יעקב דהן ז"ל צילום באדיבות המשפחה

"במותו השאיר לנו זכרונות מיוחדים" | הלך לעולמו בעל המכולת המיתולוגית בעמישב

יעקב דהן, אחד האייקונים הגדולים של עמישב, הלך לעולמו. בתו יעל: "הוא היה מותג, סוג של מהדורה מוגבלת מה שנקרא, הוא היה בן אדם מיוחד", ד"ר שלמה צדוק: "הוא היה איש ערכי, גומל חסדים, שליח ציבור קלאסי"

פורסם בתאריך: 9.6.22 19:01

יעקב דהן (81), בעל חנות המכולת המיתולוגית בשכונת עמישב בפתח תקוה, הלך השבוע לעולמו. דהן ז"ל היה מוותיקי השכונה. הוא החזיק בבעלותו את המכולת השכונתית במרכז המסחרי למעלה משלושה עשורים, וכמעט עד יומו האחרון עוד נהג לפתוח אותה לטובת תושבי השכונה ובעיקר בשביל הנפש שלו – וזאת חרף מצבו הרפואי שהחמיר.

הוא עלה ממרוקו, גר בעמישב מאז 1962, שירת במלחמות ישראל, עבד במפעל צמיגים באזור התעשייה בפתח תקוה, שם שימש גם כיו"ר ועד העובדים ולאחר סגירתו של המפעל, ניהל במשך שנים רבות את החנות השכונתית שבבעלותו. לאורך השנים גידל ארבעה ילדים, כשאחד מהם נפטר בנסיבות טרגיות לפני 19 שנה, וזכה לחמישה נכדים. בשנה האחרונה הוא פתח את החנות לסירוגין בלבד נוכח מצבו הרפואי ובשבועות האחרונים היה מאושפז בבית חולים השרון, עד שנפטר השבוע כתוצאה מאירוע לבבי, כשבמהלך כל תקופת אשפוזו אשתו ובני משפחתו לא עזבו את מיטתו אף לא לרגע. ההלוויה אורגנה תוך שעות ספורות והתקיימה בבית העלמין סגולה בפתח תקווה בשעה 22:30, אך חרף השעה המאוחרת, מאות הגיעו ללוות אותו בדרכו האחרונה.

"הוא היה מותג, סוג של מהדורה מוגבלת מה שנקרא", סיפרה בתו יעל. "הוא היה בן אדם מיוחד. הוא היה ממקימי בית הכנסת "דוד ומשה" ומראשי הוועד של בית הכנסת והגבאי שלו. הוא עזר להרבה אנשים שלא היה להם כסף איך לשלם במכולת. הוא היה איש של חסד. הוא עזר המון לאנשים שהיה קשה להם. הוא ואמא שלי היו מאוד פעילים בשכונה ותרמו הרבה. החנות שלו הייתה ממוקמת במרכז המסחרי. כל מי שהגיע ולא ידע מה נמצא ואיפה אמרו תמיד: 'לכו ליעקב הוא כבר יסביר לכם'. היו לו בעבר שלוש חנויות. לאט לאט ככל שהוא התבגר, הוא כבר התעייף. בשנים האחרונות הוא בילה שם כדי להעביר את הזמן, הוא כבר לא רצה לעבוד קשה. הוא אהב את האנשים, הוא אמר שהוא עובד בשביל הנפש ולא בשביל הכסף. בשנה האחרונה החנות הייתה סגורה לסירוגין כי הוא היה חולה. הוא היה צלול עד לרגע אחרון".

מה תזכרי ממנו?
"את החוכמה, את הומור, הוא היה מאוד מסודר, פדנטי. הוא היה מחשב אנושי. היה לו הרבה ידע. הייתה לו הרבה נתינה, הרבה חסד הוא עשה ותרם לבתי כנסת ולנזקקים. הוא היה איש שיחה מאוד מעניין. תמיד היה לו מה לספר. הוא נלחם בכל המלחמות. במלחמת ששת הימים הוא נלחם בירושלים, היה ביחידת המסתערבים, עשה מילואים ואהב את הצבא".

 

 

ומה הוא אהב לעשות בזמנו הפנוי?
"הוא אהב לטפל מאוד בגינה שלהם. הוא אהב לראות סרטי טבע בערוץ נשיונל ג'יאוגרפיק, אהב בעלי חיים – היו לו שני כלבים שהוא היה מאלף אותם".

כאמור, רבים הכירו דהן. אחד מהם הוא ד"ר שלמה צדוק, מומחה להיסטוריה של המעברה, שסיפר השבוע: "הלך לעולמו אחד מהאייקונים הבולטים של השכונה. חבר בכיר במועצת גדולי דור המעברה. בלכתו נפלה עוד אבן מהחומה המיתולוגית שלנו. איש ערכי, גומל חסדים, שליח ציבור קלאסי, גבאי שנתן את עולמו למען המקדש הקטן שבנה בשכונה, יחד עם משפחת פרץ יבל"א. המכולת של דהן היתה סוג של ווייז שכונתי. כאשר מישהו הגיע לשכונה וחיפש רחוב מסוים היו אומרים לו: לך ישר למכולת של דהאן ומשם תפנה שמאלה. עבורי אישית הוא גם שימש כמורה לצרפתית. אצלו שדרגתי את השפה כיון שהוא שילב בין שפת היום יום הצרפתית לשפה של פתגמים עשירים וחכמים. לא באתי אליו רק לקנות לחם אלא לקבל ממנו חוויה צרפתית. במותו השאיר לנו זיכרונות מיוחדים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. דוד

    איש אשכולות , צדיק , ישר הגון ובעל חסד .
    היה אבא של כולם .
    יהי זיכרו ברוך

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר