אלה שטרן ופרויקט כריך למי שצריך, צילום פרטי, צילום איה סטרול
אלה שטרן ופרויקט כריך למי שצריך, צילום פרטי, צילום איה סטרול

מיזם כריך למי שצריך חוזר לפתח תקוה: "המצב יותר גרוע"

העמותה מחלקת כריכים בחינם ברחבי הארץ, בפתח תקוה מתחדשת הפעילות בדוכן ליד בניין העירייה, אחרי שהופסקה בשל מגפת הקורונה

פורסם בתאריך: 28.8.22 08:36

מיזם "כריך למי שצריך" חוזר לפתח תקוה לאחר כשנה וחצי של הפסקה, הפעילות תתחדש במהלך חודש ספטמבר הקרוב. הפרויקט הוא יוזמה של איה ורביד סטרול. השניים הקימו את עמותת "כריך למי שצריך" לפני כשלוש שנים ומאז התרחבו לכ-16 דוכנים ברחבי הארץ, בהם הם מחלקים כריכים קנויים מקיבוץ עינת, לכל מי שצריך. את הכריכים הם קונים מכספי תרומות, ובכלל, העמותה כולה מתבססת רק על תרומות ומתנדבים, ללא שכר.

בפתח תקוה הם עמדו בעבר בחיים עוזר 25, צמוד לבניין העירייה, ולשם יחזרו גם השנה. חלקות הכריכים נפסקה לפני כשנה וחצי בשל מגפת הקורונה ועכשיו הם מתכננים לחזור במלוא המרץ. "יש הרבה אנשים רעבים ללחם", אומרת אלה שטרן, תושבת פתח תקוה שמתנדבת בעמותה ומקימה את הדוכן בעיר.

מה גרם לך להקים דוכן כזה בפתח תקוה?
"לפני כשלוש שנים בערך, ראיתי פוסט של איה שמספרת איך היא הלכה עם הבן שלה ברחוב בחדרה והם ראו אישה מחטטת בפח, הבן שאל על זה ואיה אמרה שהיא מחפשת משהו, לא היה לה נעים להגיד שהיא מחטטת בפח. הפוסט הזה תפס אותי, כי הבנתי שגם אני רואה אנשים מחטטים בפחים בפתח תקוה, שאנחנו מתעלמים מהם או שמים את זה מאחורינו והחלטתי שאני גם רוצה להקים דוכן כזה. יצרתי קשר עם איה ורביד והחלטנו ללכת על זה".

כריך למי שצריך, צילום איה סטרול

כריך למי שצריך, צילום איה סטרול

עמדת שם לבד בדוכן?
"לא, תמיד היו מתנדבים וגם עכשיו יהיו, אבל עדיין אני מחפשת מתנדבים שיבואו לסייע".

איך התחושה לקחת חלק בפרויקט כזה חשוב ומרגש?
"מצד אחד זה מאוד קשה כי את פוגשת שכבות שבמצוקה מאוד קשה, במצב של הישרדות, וזה ממש מעט מה שאנחנו נותנים שזה בממוצע שני כריכים לאדם. מצד שני זה מדהים כי אתה מאכיל אנשים ולפחות לסוף שבוע יודע שהם ילכו לישון עם משהו בבטן ויש שם אנשים שהולכים לישון עם בטן ריקה ובזכותנו לא. היום המצב של האנשים יותר חמור מבעבר, יש אפילו אנשים נורמטיביים שאין להם כסף לאוכל. יש יותר אנשים שזקוקים למזון ולצערנו הרב העמותות לא עומדות בעומסים, והרבה אנשים רעבים ללחם. המצב היום יותר גרוע ממה שהיה לפני הקורונה".

 

איך התגובות של אנשים ברחוב?
"רובם מאוד מתלהבים, אנשים לא מבינים מה זה לחלק בחינם. חלקם תורמים כסף, חלקם תורמים מים. זה נושא מאוד קשה, יציבות תזונתית זה דבר מאוד קשה בעיקר כשאנחנו יודעים שזה לא מספיק וצריך עוד כי יש הרבה אנשים רעבים, אבל התגובות ברחוב טובות".

בתמונה מייסדיי ומנהלי "עמותת כריך למי שצריך" איה ורביד סטרול ובתם אליענה

בתמונה מייסדי ומנהלי "עמותת כריך למי שצריך", איה ורביד סטרול ובתם אליענה

ספרי לי על מקרה אחד שזכור לך יותר מהכל.
"יש סיפור שאני תמיד לוקחת איתי הלאה כי הוא בעיני המהות של המיזם הזה. הייתה פעם שעמדנו וחילקנו כריכים ומישהי לקחה כריך, אמרה שהיא בדרך לרופא ושכחה לקחת אוכל, פחדה שהיא תתעלף. אחרי שחזרה מהרופא היא חזרה אלינו להגיד תודה כי אם לא הייתה לוקחת כריך הייתה מתעלפת, אבל כשהיא באה היא ראתה אישה קשישה שלוקחת כריכים ולידה יש עגלה עם שקיות, היא עזרה לה לסחוב את הדברים הביתה וזו בעיני המהות, לעצור ולחשוב רגע על האחר, זאת המהות של העזרה והנתינה".

ניתן לתרום לעמותה בביט למספר 0542362627, העמותה משלמת עבור כל כריך שישה שקלים, כל התרומות עבור רכישת כריכים בלבד. ניתן להתנדב דרך קבוצת הפייסבוק כריך למי שצריך


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר