הרכבת הקלה, צילום יחצ נתע
הרכבת הקלה, צילום יחצ נתע

רכבת קלה יקרה? הוגשה תביעה של עשרות מיליונים נגד העירייה על ידי נת"ע

החברה תובעת מהעירייה החזר של כ-20 מיליון שקלים ששילמה היטלי פיתוח עבור מתחם הדיפו. מנת"ע נמסר: "ההיטלים נגבו שלא כדין". העירייה: "הגביייה בוצעה על פי כל דין"

פורסם בתאריך: 25.7.22 08:06

חברת נת"ע תובעת מעירייה פתח תקוה כ-20 מיליון שקלים, תביעה להשבת היטלי פיתוח ששילמה לעירייה. נת"ע נמסר כי ברקע הדברים עומדים ניסיונות שנערכו בעבר לקבל חזרה סכומים שנאלצה לשלם לעירייה, לעמדתה שלא כדין, כהיטלי סלילה ותיעול בגין מתחם האחזקה (דיפו) של הקו האדום. ניסיונות אלו לא צלחו ולכן הוגשה התביעה.

נת"ע נמסר כי במסגרת הקמת מתחם התחזוקה והטיפול ("דיפו") של הקו האדום, נת"ע נדרשה לשלם לנתבעת, עיריית פתח תקוה, היטלי פיתוח עירוניים (סלילה ותיעול), בסכום מצטבר של כ-20.6 מיליון שקלים. עוד נמסר כי בעבר נערכו ניסיונות מצד נת"ע לקבל חזרה את הסכומים הללו, שנאלצה לשלם לעירייה, לעמדתה שלא כדין. באשר ניסיונות אלה לא צלחו, הגישה נת"ע תביעה בנושא לבית המשפט המחוזי בלוד. בין יתר טענות נת"ע בכתב התביעה, נטען כי דרישות התשלום אינן מצביעות על תשתית גובלת שהעירייה ביצעה, ושביצועה הוא תנאי לפי הדין לחיוב בהיטלי פיתוח מוניציפליים. בהתייחס להיטל התיעול, טוענת נת"ע בכתב התביעה כי העירייה לא הצביעה על הכרזה על "אזור איסוף", שגם היא תנאי לפי חוק העזר העירוני לגביית היטל תיעול. בנוסף, נטען, כי דרישת התשלום העיקרית כללה חיוב בגין שטח קרקע בדיפו שבו יש מסילות ברזל, על אף שעל פי הדין, מסילות ברזל, לרבות מסילות במתחמים סגורים דוגמת הדיפו, אינן חייבות בהיטלי פיתוח.

 

עוד נטען על ידי נת"ע בכתב התביעה, כי לצורך ניקוז האזור שבו הוקם הדיפו וסביבתו, נת"ע הקימה, על חשבונה ובאמצעות קבלן מטעמה, תשתית תיעול עירונית, אשר עלותה עולה על סכום היטלי הפיתוח ששולמה, באופן המהווה "כפל היטל" ולכן, נת"ע זכאית להשבת סכומי היטלי הפיתוח במלואם. עוד נטען מתנ"ע, כי נוסף על הפגמים בדרישות לגופן, התביעה מצביעה על פגמים משמעותיים בתעריפי ההיטלים אשר קבועים בחוקי העזר העירוניים של פתח תקוה. בשל פגמים אלה, לשיטת נת"ע, גביית היטלי פיתוח לפי חוקי העזר איננה חוקית.

מדוברות העירייה נמסר: "הנושא הובא לפתחנו לפני ימים אחדים ובכוונתנו לשלול את הטענות במסגרת ההליך שיתקיים. על כל פנים, גביית היטלי הפיתוח מהחברה בוצע על פי כל דין".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר