה בן 19 במותו. רב טוראי והב ז"ל נהרג ב–13 באפריל 1983, במהלך היתקלות עם מחבלים בלבנון, חודשים ספורים לאחר שהתגייס. "השאיפה שלו הייתה לשרת בגולני אך לא נתנו לו והוא שובץ להיות מכונאי רכב לאחר שסיים את הטירונות, סיפחו אותו כתומך לחימה לתותחנים", מספר אבישי על אחיו. "איך שהוא סיים הטירונות, הוא עלה ללבנון ובאחד המקרים שהיו שם חילופי אש נקלע למארב ונפגע מקליע אחד ונהרג. כשכל עם ישראל חגג את העצמאות, אנחנו היינו בזמנו בשבעה". השבוע, במקביל לציון יום הזיכרון הלאומי, ציינו בני משפחת והב גם את האזכרה השנתית לבן ולאח.

מבין היו"רים של ארגוני יד לבנים ברחבי הארץ, אבישי הוא בין הבודדים שהוא אח שכול. "עד לפני מספר שנים ממשלת ישראל לא הכיר בנו האחים השכולים", הוא אומר, "אולם, ברוך השם זה השתנה לפני מספר שנים כשהממשלה החליטה שצריך להכיר גם באחים וצירפו אותנו לארגון יד לבנים".

ראש העין:

הטקס המרכזי יתקיים הערב ברחבת אנדרטת "יד לבנים" בעיר בשעה 19:55. הטקס יכלול את דברי ראש העירייה, תא"ל במיל שלום בן משה, השר וחבר הקבינט לשעבר, ח"כ אלי כהן, יו"ר יד לבנים מיכל לידני וכן קטעי שירה וקריאה.

אירועים נוספים הערב: 18:00 – מעגלי שיח בנושא שכול וזיכרון בהנחיית בני נוער ממחלקת הנוער העירונית; 19:30 – ראש העין מתייחדת עם הנופלים בשדרת הנופלים; 19:30 – טקס נוסף באמפיתיאטרון בית הקשת בסימן "החותם שהשארת"; 21:15 – ערב שירי לוחמים בהיכל התרבות העירוני. הערב ילווה בשירים, סיפורי זיכרון ובהשתתפות זמר אורח – יהודה אליאס.

ראש העין רצה לזכרם: עיריית ראש העין מקיימת השנה לראשונה מיזם עירוני "לזכרם", במסגרתו העירייה הזמינה תושבים לרוץ/לצעוד באופן חופשי בשעות ייעודיות לזכרם של הנופלים היום, ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל, תוך ביקור באנדרטאות השונות ברחבי העיר במטרה לכבד ולהנציח את זכרם של הנופלים. במסגרת המיזם, השתתפו גם תלמידים ממוסדות החינוך בעיר, קבוצות ריצה, עובדי הרשות, תושבים ועוד. המיזם הינו פרי שיתוף פעולה של מחלקת משאבי קהילה וקידום בריאות באגף לשירותים חברתיים, מחלקת ספורט באגף החינוך ותאגיד הספורט העירוני. ראש העירייה שלום בן משה: "המיזם לזכרם מתקיים לראשונה בעיר במטרה להעלות למודעות את האנדרטאות השונות ברחבי העיר ומיקומם, לכבד את החללים תושבי עירנו ולהנציח את זכרם של הנופלים. זה המעט שאנו יכולים לתת בכדי לחבק את משפחות הנופלים ביום הכואב. תודה לכל התושבים שהקדישו מזמנם והשתתפו במיזם הייחודי ולכל השותפים העירוניים שפעלו להצלחת המיזם. יהי זכרם של הנופלים ברוך"

מחר, יום רביעי: 
09:00 – ראש העיר ויו"ר יד לבנים יניחו פרח על קברי החללים בבית העלמין העירוני.
11:00 – יתקיים טקס ממלכתי של משרד הביטחון בבית העלמין העירוני.
• באותה שעה יתקיים טקס של תלמידי תיכון עתיד באנדרטת יד לבנים.
15:00 – יתקיים טקס באנדרטה לזכר חללי גדוד עמל ההגנה בגן הלאומי מגדל צדק.
17:00 – יתקיים טקס באנדרטת מעלה השמונה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר