טיפול בפסולת חשמלית, צילום מ.א.י פקטורי
טיפול בפסולת חשמלית, צילום מ.א.י פקטורי

מוקדים חדשים לאיסוף פסולת אלקטרונית בעיר, אפשרות לאיסוף מכשירי חשמל מהבתים

העירייה חתמה על הסכם עם תאגיד מ.א.י לאיסוף פסולת אלקטרונית ומכשירי חשמל. כל המיקומים שמוקדי האיסוף ונהלי האיסוף מהבתים בכתבה

פורסם בתאריך: 17.7.22 08:51

עיריית פתח תקוה ותאגיד מ.א.י חתמו על הסכם לטיפול ומיחזור בפסולת אלקטרונית. בעקבות ההסכם הוקמו בעיר מוקדי ומרכזי איסוף חדשים למיחזור
פסולת אלקטרונית.

פסולת זו הינה אחד האתגרים המשמעותיים העומדים לפתחה של מדינת ישראל בתחום המיחזור, הפרדת הפסולת והשמירה על איכות הסביבה. עיריית פתח תקוה קידמה בשנים האחרונות את נושא המיחזור והפרדת הפסולת וכעת מקדמת גם את נושא מיחזור הפסולת האלקטרונית. תאגיד מיחזור אלקטרוניקה מ.א.י מתמחה באיסוף פסולת אלקטרונית וטיפול בה.

"פסולת אלקטרונית היא רק 2% מהפסולת הביתית שלנו, אך מהווה 70% מגורם הזיהום של המים, האוויר והיבשה", מציין ראש העירייה, רמי גרינברג. "הטיפול בפסולת אלקטרונית מחייב טיפול אחר ממיחזור פסולת רגילה ומתכלה ולכן יצרנו קשר עם תאגיד מ.א. י המתמחה בנושא ומספקת מענה הולם. במקרים מסוימים נאספת הפסולת מהבית ובמקרים אחרים היא נאספת ממתחמי האיסוף. פסולת אלקטרונית היא כאמור גורם מזהם משמעותי וכולי תקווה כי כעת נמצא הפתרון לטיפול במפגע משמעותי זה".

אלו מיקומי מוקדי האיסוף למוצרים קטנים ובינוניים: חניון העירייה בצומת סירקין, רחוב יקותיאל אדם 3; מתחם עירוני, רחוב נחשון 18; מתחם עירוני, רחוב המכבים 21; מתחם עירוני, רחוב גיסין אבשלום 82.

אלו אפשרויות מסירת פסולת אלקטרונית, חשמלית, וסוללות למיחזור ברחבי העיר: אל מרכזי האיסוף ניתן להביא כל ציוד חשמלי ואלקטרוני. ניתן להביא גם מוצרים גדולים כגון כלי חשמל גדולים, מסכי מחשב, מאווררים, תנורי חימום, וכן נורות, סוללות וכדומה למיחזור.
למידע נוסף וכתובות של מרכזי האיסוף, בקרו בעמוד הרשות באתר תאגיד מ.א.י. 

 

 

בנוסף לכך קיימת אפשרות של פינוי לפי קריאה: ימי איסוף ייעודיים לאיסוף פסולת אלקטרונית וחשמלית גדולה, ממדרכות הבתים. תחילה, יש לפתוח קריאה לקבלן המדרכות ולהזמין פינוי בטופס המקוון / דרך המוקד העירוני. את המכשיר החשמלי הגדול יש להוריד למדרכת הבית ביום המיועד.
השירות ניתן ללא עלות.

ישנו טיפול גם במיקרים מיוחדים של פינוי מפתח הבית עד קומה שלישית / אם יש מעלית תמורת תשלום של 50 שקלים. במקרה של פינוי מעל קומה שלישית וללא מעלית – מחיר יימסר בשיחה בין הקבלן לתושב. לאזרחים ותיקים ולנכים יינתן פינוי בחינם

מחר, יום שני, 11.7, תגיע האטרקציה החשמלית של  מ.א.י Factory לפתח תקוה מחר, יום שני 11.7.22. תושבים ותושבות מוזמנים להביא פסולת אלקטרונית חשמלית ביתית, ויעברו מסלול חוויתי המדמה את מפעלי המיחזור לפסולת חשמלית הקיימים בישראל ובעולם. הפעילות פתוחה לקהל הרחב ותתקיים במגרש הכדורגל, ברחוב הנרייטה סולד 44. הפעילות בשיתוף המחלקה לחינוך סביבתי.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר