אל"מ אסף חממי בטקס מינוי לתפקיד מח"ט הדרומית, צילום דובר צהל

גאווה: המפקד החדש של החטיבה הדרומית באוגדת עזה הוא אל"מ אסף חממי, תושב פתח תקוה

אל"מ אסף חממי מחליף בתפקיד את אל"מ טל אשור שיוצא ללימודים. אל"מ חממי אמר בטקס חילופי המח"טים: "נמשיך להגן על התושבים בגזרה ולהכין את החטיבה למלחמה"

פורסם בתאריך: 31.5.22 08:34

גאווה לעיר פתח תקוה: אלוף משנה אסף חממי, תושב פתח תקוה, נכנס לתפקיד מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה (143). הוא מחליף בתפקיד את אלוף משנה טל אשור, תושב המושב נווה ירק שבשרון, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ויתחיל בקרוב את לימודיו בחו״ל.

טקס החילופים נערך ביום ראשון השבוע (29 במאי) במועצה האזורית אשכול, בנוכחות מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו ובהשתתפות מפקד אוגדת עזה (143), תת אלוף נמרוד אלוני, וכן מפקדים, חיילים, משפחות ומוזמנים נוספים.

"אסף היקר, אתה מקבל לידך חטיבה חזקה, ועם ניסיונך המבצעי העשיר, חריצותך התהומית ודרך הארץ המאפיינת אותך, ברור לי שתבנה תחת פיקודך חטיבה חזקה עוד יותר ותעצים את כוחנו", אמר מפקד אוגדת עזה, תא"ל נמרוד אלוני במהלך הטקס שהתקיים. "אנשי החטיבה הדרומית הנפלאים, הסתיימו להן שנתיים מוצלחות מאוד. הבאתם את איכות ההגנה לרמת מצוינות מרשימה ופגעתם באויב במבצע ׳שומר החומות׳. עשיתם זאת במסירות גדולה ובעבודה קשה ועל כך תודתי לכם מעומק הלב".

מימין: אל"מ אסף חממי, אל"מ טל אשור, צילום דובר צהל

מפקד האוגדה הודה למח"ט היוצא אל"מ אשור, על שירותו. "טל, בשם האוגדה כולה, תושבי העוטף ובשמי באופן אישי אני מבקש להודות לך על פיקוד מצטיין ועל נאמנותך חסרת הפשרות למשימה. הבנתך את האויב בכלל ובעזה בפרט, יכולת ניתוח השטח הנדירה שלך ומעל לכל הבנתך המושלמת את יכולות ומגבלות כוחותינו השרו בי אמונה וידיעה שבחטיבה שלך אין קצוות פתוחים ואין ׳בערך׳ או ׳ליד׳.

המח"ט היוצא אל"מ אשור אמר: "יש פה התיישבות מרשימה אשר ביום יום רק מעצימה את השותפות האמיתית בינה לבין הצבא, אנשים נהדרים שכיף לדעת שעליהם אנחנו מגינים יום יום. יש פה כוחות ביטחון אשר מחוברים לשותפות המהודקת בינה לבין הצבא על מנת לייצר כאן סינרגיה משמעותית ואיתנה. יש פה את כוחות התע"ם אשר מבצעים פה הגנה – מיטב בנינו אשר מבצעים את משימתם בחירוף נפש ובחריצות מרשימה. יש לנו את היחס״ר 585, פרויקט לאומי ממעלה ראשונה אשר מאפשר את השילוב האמיתי בין מגוון הדתות בחברה הישראלית. בסוף זה אנחנו, אנשי החטיבה הדרומית, אשר מרכיבים פסיפס מקצועות רבים ומגוונים, אנשים אשר פועלים בחדוות עשייה ואיש איש במשימתו תורם להצלחת ׳הנבחרת׳".

 

 

עוד הוא הוסיף: "בענווה, אומר שבאירועי השגרה ובייחוד ב׳שומר החומות׳ הסברנו טוב לאויב שכאן עומדת על המשמר חטיבה איתנה אשר לא תאפשר לו חיים קלים, ולמקבלי ההחלטות אפשרנו לפעול ברציפות התקפית קטלנית. כל אלו אפשרו לנו להקנות ביטחון ותחושת ביטחון לתושבים. מודה אני על הזכות להירשם בקורות חייה המפוארים של החטיבה הדרומית".

אל"מ חממי, שנכנס כעת לתפקידו, פנה לקודמו ואמר: "טל, אתה ממפקדי השדה הטובים ביותר שאני מכיר. אני מוקיר לך הערכה רבה על עשייתך למען ההגנה על התושבים והעוברים בגזרה. אנשי החטיבה הדרומית, אני מקבל היום בגאווה ואחריות אדירה את הפיקוד על החטיבה. נמשיך להגן על התושבים בגזרה ולהכין את החטיבה למלחמה".

אל"מ אסף חממי נולד בשנת 1982, והתגייס בשנת 2001 לחטיבת גבעתי. בשנים 2016-2018 – שירת כמפקד גדוד צבר. בשנים 2018-2020 – שירת כמפקד בסיס האימונים החטיבתי של חטיבת הקומנדו. בשנים 2020-2022 – שירת כמפקד חטיבת הנגב. הוא בעל תואר ראשון ושני במדעי המדינה וביטחון מטעם אוניברסיטת חיפה. הוא תושב פתח תקוה כאמור, נשוי ואב לשלושה.

אל"מ טל אשור נולד בשנת 1983 והתגייס בשנת 2001 ליחידה מיוחדת בחיל האוויר. בשנים 2016-2018 – שירת כמפקד גדוד רותם בחטיבת גבעתי. בשנים 2018-2020 – שירת כמפקד בסיס האימונים החטיבתי של חטיבת גבעתי. בשנים 2020-2022 – שירת כמפקד החטיבה הדרומית בעזה. הוא בעל תואר ראשון במנהל עסקים מטעם אוניברסיטת רייכמן בהרצליה. אל"מ אשור הוא תושב נווה ירק, נשוי ואב לשלושה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר