יאיר וחנן קמיר מטפלים באחד הסוסים שנפגעו בשריפה צילום זאב שטרן

"רצתי לתוך האש, פתחתי את הדלתות, נשרפו לי הפנים" | הסיוט והגבורה של יאיר קמיר

כחודש עבר מהאירוע שיאיר קמיר לא ישכח. באמצע הלילה פרצה שריפה שהתפשטה אל האורווה שלו בכפר מעש. ארבעה סוסים נפגעו, קמיר עצמו נפגע כאשר חילץ את הסוסים. ראיון מיוחד

פורסם בתאריך: 10.6.22 07:56

"עלול היה לקרות כאן אסון רציני יותר", כך אומר השבוע בשיחה עם מלאבס מעצב השיער הפתח תקואי המוכר, יאיר קמיר, אשר מתגורר בכפר מעש. קמיר עדיין מנסה להתאושש מהטראומה הגדולה פחות מחודש לאחר שריפה שכילתה את אורוות הסוסים שלו. חלק מהסוסים נפגעו, והאירוע יכול היה להסתיים באופן חמור בהרבה אילמלא פתח קמיר באומץ רב כשהאש בוערת את שערי האורווה ואיפשר לסוסים לצאת. במהלך השריפה נכווה קמיר בעצמו.

קמיר, הוא בעל סלון עיצוב השיער והאיפור יאיר ורות&חנן קמיר בפתח תקוה, שמחזיק בבעלותו גם בית ספר לספרות בעיר. את המספרה הראשונה שלו הוא הקים כבר לפני שרותו הצבאי, אי שם בתקופת מלחמת ששת הימים. מאז הוא הפך לשם דבר בענף ומכהן כם כיו"ר איגוד הספרים במסגרת התאחדות בעלי מלאכה ותעשייה.

יאיר קמיר, צילום זאב שטרן

אולם מאז אותו לילה שבין ה-11 ל–12 במאי, הוא פינה את רוב זמנו לטיפול בסוסים האהובים שלו ובשיקום הנזקים שנגרמו כתוצאה משריפה שכילתה את חוות הסוסים שלו. בשיחה מיוחדת עם מלאבס משחזר קמיר את מה שקרה באותו לילה: "כשיצאתי ב–12 ורבע בלילה כדי לתת חלב לסוסה קטנה שלא יונקת מאמא שלה, ראיתי בחצר של השכן שלי אש בגובה של שתי קומות. צעקתי לאשתי שהאורוות נשרפות ורצתי לשם, אבל עד שהגעתי האש כבר התפשטה אל תוך האורוות ממש. רצתי אל תוך האש, לא עשיתי חשבון, פתחתי את כל הדלתות כדי שהסוסים יצאו החוצה והם החלו להשתולל בחצר. אמרתי לאשתי לפתוח את השער כדי שכיבוי אש יוכלו להיכנס, והסוסים רצו החוצה לפרדסים ונעלמו לנו. הסוסה הקטנה שהייתי צריך לתת לה את החלב לא יצאה החוצה, אז לקחתי אותה על הידיים וזרקתי אותה החוצה. הייתה עוד סוסה גדולה יותר, כבת שלוש, שאי אפשר היה להתקרב אליה כי היא רצה והשתוללה בתוך האורווה, היא ממש נבהלה מהאש, ולי בנתיים נשרפו לי קצת הפנים. כל הדלתות היו פתוחות והיא לא יוצאת ונשרפה בפנים מול העיניים שלי. זה כאב לראות את זה אבל לא היה לי מה לעשות. הייתי חסר אונים".

בזמן שכוחות הכיבוי וההצלה היו בדרכם אל המקום, התגייסו תושבי המושב בהמוניהם לסייע לבני הזוג קמיר בפעולות הכיבוי הראשונות. "הייתה כאן היענות גדולה של אנשי הכפר שבאו לעזור לנו", אומר יאיר, "רק בשלוש לפנות בוקר הבנו שהסוסים שברחו בכלל לא בחצר. אז כל האנשים בכפר החלו לחפש אותם. בשלב מסוים ראינו מרחוק את אחת הסוסות. תפסני אותה והתחלתי ללכת איתה ברגל והשאר כבר באו אחריה.

השריפה באורווה בכפר מעש, צילום אלן מלכה

עם עלות השחר, התבררו האובדן והנזקים. מתוך שבעה סוסים שגידל באורווה שלו, סוסה אחת לא שרדה ושלוש נוספות נפגעו מכוויות קשות. "סוסה אחת איבדתי ועוד שלוש במצב קשה שאנחנו לא יודעים אם הן יחיו או לא יחיו. הארווה כולה נשרפה. זה נזק של כ–600–700 אלף שקלים. אם לא היו מגיעים מכבי אש בזמן, גם הבתים כאן היו נשרפים. ממש עלול היה לקרות כאן אסון רציני אם הבתים היו נדלקים".

מאז השריפה, הוא מקדיש את רוב זמנו לטיפול בסוסים. "אני לא עובד כבר שלושה שבועות במספרה – כל הזמן מטפל בסוסים. הסוסות אם הן יחיו יכול לקחת חודשיים – שלושה עד שישתקמו. רק חומרים שקניתי כדי לטפל בהם, שילמתי קרוב ל-20 אלף שקל. הווטרינר שלי שתמיד מטפל לי בסוסים הגיע לכאן בהתנדבות ולא רצה לקחת כסף. מנהל מחלק כוויות של בית חולים תל השומר, ששמע את המקרה, בא לכאן בהתנדבות. לא רצה לקחת שקל ממני והסביר לי בדיוק איך לטפל בהם". במקביל לכך, קמיר נמצא בימים אלו בשיח מול חברת הביטוח, שלא ממהרת, לדבריו, לשלם ומערימה קשיים.

 

 

אז כעת הוא מתמודד עם נזקי האירוע הטראומטי, אך בחודשים האחרונים הוא עדיין בשלבי התאוששות כלכלית מהמשבר שפקד את ענף הספרות, כמו גם את שאר העסקים, בשל  מגיפת הקורונה. זאת למרות ההישג שהיה להם בתקופת הסגרים לאחר שבעקבות ההפגנות שקיימו, הותר למספרות להיפתח יחסית בשלב מוקדם. "המצב מתחיל להיות יותר טוב ולאט לאט מצב מתחיל לחזור לשגרה", מספר קמיר, "בשיא הקורונה נגרמו נזקים שהרבה זמן נסחוב אותם איתנו. בבית ספר אנחנו עדיין עובדים בהיקף של כ–50 אחוז לעומת מה שהיה לפני פרוץ המגיפה, גם במספרה יש ירידה מסוימת. הרבה גברים מספרים את עצמם בבית וחלק גדול מהנשים עושות צבע לעצמן בבית".

תחת הכובע שלו כיו"ר איגוד הספרים, הוא מנסה מזה תקופה ארוכה לקדם ולהסדיר את הענף בשיחות קדחתניות מול חברי כנסת, אך הדבר לא תמיד הולך בקלות. "יש בעיה", הוא אומר, "בחוק צריך להסדיר את הנושא. כיום כל אחד יכול לפתוח מספרה, לא צריך תעודה, לא צריך כלום וזו בעיה לא פשוטה בכלל. אנשים שלא יודעים לעבוד, עושים החלקה, הלקוח נהיה חולה ושורפים לאנשים את השיער. אנשים הולכים לבתי חולים בגלל הדבר הזה. דיברנו עם הרבה חברי כנסת, אבל יש גורמים שלא רוצים רגולציה. יש עוד כמה דברים שעשינו בשנים האחרונות ועוד נמצאים בתהליך אבל כרגע אני לא רוצה להרחיב כי הדברים עדיין לא הושלמו", הוא מסכם.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר