צופר בפתח תקוה, צילום דוברות העירייה

בעקבות התלונות במהלך 'שומר חומות': חמישה צופרי אזעקה חדשים בפתח תקוה

ארבעה צופרים כבר הותקנו, אחד מהם היום, הצופר החמישי יותקן בקרוב. בעיות התגלו גם במהלך תרגיל רעידת אדמה שנערך לאחרונה

פורסם בתאריך: 13.6.22 17:47

צופר נוסף הותקן בפתח תקוה וישמש להתרעה בזמן חירום. צופר זה מצטרף לשלושה אחרים שהותקנו בתקופה האחרונה, ולצופר נוסף יותקן בעיר בימים הקרובים.

לאחר מבצע 'שומר חומות', במהלכו עלו תלונות של תושבים כי אינם שומעים היטב את האזעקה, ביקש ראש העירייה רמי גרינברג מפיקוד העורף להוסיף עוד צופרים ברחבי העיר בשכונות בהן נטען כי האזעקה אינה נשמעת היטב.

לאחר סיור משותף עם פיקוד העורף ואגף ביטחון, פיקוח וחירום בעיר, שהתקיים לפני מספר חודשים, ולאחר ריכוז הנתונים שעלו מהשטח, הוחלט על הצבת שלושה צופרים באזורים שונים בעיר שכבר הוצבו: האחד בשכונת בילינסון, השני בשכונת אחדות והשלישי בשכונת יוספטל. בהמשך הוחלט על הצבת שני צופרים נוספים, האחד ברחוב שחם שהותקן היום (שני) וייתן מענה לאזור העסקים סטרטסיב ושכונת פסגת הדר, וצופר נוסף שיותקן בקרוב. בסך הכל קיימים בעיר 23 צופרים.

 

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "לאחר מבצע שומר חומות התגלו פערים בנושא הצופרים. תושבים ועובדים באזורי מגורים ובאזורי התעשייה התלוננו כי אינם שומעים את האזעקה. קיימנו יחד עם פיקוד העורף סיור ברחבי העיר והוחלט על הצבת צופרים נוספים בעיר. פריסת הצופרים נותנת כיום מענה איכותי ויעיל ואנו נמשיך לבחון את הצרכים ואת הפערים באופן קבוע. אני מודה לפיקוד העורף על שיתוף הפעולה וכולי תקווה כי אנו נזכה לימים שקטים ובטוחים, וכי לא יהיה בצופרים כל שימוש".

כזכור, מטרת האזעקה היא להישמע במרחב הציבורי הפתוח, ולאו דווקא בתוך הבתים הסגורים, ולכן ממליץ פיקוד העורף על התקנת אפליקציה ייעודית בסלולר. יש לציין כי בתרגיל שהתקיים לאחרונה והושמעה בו אזעקה של רעידת אדמה הכוללת קריינות "רעידת אדמה", לא נשמעה הקריינות בכל המקומות בעיר באופן ברור. הנושא הועבר לטיפול פיקוד העורף.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר