מיכאל מיליס ואורחת חג, צילומים מוטי קמחי, קטי רויטמן
מיכאל מיליס ואורחת חג, צילומים מוטי קמחי, קטי רויטמן

הפרויקט המדהים של מיכאל: ארוחת חג מפוארת לשורדי שואה בערב ראש השנה

יוזמה של מיכאל מיליס, כיום בת 33, החלה לפני כתשע שנים, הלכה והתרחבה, והשנה חוזרת לאחר הפסקה בשל הקורונה, בעזרת תורמים ומתנדבים. "זה עושה כל כך טוב להתחיל ככה את השנה", היא אומרת

פורסם בתאריך: 9.9.22 08:31

גם השנה, בערב ראש השנה, תתקיים ארוחת חג מרגשת למאות שורדי שואה, חלקם הגדול בודדים. בעצם, השנה האירוע יתקיים לאחר שנתיים של הפסקה בשל הקורונה. מדובר במסורת מדהימה שהתחילה על ידי יזמת חברתית צעירה לפני כתשע שנים באולם קטן בהרצליה, ומאז רק הלכה והתרחבה, מספר המשתתפים גדל, כמו גם מספר המתנדבים שמסייעים בפרויקט המבורך הזה.

קוראים לה מיכאל מיליס, היא בת 33, והיא יזמת חברתית. היא הקימה תחילה קבוצה שמטרתה לסייע לניצולי שואה להפיג את הבדידות וקצת לשמח אותם בחג, וקראה לה "ארוחת חג לניצולי שואה". זה היה בשנה הראשונה של הפרויקט, ומהר מאוד גילתה מיכאל שהיא מצליחה לרתום ליוזמה עשרות מתנדבים.

"התחלנו לפני 9 שנים", היא מספרת , "הקמתי את זה מתוך משהו פנימי אצלי, רציתי להפוך את החברה שלנו למשהו קצת יותר שמח. כשבניתי את זה הייתי בצעירי יש עתיד, אז רתמתי איתי את צעירי יש עתיד וגם תנועות נוער. יש היענות מקסימה, בעצם כל מה שאנחנו עושים זה מתרומות של אנשים", היא אומרת. ניכר שהיא כולה חדורת מטרה, לעשות טוב ולהוציא ניצולי שואה בערב החג כדי שלא יהיו לבד וכדי שיראו שמעריכים וזוכרים אותם.

מיכאל מיליס, צילום מוטי קמחי

מיכאל מיליס, צילום מוטי קמחי

האירוע הראשון היה באולם משכית בהרצליה והגיעו אליו כ-150 ניצולי שואה, ומתנדבים רבים שתרמו פרחים, אוכל, בקבוקי שתיה, זמרת שהגיעה לשמח אותם ועוד. מכיוון שמספר הנרשמים עלה, את האירועים הבאים מדי שנה (פרט לשנתיים בהן האירוע לא התקיים בשל הקורונה), מקיימת מיכאל כבר בגן אירועים אלכסנדר שבעמק חפר. "בשנתיים האחרונות לא יכולנו לקיים אירועים כי לא היו אולמות בגלל הקורונה וגם אסור היה להתקהל, אז מה שעשינו זה לשמור על קשר עם הניצולים, שלא יחגגו לבד. נורא היה לי חשוב לשמור איתם על קשר אז חילקנו להם מתנות לבתים, זה היה ארגון רציני שדרש הפעלה רבה, אבל הצלחנו לחלק מגוון רחב של מתנות לכל הניצולים שבקשר איתנו. עכשיו הם נרגשים לחזור לפעילות בחג הקרוב ואנחנו מקווים להגיע לכמה שיותר ניצולי שואה כדי שיחגגו איתנו".

מאות ניצולי שואה מגיעים לארוחות החג שמארגנת מיכאל. "אנחנו קבוצה, לפעמים צריך מישהו שיניע את הגלגל ואז הדברים קורים", היא אומרת. "התחילו אצלנו בני נוער כשהיו בני 16 ועכשיו הם כבר אחרי צבא או בקבע ועדיין באים להתנדב. זה עושה כל כך טוב להתחיל ככה את השנה, תראי, דור ניצולי השואה הולך ומתמעט. אנחנו שמים לב לזה וחשוב לתת הכבוד ואת היחס הראוי למי שכאן. מהאירוע הזה יוצאים עוד חיבורים ויוזמות טובות. כמו למשל מתנדבים שממשיכים לעזור לניצולים לאורך השנה לצד פרויקטים חברתיים אחרים".

 

 

זה פרויקט ענק עבור בחורה צעירה, לא?

"תראי, אני יזמתי את זה, אבל יש איתי הרבה מתנדבים וכולנו מתפעלים אותו ביחד בהתנדבות מלאה. יש גם ח"כים ושרים מיש עתיד שמגיעים, יש חברי מועצה מכל מיני רשויות, אנחנו נחשפים להרבה אנשים טובים. יש את מני הרמן ובני נורי מגן האירועים אלכסנדר, יש את השף יואב הרט, מפיק האירוע אריה דביר ועוד הרבה אנשים טובים".

אחד מאותם אנשים טובים הוא אריק יזרלביץ מ"מעדני לירון" ברעננה. הוא מנהל עסק משפחתי לסלטים טריים, שקיים כבר משנת 1977 ועבר לניהולו וניהול אשתו יהל בשנת 2012. שניהם ממשיכים את המסורת והמתכונים הסודיים של אבא ראובן חכמון ז"ל שהקים את החברה. אריק תורם מדי שנה סלטים טריים ומעדנים שונים לארוחת החג המפוארת של ניצולי השואה ואומר: "הגיעה אלינו פניה לפני כמה שנים לעשות טוב ולתרום לארוחת חג לניצולי שואה וישר הסכמנו, זה נראה לי חשוב ומחמם את הלב. מאז זו כבר מסורת של כמה שנים, אנחנו תורמים באהבה ונהנים לראות את האושר של הניצולים".

בעלי אלכסנדר הם מני הרמן ובני נורי. הרמן מספר: "קיבלנו פניה ממיכאל לפני שש שנים וכך יצרנו מסורת שבכל ראש השנה כל ערב חג אנחנו מזמינים ניצולי שואה לחגוג איתנו את החג. אנחנו עושים את זה בערב החג עצמו אבל בשעות יותר מוקדמות כך שמי ששומר יכול להגיע בזמן. אנחנו רואים את זה כזכות גדולה לתת ולראות אותם מאושרים ורוקדים. זה מרומם נפש, זה חווייתי ועומצתי".

עליס היישריק מבני ציון מתנדבת ופעילה ביוזמה מאז שהתחילה. "נסחפנו אחרי מיכאל ונרתמנו לאירוע הזה", היא מספרת, "היום למשל התרמתי 250 צנצנות של דבש, יש גם תרומות של פרחים מהשדה בבני ציון שמגדל פרחים מביא לנו, אנשים מחכים לאירוע הזה אחרי ההפסקה בגלל הקורונה. הכי מרגש זה לראות את הנכדים שלי עם הניצולים. כל המשפחה נרתמה לעניין, בעלי הוא גם ממשפחה של ניצולי שואה והאירוע הזה מאוד מחמם את הלב".

מיכאל, איך אתם מגיעים אל ניצולי השואה?

"בהתחלה זה היה מורכב יותר, אז הסתובבנו בין מועדונים של ניצולי שואה וממש קראנו להם, ניסינו להגיע לכולם. בהתחלה הייתי מרימה טלפונים לרווחה, לארגונים שונים ועם השנים הם כבר מתקשרים אליי. עד היום אנחנו שולחים הזמנות לכולם וקוראים להם לבוא. מגיעים אלינו ניצולים מכל רחבי הארץ, וגם עכשיו אני קוראת לכל ניצול או לכל מי שמכיר ניצול שואה ליצור איתנו קשר ולבוא לארוחת החג. אפשר ליצור קשר דרך הטלפון שלי 052-8458080 או דרך דף הפייסבוק שלנו 'ארוחת חג לניצולי שואה'".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר