צומת הושע צילום ירון קדושים
צומת הושע צילום ירון קדושים

ניצחון גדול לתושבים במאבק נגד סגירת צמתים בכביש 40

מסקנות החוקר המיוחד מלמדות כי התקבלו רוב ההשגות של מטה המאבק של התושבים

פורסם בתאריך: 30.10.22 14:45

תושבי הדר גנים, עמישב, שעריה ואחדות התעוררו היום לבוקר משמח לאחר שנודע להם כי התקבלו השגות שהוגשו לגבי כוונה לסגור שני צמתים מרכזיים חזן והושע, במסגרת השינויים התחבורתיים שיתלוו לפרויקט הבנייה הגדול בסירקין. לאחר בדיקה שנעשתה על ידי חוקר מטעם הוועדה הארצית לתכנון ובניה הוחלט כי הצמתים הללו לא ייסגרו והם יחוברו לכביש 40 לאחר תכנון שייערך מחדש. במטה המאבק של השכונות ובעירייה כאחד בירכו על ההחלטה המשמחת.

יצוין כי בשנים האחרונות ניהלו תושבי ארבעת השכונות האלה מאבק עיקש נגד הכוונה לסגור את היציאות לכביש 40 החדש בצמתים חזן, הושע ושלמה. התושבים כעסו מאוד על התכנון הזה מכיוון שמשמעותו הייתה סגירת רוב דרכי הגישה לשכונות, כשהדרך היחידה ליציאה תהיה דרך צומת סירקין ובכך תגרום לפקקי ענק בשעות העומס.

במסמך שפורסם לאחרונה מציין החוקר מספר החלטות משמעותיות ובראשן להמשיך את השיקוע של כביש 40 החדש עד לצומת שעריה ובכך להשאיר את הצמתים חזן והושע פתוחים. בנוסף, החוקר ממליץ להקטין באופן משמעותי את המחלף המתוכנן בצומת סירקין ובכך להשאיר חלק מהשטחים לטובת הציבור. בנוגע לרחוב השופר בהדר גנים, החוקר ממליץ לצמצם את מספר הנתיבים ולהרחיק את המטרד שעלול היה להיגרם לתושבי הרחוב. עם זאת, יש להדגיש כי החלטות החוקר טעונות אישור המועצה הארצית לתכנון ובניה ולאחר מכן החלטת ממשלה.

 

פעיל הציבור ירון קדושים שעמד בראש מטה המאבק ביחד עם שי אבו, סיכם את ההחלטה בסיפוק ואמר: "זה הישג משמעותי מאוד של התושבים מול מערכות תכנון אדירות, זה היה דוד מול גוליית. אנחנו גאים בכם התושבים. רק אתם, רק אנחנו, עמדנו חזקים איתנים ודבקים במטרה לניצחון הענק הזה היום. אנחנו יושבים ולומדים את ההחלטה ונפרסם את תוכנה לציבור באופן מפורט כפי שעשינו עד היום. תודה לעשרות חברי וחברות מטה המאבק, תודה לתורמים שתרמו יחד עשרות אלפי שקלים למאבק, תודה לציבור שדחף תמך וחיזק".

בעירייה קיבלו בסיפוק את ההחלטה ואמרו כי הם שמחים שהחוקר קיבל את התנגדות העירייה והשגותיה. מהעירייה נמסר עוד: "לצד זאת יודגש כי בנוגע לצומת המתוכננת ברחוב השופר, העירייה תבקש למנוע את החיבור המדובר ולהשאיר תוואי הרחוב על כנו. זאת בשל העובדה כי תכניתו של החוקר מאפשרת את פתיחת הצומת ברחוב רות, מה שיוצר קישוריות נוספת בין השכונות במזרח העיר ולמערבה. על כל פנים, על פי המלצת החוקר, בכל הצמתים (הושע, רות, חזן, סירקין והשופר) יהיה חיבור בין מזרח העיר למערבה והקישוריות בין חלקי העיר תישמר. בתוך כך, ראש העירייה הנחה את מהנדס העיר וגורמי הרשות הרלוונטיים ללמוד את החלטת החוקר לעומקה וככל שיהיה צורך לקדם שיפורים נוספים בתכנית".

ראש העירייה, רמי גרינברג: "אנחנו פועלים בשנים האחרונות בכל גזרה רלוונטית כדי שהאינטרס של התושבים יקבל ביטוי לפני כל אינטרס אחר בתכניות שהמדינה מקדמת בסירקין ובכביש 40. לשמחתנו, הצלחנו לקדם מספר בשורות בנושא ובתוכן ביטול אלפי יחידות הדיור בסירקין הקטנה והשארת הצמתים. טובת התושבים היא היחידה שעומדת לנגד עיני ולשמה אנחנו פועלים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר