תאונה, צילום אור ירוק
תאונה, צילום אור ירוק

מומלץ להיזהר: אלו הצמתים הכי מסוכנים בפתח תקוה

עמותת אור ירוק מיפתה 234 צמתים עירוניים מרובי נפגעים בישראל, 16 מהצמתים הם בפתח תקוה

פורסם בתאריך: 11.9.22 08:22

עמותת אור ירוק מיפתה 234 צמתים עירוניים מרובי נפגעים בישראל על בסיס נתוני ההיפגעות של הלמ"ס. הצמתים שמופו הם צמתים שנחשבים למסוכנים, שאירעו בהם לפחות שלוש תאונות דרכים בשנת 2018-2020. לפי הנתונים, בפתח תקווה נמצאו 16 צמתים אדומים שבהם נפגעו 171 בני אדם בתאונות דרכים, כשאחד מתוכם נהרג.

במקום הראשון הצומת בין הרחובות ז'בוטינסקי, הרב מלכה משה וקפלן אליעזר, עם 22 נפגעים, בהם הרוג אחד ושלושה פצועים קשה. במקום השני עם 20 נפגעים אך כולם נפצעו קל, צומת הרחובות היצירה ועמל. במקום השלישי עם 18 נפגעים צומת הרחובות נחשון שוולב משה ושמעיה ואבטליון, כאשר אחד הנפגעים נפצע קשה והשאר פצועים קל. במקום הרביעי צומת אורלוב זאב ובר כוכבא עם 17 נפגעים כאשר אחד מהם פצוע קשה. (ראו פירוט).

צמתים מסוכנים בפתח תקוה , 2018-2020, אור ירוק

צמתים מסוכנים בפתח תקוה , 2018-2020, אור ירוק

עוד על פי אור ירוק בין השנים 2018-2020 נפגעו ברחבי הארץ 3,461 בני אדם בתאונת דרכים, 17 מתוכם נהרגו ו- 218 נפצעו אורח קשה. על פי הנתונים, ניתן לראות שהעיר המובילה בתאונות דרכים היא תל אביב-יפו בה נמצאו 56 צמתים אדומים שבהם נפגעו 738 בני אדם בתאונות דרכים, שבעה מתוכם נהרגו. בירושלים נמצאו 28 צמתים אדומים שבהם נפגעו 571 בני אדם בתאונות דרכים, 30 בני אדם נפצעו קשה.

צמתים מסוכנים בארץ, 2018-2020, אור ירוק

צמתים מסוכנים בארץ, 2018-2020, אור ירוק

בחולון נמצאו 17 צמתים אדומים שבהם נפגעו 206 בני אדם בתאונות דרכים, 11 נפצעו קשה ובפתח תקוה נמצאו 16 צמתים אדומים שבהם נפצעו 164 בני אדם בתאונות דרכים, אדם אחד נהרג ו-14 נפצעו קשה. בנוסף, מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס עולה כי 54 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים בצמתים העירוניים בשנת 2021 שהיתה שנת שיא במספר ההרוגים בצמתים העירונים בעשור האחרון. 5,968 בני אדם נפצעו בתאונות דרכים בצמתים עירוניים בשנת 2021, עליה של 5% בהשוואה למספר הנפגעים בצמתים העירוניים בשנת 2020.

 

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בצמתים העירוניים מתקיים קונפליקט מובנה בין כלי הרכב שמגיעים מכיוונים שונים לבין הולכי הרגל ורוכבי האופניים. התנהלות בצמתים העירוניים דורשת תשומת לב רבה, ערנות וקריאה נכונה של המצב. בשל כך בצמתים העירוניים מתקיימת היפגעות גבוהה בתאונות דרכים. ראשי הערים חייבים למפות את הצמתים האדומים מרובי התאונות בערים שלהם ולפעול לצמצום הנפגעים. לעיתים שיפור תשתית יכול לעשות את ההבדל בין חיים ומוות או הצבת מצלמת רמזור בולטת ומשולטת. בפעילות נכונה ראשי הערים יכולים וחייבים להוביל שינוי אמיתי בכל הקשור למספר הנפגעים בצמתים העירוניים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר