הרב משה מנדפרו אנדלק, רב הקהילה האתיופית בפתח תקוה, צילום: דוד צוברי, דוברות המשרד לשירותי דת
הרב משה מנדפרו אנדלק, רב הקהילה האתיופית בפתח תקוה, צילום: דוד צוברי, דוברות המשרד לשירותי דת

בהצלחה: נבחר רב לקהילה האתיופית בפתח תקוה

משרד הדתות הודיע על בחירתו של הרב משה מנדפרו אנדלק לתפקיד. הרב הנבחר אמר: "בטוחני שרבני העיר יסייעו לי בעבודת הקודש"

פורסם בתאריך: 10.7.22 10:41

הרב משה מנדפרו אנדלק, נבחר לרב הקהילה האתיופית בפתח תקוה וישרת את 10,000 בני הקהילה, תושבי העיר. המשרד לשירותי דת הודיע לאחרונה על בחירתו של הרב משה מנדפרו אנדלק לרב הקהילה. בפתח תקוה חמישה בתי כנסת של בני הקהילה וכן ומרכזים קהילתיים. בשנת 2018 החליטה הממשלה להסדיר את שירותי הדת לקהילה האתיופית וכחלק מכך הוחלט להקצות תקנים לרבנים וקייסים מבני העדה שישולבו בתוך המועצות הדתיות ויספקו שירות לכלל הציבור.

הרב משה מנדפרו אנדלק בן ה-31 מתגורר בכפר יונה ומכהן מזה כחמש שנים כרב קהילה בכפר יונה. הוא הוסמך לרבנות על ידי הרבנות הראשית לישראל, ומחזיק בכושר לכהן כרב אזור. הוא בוגר ישיבת ההסדר בירוחם ולמד לימודי רבנות ודיינות בכולל בית יוסף. הרב אנדלק שירת בצה"ל בחיל המודיעין ולומד לתואר ראשון בחינוך במכללת אורות ישראל ברחובות. בתהליך בחירת הרב לעדה האתיופית השתתפו נציגי משרד הדתות, כשעל משרת הרב התמודדות רבנים נוספים בני הקהילה האתיופית. לאחר קיום הראיונות ושמיעת המתמודדים נבחר הרב אנדלק.

"אני מודה לבורא עולם על הבחירה ומקווה שיתקדש שם שמים על ידי", אמר הרב מנדפרו אנדלק עם בחירתו. "בטוחני שרבני העיר יסייעו לי בעבודת הקודש. תפקיד הרב בקהילה האתיופית אינו מסתכם רק במתן מענה הלכתי, אלא משמש ככתובת לפתרון בעיות שבין הרשויות לבין בני העדה בעזרה וסיוע בשלום בית וחיבור בתוך הקהילה באחדות ושלום והכוונה בנושא חינוך הילדים ועוד".

 

ראש המועצה הדתית בפתח תקוה, ראובן יוסופוב, אמר: "לאחר תהליך ממושך עם המשרד לשירותי דת, ב"ה הגענו לגמר טוב עם בחירת רב לקהילה החשובה בעירנו פ"ת, רב שידאג לצרכי הקהילה, אני מודה לראש העיר רמי גרינברג על הדחיפה שלו למינוי רב לעדה האתיופית. אני מברך את כל המועמדים שכולם ראויים ומצוינים ועושים עבודת קודש כל אחד ואחד בקהילתו ומאחל הצלחה רבה לרב משה מנדפרו בתפקידו החדש למען העדה האתיופית תושבי עירנו" .

סגן השר לשירותי דת, מתן כהנא, איחל לרב משה מנדפרו שיזכה לקדש שם שמים ואמר: "יש לך משימה גדולה והיא לקרב את בני הקהילה למסורת ישראל ולהנגיש עבורם את שירותי הדת. בטוחני שאתה תצליח במשימה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר