מתן לוזון ז"ל שנהרג בתאונה בסיני, צילום מהפייסבוק
מתן לוזון ז"ל שנהרג בתאונה בסיני, צילום מהפייסבוק

"תחזק אותנו מלמעלה, אנחנו צריכים הרבה כוחות". מתן לוזון מפ"ת נהרג בתאונה בסיני

טרגדיה נוראית: שני צעירים, מתן לוזון ז"ל מפתח תקוה ויובל קשת ז"ל מחיפה, נהרגו אתמול בתאונה בסיני בדרכם חזרה מחופשה. השניים היו מדריכים בפנימיית בויאר בירושלים

פורסם בתאריך: 29.7.22 08:36

טרגדיה גדולה: שני צעירים נהרגו אתמול (חמישי) בתאונה קטלנית של רכב ההסעות בו נסעו בסיני, מצפון לדרום, בדרכם חזרה מחופשה. אחד ההרוגים הוא מתן לוזון ז"ל, בן 25 מפתח תקוה. יחד איתו נהרגה יובל קשת, בת 25 מחיפה. השניים הדריכו בפנימיית בויאר בירושלים, והיו בחופשה בסיני יחד עם מדריכים נוספים.

תאונת הדרכים הקטלנית אירעה היום בצהריים סמוך לנואיבה. בתאונה נפצעו חמישה נוסעים נוספים באורח בינוני וקל, גם הם מדריכים באותה הפנימייה. בשעות הערב הועברו הפצועים לבית החולים יוספטל באילת. הצעירה שנפצעה בינוני פונתה במסוק לבית החולים סורוקה.

משפחתו של מתן לוזון ז"ל מסרה הודעה על פרטי הלווייתו: "בלב שבור וכואב אנחנו מודיעים כי ההלוויה של אהוב ליבנו מתן, תתקיים מחר במוצאי שבת בשעה 23:00 בבית העלמין ירקון בחלקת פתח תקווה".

ראש העירייה, רמי גרינברג, מסר: "אמש התבשרנו בצער רב על התאונה הקטלנית שארעה בנואיבה שבסיני, בה נהרגו שני ישראלים ובתוכם תושב פתח תקוה, מתן לוזון ז"ל. מתן שימש מדריך בפנימיה בירושלים ובגיל 25 חייו ועתידו נגדעו ברגע אחד. אירוע קורע לב וקשה לעיכול שבו נהרגה גם חברתו לצוות ההדרכה, יובל קשת מחיפה. בשם תושבי פ"ת אני שולח את תנחומי הכנים למשפחותיהם של המנוחים ולכל מכיריהם. עובדי אגף הרווחה וכלל גורמי הרשות הרלוונטיים עומדים לצד משפחת לוזון בשעתם הקשה ומעניקים סיוע ככל הנדרש. איחולי החלמה לפצועים בתאונה הקשה. יהי זכרם של ההרוגים ברוך".

אחותו של מתן ז"ל, סמדר, כתבה לצד תמונה משותפת שלה ושל מתן: "רגע מהחיים שלנו, מהאחים שאנחנו, ממה שכבר לא נהיה. המומים ומרוסקים, מחכים לך בבית, שיחזירו אותך אלינו בפעם האחרונה. מתן, אהוב ליבי, אח שלנו הקטן, איננו".

אחת מחברותיו לעבודה בבויאר של מתן ז"ל, תהילה גולדברגר, כתבה אמש: "מאיפה מתחילים מתן? אני צריכה אותך כדי שתלמד אותי. כמו שתמיד עשית. שלוש שנים עבדנו יחד. שלוש שנים בהן היינו כמו האמא והאבא לתלמידים שלנו. אתה בפנימיה ואני בבית הספר. אתה צעיר ממני, אבל הפער הזה לא היה ניכר כלל. תמיד הרגשתי שאתה האדם הנכון להתייעץ איתו בנוגע לתלמידים שלנו. ידעת מה נכון ומה צריך לעשות כשלי לא תמיד היה ברור. החיוך הגדול והמתוק שלך הסגיר את הנשמה הענקית שיש לך, הצלחת לגעת בכל תלמידה ותלמיד, והם בתמורה אהבו, העריכו והעריצו אותך. הרגישו שיש להם אח גדול, מישהו שתמיד יהיה איתם, יתמוך ויעניק אוזן קשבת לכל עניין שהוא … בתור מחנכת בבויאר תמיד התגאיתי ושמחתי בך ובכם, בצוות המנצח של הפנימיה. היו לנו הרבה דברים משותפים, שנינו חינכנו בשילוב של הצבת גבולות ברורים לצד הכלה ואהבה. וגם האהבה להיסטוריה הייתה משותפת לנו … מתן, בחיים הקצרים שלך הצלחת להותיר חותם עמוק על אנשים רבים. היה לנו מעט מדי זמן איתך. אפילו עוד לא הספקתי לספר לכם שנמשיך יחד גם שנה הבאה … אני מבטיחה לך שאשמור על טוהר ועל החניכים, שנזכור אותך, שנמשיך ללכת בדרך שלך ושהחותם שהותרת בנו, ישאר לנצח. תודה על מי שהיית, על הנפש היפה והמיוחדת שלך. תחזק אותנו מלמעלה, אנחנו צריכים הרבה כוחות. אוהבת אותך. תהילה".

יובל קשת ז"ל, צילום מהרשת, (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

יובל קשת ז"ל, צילום מהרשת, (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

 

זירת התאונה בסיני (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

זירת התאונה בסיני (רץ ברשת, שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

התאונה הנוראית התרחשה בין נואיבה לטאבה. הפצועים הובאו למעבר הגבול בטאבה, משם הם הועברו לצד הישראלי. צוותי מד"א בסיוע צה"ל פינו לבית החולים יוספטל באילת את חמשת הפצועים: צעירה בת 23 במצב בינוני וארבעה צעירים נוספים, בני 23, 24, 26 ו-29 במצב קל. מעדויות הפצועים עולה, כי הם נסעו מדרום לצפון, בדרכם חזרה לארץ, ברכב נהוג בידי נהג מצרי. לדבריהם, הוא נהג במהירות מופרזת והתנגש בעוצמה ברכב שבא ממול. פינויים של הפצועים ארך כמה שעות בגלל ביורוקרטיה מצרית.

הפנימייה שבה עבדו פרסמה אמש הודעה: "בית האגודה לקידום החינוך ומשפחת בויאר אבלים לנוכח האסון הנורא בסיני, שבו נספו שני מדריכים אהובים ונפצעו מדריכים נוספים. אנו פועלים בשיתוף עם אנשי מקצוע וטיפול ועם הצוותים החינוכיים, ועושים כל שנדרש על מנת ללוות את התלמידים, המדריכים והמשפחות ולתמוך בהם בשעה קשה זו. ליבנו עם המשפחות האבלות".

מתן לוזון ז"ל היה גם שופט כדורגל. מאיגוד השופטים נמסר: "איגוד השופטים קיבל בצער ובתדהמה את הידיעה על לכתו בטרם עת של מתן לוזון ז"ל, בן 25 מפתח תקווה. משנת 2014 מתן היה חלק מאיגוד השופטים באזור המרכז. מתן שימש כשופט ראשי כ-3 עונות בסגל ליגה א'. בשנת 2021 החליט לפרוש עקב לימודים ועבודה חדשה. מתן היה אדם אצילי, אהוב על הבריות, שופט בעל ערכים ומקצוענות. מתן תמיד ידע לעזור ולחנוך שופטים צעירים, במסירות ובאהבה. במסגרת סיום שנת הלימודים כמדריכים מתן יצא לטיול לסיני עם כל החברים לספסל הלימודים. ביום האחרון בחזרה הביתה קרתה התאונה הקשה שבו מתן נהרג. משפחת איגוד השופטים משתתפת בצערה הכבד של המשפחה. יהי זכרו ברוך".

מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחות.

יהי זכרם של מתן ויובל ברוך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר