סג"מ סתיו (מימין) וסג"מ ירין, מסיימי קורס קצינים של מערך ההגנה האווירית צילום פרויקט חוד החנית לצידך
סג"מ סתיו (מימין) וסג"מ ירין, מסיימי קורס קצינים של מערך ההגנה האווירית צילום פרויקט חוד החנית לצידך

בין מסיימי קורס קציני מערך ההגנה האווירית: סג"מ סתיו מפתח תקוה וסג"מ ירין מראש העין

שניהם התגייסו בנובמבר 2020, שניהם השתתפו במבצע שומר חומות. סג"מ ירין וסג"מ סתיו מספרים מדוע בחרו במערך ההגנה האווירית ומדוע החליטו לצאת לקורס קצינים

פורסם בתאריך: 4.7.22 08:50

גאווה מקומית: שני תושבי ראש העין ופתח תקוה סיימו ביום רביעי האחרון את קורס הקצינים של מערך ההגנה האווירית. טקס הסיום נערך בבית הספר להגנה אווירית, בנוכחות  מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר, ומפקד מערך ההגנה האווירית, תת אלוף גלעד בירן. את הקורס מסיימים 20 לוחמים, ביניהם 13 לוחמות ו-7 לוחמים. המסיימים עתידים לחזור לגדודים השונים במערך בתור מפקדי פלגות לוחמים, ולהשתלב במערכות כיפת ברזל, חץ, קלע דוד ויהלום. בין הלוחמים והלוחמות שסיימו את הקורס סג"מ סתיו מפתח תקוה וסג"מ ירין מראש העין.

סג"מ סתיו היא בת 20 ומתגוררת כאמור בפתח תקוה. סתיו היא הבכורה במשפחתה ולה שלושה אחים צעירים יותר. היא אוהבת לטייל ואוהבת במיוחד יוגה. סתיו היא לא הראשונה בחיל האוויר ממשפחתה, סבא של סתיו היה סגן אלוף בחיל, כך שהיא מכירה את חיל האוויר מקרוב.

סג"מ סתיו התגייסה בנובמבר 2020, ועשתה טירונות והכשרה בבית הספר להגנה אווירית, בסופם שובצה למערכת הנשק כיפת ברזל, אליה היא עתידה לחזור כקצינה. עם סיום ההכשרה היא הגיעה לגדוד 137, שם שירתה במשך חמישה חודשים כלוחמת, בסיומם יצאה לקורס מפקדים ומשם ישירות לבה"ד 1. עם סתיו מסיימת את הקורס גם סג"ם דנה שהייתה המפקדת שלה כשהייתה לוחמת בסוללה בגדוד, כעת שתיהן עתידות לקבל את דרגות הקצונה ולחזור לשרת כקצינות במערך יחד.

סג"מ סתיו מפתח תקוה, מסיימת קורס קציני מערך ההגנה האווירית

סג"מ סתיו מפתח תקוה, מסיימת קורס קציני מערך ההגנה האווירית

סתיו משוכנעת שיש דברים רבים שאנשים לא יודעים על המערך, ואומרת: "המקצוע של לוחמת הגנה אווירית הוא מקצוע משמעותי שיש בו הרבה מעבר ללחוץ על כפתור, לא סתם יש הכשרות ארוכות כדי להיות מיירט או קצין, הכל במטרה שנעשה את התפקיד שלנו בצורה הטובה והמדויקת ביותר".

סתיו לקחה חלק באירועים מבצעיים במבצע שומר החומות: "הסוללה שלי הוקפצה להגן על אזור גוש דן, היו המון שיגורים של טילים מיירטים וזה היה מאתגר להחליף מארזים תחת אש, כל מה שלמדנו בא לידי פעולה וביטוי. הרגשתי מאוד חשובה ומשמעותית וזו גם הייתה אחת החוויות שגרמו לי לרצות להיות קצינה".

סג"מ ירין מראש העין, מסיים קורס קציני מערך ההגנה האווירית

סג"מ ירין מראש העין, מסיים קורס קציני מערך ההגנה האווירית

סג"מ ירין בן ה-19 מתגורר בראש העין. ירין הוא הבכור לצד שני אחים ואחות. כמה מבני משפחתו של ירין שירתו בחיל האוויר, והוא מכיר אותו מילדות. סבא שלו היה סגן אלוף בחיל, אבא שלו הגיע לדרגת רס"מ ושירת כמנהל תקציבים במערך ההגנה אווירית, והדודים שלו שירתו גם הם כטכנאים בחיל. כשהיה נער, ירין לקח חלק בתנועת הנוער הצופים, וחלק מתחביביו הם לטייל ולהיות בטבע. הוא למד בבית ספר אפק בראש העין, בחטיבת היובל ובתיכון בגין.

בסביבתו מספרים כי סג"מ ירין ידע מראש שהוא רוצה להגיע למערך ההגנה האווירית. "הרצון המרכזי בא מהבית", הוא מספר, "ממש גדלתי לתוך זה ותוך כדי הגיוס הבנתי למה אני כל כך רוצה להתגייס למערך, לאחר ששמעתי סיפורי מורשת רבים של אבא ושל סבא. הבנתי את החשיבות ובתור ילד זה משהו שממש הדליק אותי".

הוא התגייס בנובמבר 2020, עשה טירונות והכשרה בבית הספר להגנה אווירית ושובץ למערכת הנשק כיפת ברזל, אליה הוא עתיד לחזור כקצין. לאחר ההכשרה הוא שובץ בגדוד 137 שם שירת כלוחם במשך ארבעה חודשים שבסיומם יצא לקורס מפקדים ומשם ישירות לבה"ד 1.

 

מפקד שהשפיע במיוחד על ירין הוא מפקד ההשלמה החיילית שלו, אופק. "אופק הוא אחד המפקדים הכי טובים שהיו לי בשירות עד כה", מספר ירין. "הוא מפקד אמיתי שיודע לשקף דברים בצורה בונה אבל גם לפרגן ולהראות צדדים טובים שיש בך, אני שמח שיצא לי לחוות אותו בתור מפקד".

ירין, שמשרת כבר שנה ושמונה חודשים, מספר על חוויה מבצעית מהשירות: "במבצע שומר החומות, הסוללה שלי פרסה במרחב באר שבע והיינו הכוח המגן על כל המרחב. הסתכלתי על העיר שאנחנו מגנים עליה ועל המשגר, והבנתי שאנחנו אלו שמגנים על כולם, הבנתי שכל טיל מיירט שיוצא יכול להציל משפחה ושם באמת הבנתי את המשמעות האדירה של המערך, רציתי להמשיך ולתרום וזו אחת הסיבות העיקריות שיצאתי לקצונה".

עוד הוא מספר: "לאחר כמה ימים של לחימה, הקצינה שלי סיפרה לי שרקטה פגעה בממ"ד בבית בשדרות והייתה אווירה ממש קשה. לאחר כמה שעות התברר כי מדובר ברקטה שהרגה את עידו אביגל בן ה–5 ששהה בממ"ד. לאחר האירוע הזה הבנתי שאני רוצה לעשות יותר ולהיות לוחם זה לא מספיק לי. כמה חודשים לאחר המבצע יצאתי לקורס מפקדים ותוך כדי כך הבנתי שזה לא מספיק לי והחלטתי שאני רוצה לצאת לקצונה כדי להגדיל את מעגל ההשפעה שלי. עכשיו סיימתי את הקורס ואני הולך לפתוח פלגת לוחמים שמורכבים מבנים ובנות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר