מצטייני אוגדת עזה מפתח תקוה, רסן נתנאל סולימאני וסגן ת
מצטייני אוגדת עזה מפתח תקוה, רסן נתנאל סולימאני וסגן ת'

"אתה באמת מגן על הבית". סגן ת' ורס"ן סולימאני מפתח תקוה נבחרו למצטייני אוגדת עזה

סגן ת' משמש כסגן מפקד מרכז הבקרה האווירית בגזרת עזה, רס"ן סולימאני הוא ע' קצין הטכנולוגיה האוגדתי

פורסם בתאריך: 28.9.22 07:32

לקראת ראש השנה נבחרו חיילים וחיילות מצטיינים ביחידות השונות בצה"ל. בין המצטיינים, רס"ן נתנאל סולימאני וסגן ת' מפתח תקוה, שנבחרו למצטייני אוגדת עזה על ידי מפקד האוגדה, תת אלוף אבי רוזנפלד.

רס"ן סולימאני הוא ע' קצין הטכנולוגיה האוגדתי, וקיבל את אות ההצטיינות בזכות עבודתו הקשה והמסורה ושמירת סטנדרט מבצעי גבוה. הוא בן 35, נולד וגדל בפתח תקוה, נשוי לאורטל, מנהלת פרויקטים בבזק בינלאומי, ואב לשלושה ילדים – מאי (8), אריאל (5), ואור בת התשעה חודשים. נתנאל אוהב לעשות ספורט, לטייל ולבלות עם המשפחה. את מסלולו הצבאי החל כקצין טכנולוגיה ואחזקה בחטיבת הצנחנים, ואף השתתף במבצע "עופרת יצוקה". לאחר מכן היה מפקד של מרכז טיפולים במחנה עופר, מפל"ג טנ"א בגדוד נצח יהודה, ע' קצין טכנולוגיה ואחזקה בחטיבת כפיר. לאחר מכן המשיך בתפקידים נוספים בחטיבות שריון מילואים וסדירות.
בתפקידו הנוכחי הוא משרת כשנתיים, ואותו עתיד לסיים בתחילת אוקטובר, ואז להתחיל את תפקידו הבא כראש מדור הפעלה מרכז תחמושת וטילים.

נתנאל הוביל מספר פרויקטים שקידמו את שגרת מפקדת האוגדה, כגון פרויקט בעשר אצבעות שבו יזם והוביל את חיילי האוגדה לשפץ ולנקות את הבסיס ובכך לשפר את חווית המשרתים באוגדה. פרויקט נוסף הוא לאורם – פרויקט שיזם פיקוד הדרום לזכר לוחמי דור תש"ח, במסגרתו נתנאל הוביל את אירוע הזיכרון בבסיס ניצנים. כמו כן, יצר והוביל תוכנית פיתוח שיזם לאוכלוסית הקצונה הצעירה באוגדה, שכללה מספר ימי העשרה ומפגשי העצמה עבורם.

על מבצע "עלות השחר" הוא מספר: "הייתי מפקד משמרת במכלול הטנא האוגדתי. קצין הטכנולוגיה האוגדתי היה חדש בתפקיד אז סייעתי לו המון. הכוונתי והחברתי את כל הגופים המטכ"ליים וכיתות הסיוע שהגיעו לגזרה. כשיש מבצע זה תמיד מעלה את תחושת המשמעות, מזכיר לך מה אתה עושה פה בשגרה. זה עושה תחושה טובה לראות שהכל עובד כמו שצריך, כי אז אתה יודע שעשית עבודה טובה. אתה באמת מגן על הבית. אני מרגיש שממבצע למבצע אנחנו יישמנו לקחים והשתפרנו".

על קבלת ההצטיינות הוא אומר: "זה תמיד כיף. הוקרה לזה שמעריכים את העבודה הקשה והטובה שאני עושה. בטח במקום כמו אוגדת עזה שפה העשייה היא תכלס – אתה נמדד בפעילות שלך בזמן אמת. זאת הרגשה טובה לקבל הוקרה על המעשים שלך".

# # #

"אנחנו מפתחים הרבה דברים במב"א שאנחנו יודעים שיגדלו עוד וישתמשו בהם בעתיד", אומר סגן מפקד מרכז הבקרה האווירית בגזרת עזה, סגן ת', שקיבל גם הוא אות הצטיינות ממפקד אוגדת עזה, בזכות מחויבותו הרבה, פעילויותיו השונות בגזרה ושמירת סטנדרט מבצעי גבוה.

ת' בן 22 ויש לו שתי אחיות קטנות. בעברו גר עם משפחתו בארצות הברית במשך שנתיים. בת זוגו היא קצינה לוחמת בחטיבת החילוץ וההדרכה. ת' אוהב לטייל, ללכת לים, ולנגן בגיטרה. הוא התגייס בינואר 2019 לקורס טיס ולאחר חצי שנה בחר להמשיך ליחידת הבקרה האווירית כקצין, שם שירת כשנה וחצי. מינואר האחרון הוא נמצא בתפקיד קצין בקרה אווירית במב"א (מרכז בקרה אווירית). הוא השתתף בכמה מבצעים בגזרה, ביניהם שומר החומות.

 

 

ת' מספר על יחידתו היוצאת דופן: "המב"א תופס נפח משמעותי במשימות של האוגדה. פה מרכזים את הניהול האווירי, עוסקים בהגנה על הכוחות ובהגנה אווירית ברום הקרוב לקרקע ויודעים לסגור מעגל על כל מיני אירועים שונים. התפקיד מאוד מעניין, אתה נחשף לדברים שאנשים שהם לא חלק מהמערכת הזו לא יכולים לדמיין שקורים. אני מרגיש שאני עובד עם אנשים איכותיים, ואנחנו מפתחים הרבה דברים במב"א שאנחנו יודעים שיגדלו עוד וישתמשו בהם בעתיד".

ת׳ קיבל את ההצטיינות בשל תפקודו הראוי להערכה כסגן מפקד היב״א, אחראי הפיקוד על חיילי היב״א, ואחראי על ההכשרה. הוא מספר על קבלת ההצטיינות: "זה מאוד מרים. לא יצא לי לחשוב על זה ביום יום ומאוד הופתעתי כשהתקשרו אליי וסיפרו לי. אני מרגיש שזה גם מעלה את המודעות ליחידה ולמה שאנחנו עושים, אני חושב שזה נחוץ. אני ממש שמח על זה".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר