ידה של הרוקחת שנפגעה מאלימות בפתח תקוה, צילום איגוד הרוקחים
ידה של הרוקחת שנפגעה מאלימות במרפאת כללית בפתח תקוה, צילום איגוד הרוקחים

שביתה בעקבות התקיפה בבית מרקחת בפתח תקוה: "לא ייתכן שדמנו יהיה הפקר"

תושב העיר תקף לפני מספר ימים מנהלת בית מרקחת של כללית בפתח תקוה, לאחר שסירבה לטפל בו לא תור. איגוד הרוקחים: "אנו מקווים שהשביתה תהיה קריאת השכמה"

פורסם בתאריך: 26.6.22 09:01

שלושה ימים לאחר תקיפה בבית מרקחת בפתח תקוה, איגוד הרוקחים משבית היום כמחאה את פעילות בתי המרקחת של שירותי בריאות כללית. כזכור, ביום חמישי בשעות הצהריים תקף תושב פתח תקוה על פי החשד מנהלת בית המרקחת של שירותי בריאות כללית ברחוב חיים עוזר בפתח תקוה וגרם לפציעתה. עם קבלת הדיווח על המקרה, שוטרי תחנת פתח תקוה פתחו בחקירה ובסריקות אחר החשוד שנמלט מהמקום. על פי גורמי רפואה, הקורבן נחבלה בידה ופונתה באמבולנס לקבלת טיפול במרכז הרפואי בילינסון בעיר, שם גובסה ידה.

בבדיקה ראשונית שערכו השוטרים עלה, כי החשוד נכנס אל בית המרקחת וביקש לקבל תרופה מבלי להמתין בתור. לאחר שבקשתו סורבה, על פי החשד הוא תקף את הרוקחת תוך שטרק דלת על ידה וגרם לפציעתה. השוטרים שהגיעו למקום עצרו בתום סריקות את החשוד – תושב העיר בן 43. הוא הועבר לחקירה וביום שישי הובא לדיון בעניינו בבית משפט השלום בעיר, שם ייחסה לו המשטרה עבירות של הפרעה לעובד ציבור, תקיפת עובד ציבור ותקיפה הגורמת חבלה של ממש.

במהלך הדיון, הגיעו הצדדים להסכמה כי החשוד ישוחרר למעצר בית עד ה-27 ביוני ויורחק מהמרפאה שבה אירע המקרה ומהרוקחת שהותקפה למשך 30 יום. כמו כן, הוא נשלח לבדיקה בבית חולים גהה.

באיגוד הרוקחים החליטו שלא לעבור על סדר היום בעקבות המקרה והוחלט להשבית את פעילות בתי המרקחת של כללית ליום אחד (ב – 26 ביוני). "אנחנו דורשים הגנה על הרוקחים", אמרו באיגוד הרוקחים בעקבות המקרה. "לא ייתכן שדמנו יהיה הפקר למטופלים אלימים. אנחנו נותנים את נשמתנו בעבודה והדבר הבסיסי הוא לדאוג שנחזור בשלום הביתה". עוד ציינו באיגוד: "אנו מקווים שהשביתה תהיה קריאת השכמה לכללית ולכל הגורמים הממשלתיים שאמורים לתת מענה לתקיפת צוותי רפואה ובכלל זה הרוקחות והרוקחים".

יו״ר ארגון הרוקחות, פרופ' איל שוורצברג, אמר: "שוב אנו עדים להתנהגות אלימה כלפי ציבור הרוקחים, לצערנו אין זו הפעם הראשונה שארועים כגון אלו מתרחשים ונראה כי אין הרתעה מספקת למנוע מקרים כגון אלו. ציבור הרוקחים והרוקחות מתייחס בחומרה ומגנה כל תקיפה או נקיטת אלימות כלפי ציבור הרוקחים וכלפי כל מטפל ומטפלת באשר הם. אנו דורשים להחמיר את הענישה כלפי כל מי שנוהג באלימות כנגד אנשי רפואה. ארגון הרוקחות יפעל במסגרת קואליציית ארגוני הרוקחות על מנת לקדם חקיקה ולהגביר את הענישה באופן שירתיע מקרי אלימות בעתיד כלפי ציבור הרוקחים העושים עבודתם באופן מסור עבור קהל מטופליהם".

 

 

במסגרת השביתה, בכל מינהלת יינתן שירות בבתי מרקחת כוננים (ניפוק תרופות מיוחדות בלבד כשדלת בית המרקחת סגורה).

מדוברות כללית מחוז דן-פ"ת נמסר לאחר האירוע: "אירוע אלימות במרפאת כללית במרכז העיר פתח תקוה: מטופל שהגיע לבית המרקחת בשעות הצהריים ביקש לקבל שירות מבלי להמתין בתור. מנהלת בית המרקחת ניגשה אליו ולאחר ששוחחה עימו, ביקשה ממנו להמתין בתור. המטופל סירב, הרים את קולו ומנע ממנה את האפשרות לסגור את הדלת שמובילה לחדרה, תוך שהוא טורק את הדלת בחוזקה על ידה. למקום הוזמנה משטרה והמטופל נעצר. מנהלת בית המרקחת פונתה באמבולנס לבית החולים "בילינסון" ולאחר בדיקה שנערכה במקום, גובסה בידה. מדובר במקרה אלימות קשה כלפי מנהלת בית מרקחת מצטיינת. מעגל האלימות כלפי צוותים המעניקים טיפול רפואי חייב להיפסק".

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי,, מסר: "על כולנו לשלב ידיים ולהתמיד במאבק עד למיגור מגפת האלימות במערכת הבריאות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר