גלעד פרידמן, צילום genney cagas
גלעד פרידמן, צילום genney cagas

הפציעה בשטחים ומחלת השרירים: גלעד פרידמן הוא אחד המתמודדים המיוחדים בבחירות

גלעד פרידמן מפתח תקוה כנראה לא ייבחר לכנסת ה-25, אבל חשוב מאוד לקרוא מה הוא וחבריו למפלגת נתיב רוצים לקדם. וכן, חשוב גם להצביע עבורם

פורסם בתאריך: 31.10.22 08:01

ביום שלישי הקרוב יתקיימו הבחירות לכנסת ה-25. על קו הזינוק יתייצבו מועמדים רבים, שחלקם יהפכו בקרוב לחברי כנסת וחלקם במקומות לא ריאליים. בין המועמדים השונים, גברים ונשים, עצמאים ושכירים, בני דתות ומוצאים שונים, בעלי עיסוקים שונים, יש מי שמתבלט יותר ומי שמתבלט פחות. אבל, אין ספק שאחד המועמדים היותר מיוחדים ואמיצים מביניהם הוא גלעד פרידמן, תושב פתח תקוה, מקום חמישי ברשימה של מפלגת נתי"ב (נחיה יחד תמיד בכבוד), מפלגת כלל הנכים, הקשישים ואוכלוסיות מוחלשות בישראל.

פרידמן, בן 52, גרוש ואב לשלושה, איש עסקים מצליח, הוא נכה מאה אחוז המתנייד באמצעות כיסא גלגלים ומונשם בצינור. פרידמן מספר: "נולדתי בריא. הייתי ספורטאי, אהבתי לשחק כדורגל. בצבא נפצעתי בפעילות בשטחים. לאחר הבדיקות הרופא הסתכל עלי וראה שאני הולך לא טוב. נבדקתי, והוא בישר לי שיש לי התנוונות בשרירים. לא התייחסתי לזה, המשכתי את חיי. אבל, בגיל 30 התחלתי ללכת עם הליכון. השתמשתי בעגלה של הבת שלי, ובגיל 35 כבר השתמשתי בכיסא גלגלים בקביעות".

באחד הימים פרידמן קיבל בקשה לבוא ולהרצות בפני קבוצת בעלי מוגבלויות, ולספר את סיפורו. בהתחלה הוא סירב בטענה שאין לו מה להגיד. אולם הם התעקשו ולבסוף הוא הגיע. הוא התחיל בהרצאה ושם לב שהסיפור שלו נותן להם תקווה. דרכו הם הבינו שהם לא חייבים להיות נכה שיושב בבית ומחכה לקצבה. חלק מהמאזינים להרצאה אף ניגשו אליו ואמרו לו שהוא חיזק אותם.

התגובות האלה הן מה שבין השאר גרמו לו להחליט להתמודד להכנסת ברשימת נתי"ב. "יש לי שתי מטרות עיקריות בחזון שלי", אומר פרידמן. "הראשונה היא לעשות שינויים בתקצוב המחקר הרפואי בישראל. זאת מכיוון שחברות העסקיות משתלטות על התחום, כך שלמדינה אין אינטרס להיכנס, וכבר היום קיימים מחקרים רבים שיכולים לעזור לאוכלוסיית הנכים אך אין להם משקיעים וכך הם לא מתקדמים. השנייה, שינוי בפרדיגמה של הנכים. המטרה היא לא רק להגיע לביצוע של העלאה בקצבאות, אלא לדאוג לנכים לתעסוקה יומיומית. כשאנשים עובדים ומפרנסים את עצמם ולא נזקקים לקצבה על מנת להתקיים, הם ירגישו יותר טוב, המהלך הזה יוריד את עול תשלום הקצבאות מהמדינה. אני הדוגמה הטוב ביותר לכך, בדיוק כשם הספר שכתבתי, אני אינני נכה. אני חי את החיים בעוזם, נלחם כל יום וצולח את האתגרים".

 

 

הסקרים לא מנבאים לכם הצלחה בבחירות.

"לרוע המזל, על מנת שנופיע בסקרים, צריך לשלם ואין באפשרות מפלגת נתי"ב לשלם. בשונה ממפלגות אחרות אנחנו לא נתמכים בגורמים אחרים או מקבלים תקצוב לקמפיין. תקציב זו נקודת החולשה שלנו וזו אחת הדרכים שבה זה בא לידי ביטוי, שאנחנו לא מופיעים בסקרים".

פרידמן מדגיש: "אנחנו מתמודדים בשל חשיבות הנושא וגם כי המציאות בשטח שונה מהסקרים. אנחנו מרגישים שיש היענות ושאנשים אומרים שיצביעו לנו, אבל מעבר לכך, כל מי שנחשף אלינו בצורה כלשהי – דרך התקשורת, פייסבוק, חוגי בית ועוד – פונה אלינו בחזרה בפייסבוק, מיילים, טלפונים. אומרים לנו ששמחים שסוף סוף יש מישהו שמייצג את הנושאים החשובים האלה. אנחנו מאמינים שלפחות חלקם, אם לא כולם באמת יצביעו לנו".

מה אתה תשמח להשיג?

"יש לי חלום אחד שאני נלחם עליו כבר שנים, וזה לקדם מחקרים גנטיים שיסייעו לריפוי נכים וחולים רבים ממחלות קשות, דבר שהוא אפשרי אבל לא מתוקצב. לפני חמישה עשורים לא הייתה השקעה במחקר ופיתוח מחלת הסרטן. נעשתה פעילות נרחבת להכנסת המודעות לציבור. ברגע שהציבור היה מודע לבעיה החלה השקעה ופיתוח מחקרים למגר את המחלה. אני מקווה לפעול באופן דומה למען המחקרים הגנטיים הללו".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר