מקלט ציבורי צילום Roman_yanushevsky depositphotos.com
מקלט ציבורי צילום Roman_yanushevsky depositphotos.com

טענות קשות בשכונות הוותיקות על חוסר במרחבים מוגנים קרובים: "מה עם הבטיחות שלנו"?

תושבת המתגוררת בשכונת יוספטל סיפרה שפנתה כבר בחודש מאי לעירייה וביקשה להציב מיגוניות במספר מקומות בשכונה אך דבר לא נעשה

פורסם בתאריך: 7.8.22 19:18

תושבי שכונת יוספטל, אחת השכונות הוותיקות בפתח תקווה זועמים על העירייה ועל ראש העירייה רמי גרינברג, בטענה להיעדר מרחבים מוגנים בשכונה. מבצע "עלות השחר" שהחל ביום שישי הכניס לכוננות גם את ערי המרכז, כידוע אזעקות נשמעו גם בגוש דן, אך היעדר אמצעי התגוננות בשכונות הוותיקות בעיר הביא לכעס בקרב תושבים רבים.

א', תושבת המתגוררת ביוספטל, טוענת שפנתה לעירייה כבר בחודש מאי וביקשה למצוא פתרון לבעיית היעדר המרחבים המוגנים בשכונת יוספטל, ולאחר שדבר לא השתנה, פרסמה פוסט בו כתבה פנייה לראש העירייה: "מה עם הבטיחות של התושבים שלך בזמן מלחמה בזמן אזעקות????? מה עם זה שאני פונה אליך בשמם של דיירים רבים באחת השכונות שלך????? שכונת יוספטל , שכונה ישנה שאין בה ממדים ברוב הבניינים. ברוב הרחובות אין מקלטים, גם לא ציבוריים, הואלת בטובך להוריד מרחב מוגן באסתר המלכה, מצוין, אבל מה עם שאר הרחובות בשכונה????? ביקשתי בשם מחצית רחוב מסריק הקרוב לאין כניסה ממד חיצוני , בדיוק כמו באסתר המלכה ולא התייחסת להודעה שלי מחודש מאי, אז שלחתי בשנית לבדוק אולי תתייחס הפעם ואתה רק ענית לי זה בבדיקה, והנה עברו להם כמה חודשים ואנחנו שוב במלחמה, שוב בפחדים, שוב בחרדות, שוב חלקנו בורחים מהבתים, אבל מה עם אלו שאין להם לאן לברוח??????? החד הוריות? הקשישים? הנכים? תתעורר ראש העיר גרינברג שים לנו ממדים במסריק/ברנר/ יבנה בוא תבדוק את הרחובות שלנו בשכונה ותגבה אותנו ,תשמור עלינו התושבים שלך ,אלו שבחרו בך", כתבה וזכתה לשלל תגובות של תושבים כועסים שלטענתם אין מרחבים מוגנים בסביבת מגוריהם.
התושבת ממשיכה בכאב: "אני לא מבקשת נדבות, אני מבקשת ממ"ד, מרחב מוגן קרוב לבית. לשלוח אותנו להתגונן בחדר מדרגות כשיש בו חלון בכל קומה זה לשלוח אותנו למות", אומרת תושבת שכונת יוספטל.

"גם אני פניתי אליו בקשר למיגוניות בשכונות הוותיקות שאין בהם לא מקלטים ולא ממדים והמקלט הקרוב לאזור מגורי הוא כ- 500 מטר מהבית", כתבה תושבת אחרת והוסיפה: "אנחנו נתונים לחסדי שמיים בעת מלחמה".

 

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה: "עיריית פתח תקוה נערכת במהלך כל השנה לקראת מצבי חירום ורק לאחרונה התקיים בעיר 'שבוע 360' בשיתוף פיקוד העורף וכל גופי החירום וההצלה, במטרה לרענן הנחיות ולהכין את העיר לכל תרחיש. בשכונות הוותיקות בהם אין ממ"דים בדירות אנו נותנים לתושבים מענה למיגון – במקלטים הציבוריים אשר חלקם נמצאים במבני ציבור וחלקם בבתי הספר בשכונות. במהלך סוף השבוע עשינו מאמץ לפתוח את כל המקלטים הציבוריים ואנו ממשיכים בתהליך גם כעת. מאחר ועל התושבים להגיע למרחב המוגן תוך 90 שניות קיימים מקרים בהם פיקוד העורף ממליץ להתמגן הכי מוגן שיש, כלומר גם אם זה בדירה עצמה בחדר פנימי או בחדר המדרגות בקומה אמצעית. אנו ממשיכים לפתוח את המקלטים הציבורים ברחבי העיר אך ממליצים לכל התושבים לבדוק את זמן ההגעה ובמידה והם לא מספיקים להגיע תוך 90 שניות לאתר את המרחב הכי מוגן שיש בסביבתם."

בתוך כך, מהעירייה נמסר היום כי "בצהרים הסתיימה ישיבת הערכת מצב שכינס ראש העירייה רמי גרינברג ובה השתתפו נציגי פיקוד העורף וכל בעלי התפקידים הרלוונטיים ברשות, לרבות מנהלי המכלולים ומנהלי הרובעים. גרינברג עידכן כי כבר במהלך יום השישי על אף שלא התקבלה הנחיה מפיקוד העורף על פתיחת מקלטים, הוחלט לפתוח את המקלטים הציבוריים הנמצאים במוסדות ציבור או בתי ספר, בדגש על מקלטים הנמצאים בשכונות הוותיקות ואלו הנמצאים במרחב החיצוני. בנוסף, כבר ביום שישי הונחו כל מנהלי המכלולים לוודא כי הצוותים זמינים וערניים למתרחש, וכל הרובעים הונחו לוודא כי הרובע מוכן לכל תרחיש. נציגי הרובעים התבקשו לבדוק את ציוד החירום, תקינות המתקנים וזמינות נציגי הרובע. נציגי פיקוד העורף עדכנו כי אין שינוי בהנחיות והפעילות בפתח תקוה וגוש דן ממשיכה כסדרה, לרבות אירועים וקייטנות. במידה ותהיה הסלמה יתקיים דיון ויתקבלו החלטות ממוקדות טרם קיום האירוע או הפעילות".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר