מימין סגן ע, סגן אורי יהודה וסגן הדר לניצסקי
מימין סגן ע, סגן אורי יהודה וסגן הדר לניצסקי

מפתח תקוה ומראש העין: קבלו בהצדעה את הקצינה והקצינים שסיימו בהצלחה קורס חובלים

"זה תפקיד שרציתי עוד מהילדות" | סגן הדר לניצסקי וסגן ע' מפתח תקוה, וסגן אורי יהודה מראש העין, מספרים על השלב בקורס בו הכי נהנו ועל הסיבות לבחירה בקורס חובלים

פורסם בתאריך: 8.9.22 08:22

טקס סיום קורס חובלים מחזור 145 התקיים אתמול (רביעי) בבסיס זרוע הים שבחיפה. הטקס נערך בנוכחות ראש הממשלה, יאיר לפיד, ראש המטה הכללי, רב אלוף אביב כוכבי, מפקד זרוע הים, האלוף דוד סער סלמה, קציני הפיקוד הבכיר בזרוע הים, בני משפחה ומוזמנים נוספים. קורס חובלים הינו קורס יוקרתי הנמשך כשנתיים וארבעה חודשים, אשר מכשיר את דור המפקדים הבא של זרוע הים העתידים לפקד בכלי השייט המתקדמים, ספינות הטילים, כלי הביטחון השוטף והצוללות. החובלים הבאים הולכים לעמוד בחזית הלחימה הימית. הקורס מורכב משלוש מגמות, שייט, מכונה ואלקטרוניקה. עם סיומו, בוגריו מקבלים דרגות סגן, סיכת חובל, רישיון סקיפר ותואר ראשון במדעי המדינה מטעם אוניברסיטת חיפה, אותו הם לומדים במהלך הקורס. בקורס חובלים מחזור 145 הוכשרו כ-41 צוערים וצוערות להיות קצינים ומפקדים בזרוע הים, ועם סיום הקורס שובצו בכלי השייט השונים. בין המסיימים גם קצין וקצינה מפתח תקוה, וקצינה מראש העין.

את קורס החובלים מחזור 145 סיימה בהצלחה סגן הדר לניצסקי בת ה-22 מפתח תקוה. הדר מסיימת קורס חובלים במגמת שייט ושובצה בסערי ה-4.5 (שם כולל לשלושה סוגי ספינות טילים), אח"י חרב. הדר למדה בתיכון באולפנת ישורון ושם הרחיבה ביולוגיה, תושב"ע ותנ"ך. בנעוריה הייתה בתנועת הנוער בני עקיבא, בהתחלה כחניכה ולאחר מכן כמדריכה. לפני הגיוס לקורס חובלים למדה במכינה הקדם-צבאית "לכיש בן גוברין", מכינה המשלבת התנדבויות רבות וטיולים ברחבי הארץ. בשעות הפנאי שלה הדר אוהבת לטייל ולבלות עם חברים.

הדר מספרת על הבחירה בקורס חובלים: "קיבלתי זימון למיונים, ורציתי תמיד תפקיד המשלב לוחמה ויציאה לקצונה. הבנתי אז שחובלים זה בדיוק בשבילי. זה שינוי מטורף בחיים, זה מקום מאתגר שמשלב בתוכו הכל. מעבר לפן המקצועי והלימודי בקורס, יש בו הרבה חוויות. המחזור כל הזמן ביחד, ויש מלא חוויות מצחיקות שמחברות בינינו".

הקורס מחולק לארבעה שלבים מרכזיים: בסיסי, מתקדם, אקדמיה וייעודי. השלב האהוב על הדר היה השלב השני, שלב מתקדם. במהלך השלב הזה, הצוערים חוברים לצוותים של כלי השייט השונים. "הייתי בצוות של דבורה. זה צוות משפחתי וכיפי וקיבלו אותנו בצורה טובה. נהניתי מאוד".

 

סגן ע', בן 22 מפתח תקוה, סיים קורס חובלים במגמת מכונה ושובץ בצוללות. סגן ע' למד בתיכון באזור מגוריו והרחיב מדעי המחשב. בנעוריו היה בתנועת נוער ובשנת שירות. בזמנו הפנוי, אוהב ע' לגלוש ברוח, לטייל עם חברים בארץ ולנגן על פסנתר.
סגן ע' מספר על הבחירה שלו בחובלים: "זה תפקיד שרציתי עוד מהילדות שלי, והיה לי ברור שאעשה הכל כדי להגיע לקורס חובלים. התפקיד מאתגר ומשמעותי בטירוף, והוא חשוב לביטחון המדינה. בצוללות עובדים עם אנשים מדהימים שהופכים לחברים לחיים". השלב ה אהוב בקורס על ע' היה השלב הרביעי והאחרון, השלב הייעודי. "השלב הזה מייעד אותך באמת לתפקיד, ובו אתה מבין איך אתה צריך לסיים את הקורס ואיך התפקיד שלך נראה", הוא מציין. "ככה גם אפשר לראות איזה עוד התאמות אתה צריך לעשות לעצמך". במהלך ההכשרה, יש שלבים בהם הצוערים חוברים לצוותים בשטח בכלי השייט השונים של הזרוע. לסגן ע' יצא לחוות אירועים שונים במהלך ההכשרה. "בחיים לא הרגשתי תחושה כזו. אתה לא מאמין בהתחלה איפה אתה נמצא ומה אתה עושה ואז פתאום מבינים כמה אתה משפיע על ביטחון המדינה".

סגן אורי יהודה בן ה-22 מראש העין סיים את קורס חובלים במגמת שייט ושובץ בספינת הטילים אח"י תרשיש. בתיכון למד בפנימיית "בויאר" בירושלים ושם הרחיב מחשבים ואומנות. בנעוריו היה בתנועת הנוער "בני עקיבא", עד כיתה י' כחניך ולאחר מכן כמדריך.
לפני הגיוס למד במכינה הקדם צבאית הייחודית "מגדלור", המשתמשת בים ככלי חינוך מרכזי. לאורי היה קשר לים עוד לפני הגיוס לחובלים – בזמנו הפנוי וגם במהלך המכינה הוא מרבה לגלוש ולהפליג. אורי הגיע לקורס דרך מיון, ותמיד ידע שהוא רוצה לפקד ולהיות קצין בצבא. שני מנהלי המכינה בה למד הם חובלי עבר והם המליצו לו לנסות וללכת למיון. "הקורס זה שילוב של עבודה עם אנשים ועשיה – שילוב מנצח", מספר אורי על קורס חובלים. "העבודה עם הלוחמים והאחריות שמקבלים עם התפקיד הם דברים שאתה מצפה אליהן בכיליון עיניים במהלך הקורס. אתה מתחבר לשטח ותורם למדינה. הקורס מחנך, מפתח ובונה".
הלשב בקורס שאורי אהב היה השלב השני, הלשלב המתקדם. "זה השלב שגרם לי להבין מה אני רוצה לעשות, וקיבלתי זריקת מוטיבציה ענקית להמשיך בכל הכוח בקורס", אומר אורי. במהלך הקורס צוברים חוויות רבות , והחוויה שהכי זכורה לאורי היא ההסמכה הראשונה במהלך הימ"פ, הסמכה של מפקדי סירות גומי: "בסוף המבחן מודיעים מי עבר ולסיום עושים 'עלה ים', זה רגע מאוד מרגש".
ישנם שלבים בקורס בהם הצוערים נמצאים בשטח, ולחלקם אף נקרית ההזדמנות לקחת חלק בפעילות מבצעית. אורי מספר: "אני זוכר את המפקד תופס עמדה ומנהל את האירוע המבצעי, זאת הייתה חוויה משמעותית. זה מרגש להיות במצב כזה, כי זה לא עוד אימון בסימולטור – זה אמיתי".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר