רינה חזון ז"ל, צילום עמיר בוחניק
רינה חזון ז"ל, צילום עמיר בוחניק

35 שנה אחרי שנהרג בנה החייל ושנתיים אחרי מות בעלה, הלכה לעולמה רינה חזון

אבל כבד: רינה חזון נפטרה לאחר שעברה התקף לב ומצבה הסתבך. בתה, מיכל: "בדיוק התחלנו לתכנן אירוע זיכרון לניב, חשבנו איך נציין 35 שנה. אבל זה כבר יהיה בלעדיה"

פורסם בתאריך: 21.10.22 08:46

אבל כבד: השבוע, כמה שבועות לפני יום השנה ה-35 למותו של בנה, ניב חזון ז"ל שנרצח בליל הגלשונים במהלך שרותו הצבאי, נפטרה רינה חזון בגיל 87. לפני קצת למעלה משנתיים, ב-7.6.20, נפטר בעלה של רינה ואביו של ניב, שמואל ז"ל, שהיה מתנדב פעיל בעיר. שמואל היה בן 87 במותו. רינה הייתה מורה מוערכת לפני שיצאה לגמלאות ורבים מתלמידיה לשעבר, חלקם כיום בני 60 ו-70, הביעו צער עמוק על מותה.

ליל הגלשונים התרחש ב-25 בנובמבר 1987. מחבל הגיע בעזרת גלשן אוויר מלבנון והצליח לחדור לבסיס "גיבור" ליד קריית שמונה. הוא חוסל לאחר מסע ירי על ידי אפסנאי בשם גדעון בשארי. במהלך מסע הירי הרג המחבל שישה חיילים וביניהם את ניב חזון. לאורך השנים חיו הוריו של ניב, שמואל ורינה, תחת צל האסון שפקד אותם, דאגו לספר על ניב ולקיים אירועי הנצחה. לאורך השנים התראיינו ההורים וסיפרו את סיפור בנם, שלמרות היותו חולה אסטמה, הצליח לשכנע את הצבא לגייס אותו ליחידה קרבית.

"הוא אמר שלהורים שכולים יש לילות ולא רק ימים". מיכל שמואלי חזון נפרדת מאביה, שמואל ז"ל

באחד הראיונות סיפר האב, שמואל ז"ל, שבמהלך השירות חטף הבן התקף אסטמה קשה וקיבל מסמך מהרופא שאומר שהוא צריך להיות בשטח בנוי ולא בשטח, מסמך אשר סירב לתת למפקדיו. את המסמך שמר ניב בכיס חולצתו. המסמך נמצא לאחר מותו בכיס החולצה ועליו כתמי דם.

 

רינה נולדה בפתח תקוה וחיה בה את רוב חייה. כבר מגיל צעיר היא ידעה שהיא רוצה להיות מורה. כשלמדה את לימודי ההוראה בסמינר שיין פגשה את בעלה שמואל שגם הוא למד בו. היא הייתה מורה שידעה להגיע לתלמידים ולגעת בהם. חוץ מהוראה בבתי ספר היא לימדה גם בסמינר הקיבוצים וכתבה ספרי הדרכה למורים ללימוד חשבון. גם כשיצאה לפנסיה היא לא הפסיקה ללמוד ולחקור על כל דבר שעניין אותה והייתה בעלת ידע רב. בנוסף, היא מאוד אהבה יצירה ומלאכת יד ומילאה את ביתה בפסלים ובציורים שלה. היא מאוד אהבה את המשפחה והיה לה קשר מדהים עם הנכדים והנינים, להם הרבתה לצטט ציטוטים מהתנ"ך", מספרת בתה, מיכל שמואלי חזון. "היא עשתה הרבה דברים בשקט ובצנעה, אבל עם הרבה חום ואהבה. היא הייתה אישה דעתנית, חיונית ומלאת תכניות למרות גילה המתקדם יחסית. רק בראש השנה האחרון עוד הספיקה לארח בביתה ארוחה גדולה עם כל הנכדים והנינים. לפני שלושה שבועות היא קיבלה במפתיע התקף לב שהסתבך ומאז הייתה מורדמת ומונשמת עד שנפטרה", אומרת הבת בכאב.

ניב נהרג כאמור לפני 35 שנה. מיכל מספרת: אמא אמרה לי לא מזמן, שכל אמא אומרת שהילד שלה הוא מיוחד, אבל ניב באמת היה מיוחד. בדיוק התחלנו לתכנן אירוע זיכרון לניב, חשבנו איך נציין 35 שנה. אבל זה כבר יהיה בלעדיה", אומרת מיכל בעצב רב.

יהי זכרה של רינה חזון ברוך.

מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. משה אפטר פ"ת

    רציתי לומר למיכל חזון שאני משתתף באבלה הכבד במות אמה, זכרונה לברכה שלא תדע עוד צער, הכרתי את אבא שלה עליו השלום, אדם חכם וישר, ושתדעי רק שמחות.

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר