מונים חכמים של חברת חשמל, צילום יוסי וייס, דוברות חברת חשמל

חברת חשמל תתקין מונים חכמים בפתח תקוה. מה ישתנה?

פתח תקוה נבחרה להיות בין הערים הראשונות בהן יוחלפו המונים. האם תשלמו עבור ההחלפה? כמה מונים יוחלפו בעיר? מלאבס עושה סדר

פורסם בתאריך: 14.6.22 08:34

חברת החשמל החלה ביישום פרויקט פריסת המונים החכמים. מדובר בפריסה רחבה של המונים החכמים בהיקף של 200,000 מונים חכמים בשנה וסה"כ מיליון מונים חכמים בחמש שנים. העיר פתח תקוה נבחרה להיות בין הערים הראשונות בהן תתבצע הפריסה והיא תחל במקביל גם בערים הרצליה, חדרה, אשדוד, ראשון לציון ובהמשך יתווספו ישובים נוספים לפריסה. בפתח תקוה מתוכננות כ- 96.8 אלף החלפות מונים, ההחלפה לא תהיה בתשלום, והתושבים לא מחויבים לבצע אותה. הכוונה של חברת החשמל היא שעד לסוף שנת 2024 כל העיר תרושת במונים חכמים. יצוין כי החל מנובמבר 2021 חברת החשמל מתקינה בכל חיבור ופרויקט חדש מונה חכם. עוד נציין כי שנת 2017 החלו בחברת החשמל בפיילוט להחלפת מונים חכמים בשכונות בערים נתניה, ירושלים ובאר שבע כאשר בעיר מודיעין הוחלפו כל המונים הקיימים למונים חכמים.

אז מהם המונים החכמים? מדובר במונים אלקטרוניים שנקראים מרחוק, ללא מגע יד אדם, קוראים את נתוני האנרגיה באופן רציף ומחוברים בתקשורת דו כיוונית. המונה החכם רושם את צריכת החשמל ברציפות, ומשדר את הנתונים ישירות למערכות חברת החשמל. בעתיד יאפשר המונה החכם לבעלי המונה לצרוך חכם ולחסוך בהוצאות, לצפות בנתוני הצריכה, לקבוע תעריף משתנה לפי שעות ועונות, ולעודד הסטת צריכה משעות שיאי הביקוש.

ראש העירייה רמי גרינברג אמר: "בהמשך לכלל הפעולות שאנחנו מקדמים כדי להפוך את פתח תקוה לעיר חכמה, אני מברך על שיתוף הפעולה עם חברת החשמל אשר במסגרתו פ"ת תהיה מבין הערים הראשונות שבהן יותקנו מונים חכמים. בכך, התושבים יוכלו לעקוב אחר השימוש והתשלום יותאם באופן מדויק לצריכה בפועל. בנוסף, המונה החכם יאפשר קריאה מרחוק ואף זיהוי מהיר של תקלות אזוריות. אני מודה לחברת החשמל ולמשרד האנרגיה על קידום הפרויקט החשוב לרווחת תושבי פ"ת. העירייה תלווה את הפרויקט ותסייע ככל שיידרש לטובת קידומו".

 

משה כהן, מ"מ סמנכ"ל שרותי רשת בחברת חשמל: ״הפרויקט המשמעותי ביותר של חברת החשמל בשנים הקרובות יוצא לדרך. זהו פרויקט שיביא את הקידמה למשק ויעמיד את ישראל בשורה אחת עם המדינות המתקדמות בעולם. בעתיד הפרויקט יספק ללקוחות החברה מידע בזמן אמת ויספק כלים לניהול נכון וחכם של ניהול משק החשמל הביתי והעסקי".

אורן הלמן, סמנכ"ל שירות שיווק ורגולציה בחברת חשמל: ״מהפכת המונה החכם תאפשר לנו כחברה מחד לתת שירות טוב יותר ללקוחות החברה ומאידך יאפשר בעתיד ללקוחות החברה לצרוך חכם ולחסוך בהוצאות. הלקוחות יוכלו לצפות בנתוני הצריכה שלהם במהלך היום, השבוע והחודש. לאפשר הסטת צריכה משעות שיא הביקוש ובחירה מושכלת של תעריף משתנה לפי שעות ועונות או תעריף אחיד.״

החל מאוגוסט 2022, יוכלו הצרכנים להזמין מונה חכם באופן עצמאי ללא תלות בתכנית הפריסה השנתית של חברת החשמל, תמורת תשלום של 223 שקלים.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר