אילוסטרציה, אולם אירועים, צילום Mayakova depositphotos.com

צו הפסקה שיפוטי לגן האירועים דל וינו בירקונים

ההליך המשפטי בעניין מתנהל כבר שנים ארוכות. גן האירועים פעל לכאורה ללא היתר ובניגוד לחוק. הצו ייכנס לתוקפו בתוך 90 יום ממתן ההחלטה

פורסם בתאריך: 30.5.22 07:55

בית משפט השלום קיבל את עמדת המדינה והוציא צו הפסקה שיפוטי לגן אירועים "גני דל וינו" בפתח תקוה, אשר פעל לכאורה ללא היתר ובניגוד לחוק. על פי הפרקליטות, גן אירועים "גני דל וינו" משתרע על שטח של כ-8 דונם, בסמוך לכביש 40 ליד מחלף ירקון, ופעל במשך שנים רבות לכאורה ללא היתר כדין. במקביל להליך הפלילי שמתנהל בימים אלו נגד בעלי הגן בגין שימוש אסור וחורג במקרקעין, כפי שטוענת הפרקליטות, ביקשה המדינה מבית המשפט לתת צו הפסקה שיפוטי לפעילות גן האירועים.

ב–11 בנובמבר 2018 ניתנה הכרעת דין במסגרתה הורשעו מפעילי המקום בעבירות שיוחסו להם שם, קרי, ניהול גן האירועים במקרקעין שלא כדין ושלא כחוק. ב–3 בדצמבר 2019 נגזר דינם של הנאשמים. הוטלו עליהם קנסות וכן ניתן צו הפסקת שימוש במקרקעין ואיסור ביצוע כל שימוש חורג באותם מקרקעין. כניסת הצו לתוקפו נדחתה למשך שנה.
על הכרעת הדין וגזר הדין הוגשו ערעורים הן מצד המאשימה והן מצד הנאשמים. שני הערעורים נידונו במאוחד. ב–2 בדצמבר 2020 ניתן פסק דין על ידי ביהמ"ש המחוזי. אמנם ביהמ"ש המחוזי ביטל את הכרעת הדין, וממילא גם את גזר הדין, אך כל זאת ללא ביטול הקביעות העובדתיות בהכרעת הדין. כל שנקבע בפסק דינו של בית המשפט המחוזי הוא כי יש לבטל את פסק הדין על מנת לאפשר לנאשמים הוכחת טענותיהם בדבר הגנה מן הצדק ואכיפה בררנית.

השופט נחום שטרנליכט קבע כי "ברור שלנוכח פסק דינו של ביהמ"ש המחוזי, שלא ביטל את הקביעות העובדתיות שבהכרעת הדין, קיימות ראיות לכאורה לביצוע השימוש האסור במקרקעין על ידי הנאשמים. שימוש זה הוא ניהול גן האירועים במקרקעין".

בית המשפט השלום בפתח תקוה קיבל את עמדת המדינה, שיוצגה ע"י עו"ד עפרה אורנשטיין מטעם המחלקה להנחיית התובעים בפרקליטות המדינה, וקבע כי מדובר בגן אירועים שמתנהל שלא כחוק לאורך שנים רבות מתוך כוונה לגרוף רווחים כלכליים וללא פיקוח הנדרש, וטמון בכך סיכון לציבור הפוקד את גן האירועים חדשות לבקרים. בהחלטת בית המשפט צוין: "במקרה דנן, צו ההפסקה השיפוטי יש בו כדי למנוע המשך סיכון לציבור הפוקד את המקום וכן מתן מסר ממשי לציבור בדבר החובה לשמור על הוראות החוק".

 

בהחלטתו קבע השופט כי "לשם מתן צו הפסקה שיפוטי די בהצגת ראיות לכאורה לשימוש האסור. כפי שנאמר, יש בידי המבקשת ראיות לכאורה בעניין זה. יתרה מכך, המדובר בגן אירועים ובמבנים שנעשה בהם שימוש למטרות שאינן עולות בקנה אחד עם הייעוד התכנוני של המקרקעין, שימוש חקלאי. אין טענה בדבר היתרי בנייה או היתרים לשימוש חורג. קיימים ראיות לכאורה לשימוש אסור".

על פי החלטת בית המשפט, "מדובר בשימוש אסור שנמשך לאורך שנים רבות, לכאורה. רק ממועד פתיחתם של ההליכים הפליליים משנת 2013 ו-2012 ניתן לראות על הזמן הארוך בו נעשה, לכאורה, השימוש האסור".

השופט ציין: "במקרה הנוכחי מדובר בגן אירועים שמתנהל שלא כחוק וממילא, מתנהל ללא הפיקוח הנדרש. טמון בכך סיכון לציבור הפוקד את גן האירועים חדשות לבקרים. טמון בכך מסר שלילי ביותר לציבור, ולפיו התארכותם של הליכים פליליים מסיבה תועלת לנאשמים. במקרה דנן, צו ההפסקה השיפוטי יש בו כדי למנוע המשך סיכון לציבור הפוקד את המקום וכן מתן מסר ממשי לציבור בדבר החובה לשמור על הוראות החוק".

לאור קביעות אלו, בית המשפט הורה על הפסקת פעילותו של גן האירועים בירקונים 67 בפתח תקוה, ואסר על בעלי הגן או מי מטעמם להמשיך לנהל את הגן. הצו ייכנס לתוקפו בתוך 90 יום. ממתן ההחלטה (23.5).

תגובת בעלי גן האירועים תובא כאן כשתתקבל.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר