בניין הכנסת, צילום Sepavone depositphotos.com
בניין הכנסת, צילום Sepavone depositphotos.com

תוצאות הבחירות: מי מהמועמדים מפתח תקוה ומראש העין בפנים ומי בחוץ?

ההישג של ש"ס מכניס בוודאות לכנסת ה-25 שני מועמדים מפתח תקוה, מספר הקולות של מרצ מעמיד בספק גדול את כניסתן של מועמדות מפתח תקוה. פתח תקוה, ראש העין, והכנסת ה-25, תמונת מצב

פורסם בתאריך: 2.11.22 08:59

לאחר ספירת כ-70 אחוזים מהקולות, מסתמן כי חלק גדול מהמתמודדים מפתח תקוה ומראש העין יהיו חברים בכנסת ה-25 של מדינת ישראל.

לגבי חלק מהם לא היה ספק: בני גנץ, מספר 1 במחנה הממלכתי, פנינה תמנו שטה, מספר 4 במחנה הממלכתי, רון כץ, מספר 17 ביש עתיד, מירי רגב, מספר 9 בליכוד, ייבגני סובה, מספר 3 בישראל ביתנו, חנוך מילביצקי, מספר 26 בליכוד, משה ארבל מספר 7 בש"ס. מי שעוד יהיה חבר כנסת הוא הרב אוריאל בוסו, מספר 9 בש"ס, מפלגה שהגיעה להישג גדול בבחירות האלו.

מרצ מתנדנדת נכון לשעות הבוקר ולא ידוע אם תעבור את אחוז החסימה, ובהתאם לכך מתנדנדות שתי מועמדות מפתח תקוה: זהבה גלאון שהיא מספר 1 במרצ ומיכל רוזין מספר 3. תודה ראש העין, יאיר גולן, מספר 5 במרצ, יישאר ככל הנראה, על פי מה שמסתמן כעת, מחוץ לכנסת.

אליהו ברוכי, מספר 10 ביהדות התורה, לא נבחר נכון לעכשיו לכנסת, אך עשוי להיכנס בהמשך במסגרת החוק הנורווגי.

כזכור, אתמול הצגנו בפניכם את המועמדים:

פתח תקוה:

פנינה תמנו שטה, מקום 4 במחנה הממלכתי. בת 41, נשואה ואם לשניים. מתגוררת בעיר מאז עלתה מאתיופיה בגיל שלוש. בעלת תואר שני בהצטיינות במדיניות ציבורית מאוניברסיטת תל אביב ותואר ראשון במשפטים. עורכת דין במקצועה, אשת תקשורת, רדיו וטלוויזיה לשעבר, כיהנה כדירקטורית בעמותות ובחברות ציבוריות. היא שירתה כסמלת מבצעים בחיל פיקוד העורף. תמנו שטה נבחרה לכנסת לראשונה ב-2013, וכיהנה כסגנית יו"ר הכנסת בכנסת ה-19 מטעם יש עתיד. לכנסת ה-20 היא נכנסה רק ב-2018. בבחירות לכנסת ה-23 היא הוצבה במקום 10 ביש עתיד ובמקום 24 ברשימת כחול לבן. היא מילאה שלל תפקידים ובהם סגנית יו"ר הכנסת ויו"ר השדולה לחיזוק וקידום ישראלים יוצאי אתיופיה בישראל. לאחר הפיצול בין גנץ ללפיד, החליטה להצטרף לממשלה יחד עם בני גנץ ואחרים וממאי 2020 היא מכהנת כשרת הקליטה.

זהבה גלאון, מקום 1, מרצ. גלאון, 66, נשואה ואם לשניים, מתגוררת בכפר גנים ומכהנת כיו"ר מרצ ונשיאת מכון המחקר זולת. היא נבחרה לראשונה לכנסת ב-1999 וכיהנה במשך 16 שנה, מהן כיו"ר מרצ בשנים 2012 – 2018. היא הייתה חברה בוועדות רבות ובהן ועדת החוץ והביטחון, ועדת הכספים, הוועדה למעמד האישה ועוד, ועמדה בראש ועדת החקירה הפרלמנטרית למאבק בסחר בנשים. לקראת הבחירות הנוכחיות התמודדה שוב על ראשות מרצ וניצחה.

מיכל רוזין, מקום 3 במרצ. נבחרה לכנסת מטעם מרצ גם בכנסות ה-19, ה-20 וה-21 וה-24. בכנסת האחרונה היא העבירה שלוש הצעות חוק שנכנסו לספר החוקים – הגנה על נפגעות אלימות במשפחה ואלימות מינית; תיקון לחוק פקודת הרופאים הקובע שרישיונו של רופא שהורשע בעבירות מין יוקפא מרגע ההרשאה, חוק הארכת ההתיישנות בתביעה אזרחית בפגיעה מינית בקטין והרחבתה למשפחה ולמוסדות שידעו על הפגיעה והתרשלו במניעתה; השלישי הוא חוק המגביל את הסרת החיסיון בהליך הפלילי על חומרי טיפול נפשי שעוברות נפגעות ונפגעי תקיפה ומינית ואלימות במשפחה. רוזין היא זוכת אות הפרלמנטר המצטיין של המכון הישראלי לדמוקרטיה לשנת 2013.

רון כץ, מקום 17 יש עתיד. בן 37, נשוי ואב לבן. הוא גדל והתחנך בעיר. לאחר לימודי התיכון התגייס למסלול עתודה אקדמאית במשפטים. הוא שירת בפרקליטות הצבאית שש שנים והשתחרר בדרגת סרן. כיהן כממלא מקום ראש העירייה וראש מנהל החינוך. בהמשך נבחר לכנסת ה-24 במהלכה הקים את השדולה למען הגיל הרך שהיוותה חלק משמעותי מהעברת התחום ממשרד הכלכלה לאחריות משרד החינוך. כיהן כיו"ר הועדה להייטק ולחדשנות, במסגרתה פעל לפתיחת ענף ההייטק למגוון רחב של אוכלוסיות ולהסרת רגולציית מיותרות ופתיחת השוק לתחרות.

עו"ד חנוך דב מילביצקי, מקום 26, ליכוד. בן 49, המשנה לראש העירייה, נשוי ואב לשלושה. שירת ביחידה מובחרת, בעל תואר ראשון במשפטים ותואר שני בהיסטוריה של עם ישראל. בעברו היה יו"ר הוועדה המרחבית לתכנון ובניה מורדות הכרמל, יועץ מיוחד בוועדה למינוי שופטים, וראש מטה מנכ"ל משרד האוצר. ממקימי המטה לאיחוד העם בליכוד.

יבגני סובה, מקום 3 בישראל ביתנו. עלה לישראל מאוקראינה ב-1997. הוא השלים תואר ראשון במדעי המדינה באוניברסיטת בר אילן עוד לפני גיוסו לצה"ל ובעל תואר שני בתקשורת פוליטית של אוניברסיטת בר אילן. בצבא שירת בתפקיד קצין קבילות בנציבות קבילות החיילים. הוא בוגר היחידה לתקשורת ועיתונאות באוניברסיטת בר אילן ובעל תואר שני בתקשורת פוליטית. הוא במקצועו עיתונאי, מגיש טלוויזיה ורדיו, כתב חדשות ופרשן מדיני-פוליטי והוא נשוי ואב לשלוש בנות. הוא כיהן בכנסות ה-21 עד ה-24. בכנסת ה-24 כיהן כיו"ר הסיעה וסגן יו"ר הכנסת.

משה ארבל, מקום 7 בש"ס.  בן 39, נשוי ואב לחמישה. משמש כרב קהילה בעיר ועורך דין בהכשרתו. שימש כיועץ לענייני חקיקה לח"כ בן צור ובהמשך כראש לשכתו של השר אריה דרעי. כיום לומד לימודי דוקטורט במשפטים. בשנים האחרונות שימש כיועץ המשפטי של ש"ס ולאחר מכן ראש המטה של השר דרעי במשרד הפנים ובמשרד לפיתוח הנגב והגליל. נבחר בבחירות לכנסת בשתי המערכות הקודמות. כיהן גם כסגן יו"ר הכנסת וחבר בוועדת הפנים וקידום מעמד האישה. בעבר היה מנכ"ל מכון כתר שלום להוצאת כתבי הרב שלום משאש.

אוריאל בוסו, מקום 9 בש"ס. בן 48, נשוי ואב לשישה ילדים ומתגורר במרכז העיר. במשך כ-13 שנה כיהן כמ"מ ראש העירייה ויו"ר ש"ס בעיר. כיהן כח"כ בכנסת ה-24. הוא הקים את השדולה למאבק ביוקר המחיה והוא עומד בראשה. לשדולה הצטרפו חברי כנסת מהקואליציה ומהאופוזיציה כאחד. אחד ההישגים בכנסת שבוסו גאה בו הוא העובדה שוועדת הכספים אישרה את דרישתו ויוזמתו יחד עם שר האוצר דאז ישראל כץ שהבנקים והמעקלים לא יוכלו לעקל כספי חייבים ממענק הקורונה שהועבר במסגרת תכנית של הממשלה.

 

אליהו ברוכי, מקום 10 ביהדות התורה. בן 46, אב לשבעה ילדים, מתגורר במרכז העיר. במשך כשתי קדנציות כיהן כחבר מועצה. הוא הצטרף לכנסת ה-23 ביוני 2020 במסגרת החוק הנורווגי. ברוכי שובץ בבחירות לכנסת ה-21, 22 ו-23 במקום העשירי ברשימת יהדות התורה, בבחירות אלה קיבלה הסיעה שבעה מנדטים וברוכי נשאר בחוץ, אך שלושה חברי כנסת התפטרו במסגרת החוק הנורווגי והוא נכנס לכנסת. ב-15 בספטמבר 2020 עם התפטרות יעקב ליצמן מהממשלה וחזרתו לכנסת, חברותו של ברוכי בכנסת נפסקה. לאחר כחודש, חזר לכנסת, בעקבות התפטרותו של חבר הכנסת אליהו חסיד. גם לכנסת ה-24 הוא נכנס בעזרת החוק הנורבגי, כל עוד הממשלה הקודמת המשיכה לכהן, אך עם הקמת ממשלת ישראל ה-36 בראשות נפתלי בנט, הסתיימה כהונתו בכנסת.

מלבדם ניתן לציין עוד שלושה מתושבי העיר אשר היו במקומות לא ריאליים ובהם גלעד פרידמן, מקום 5 בנתי"ב, יניב חליבה, מקום 53 במחנה הממלכתי דודי סנדלר, מקום 15 בישראל ביתנו, ועדי קידר, מקום 26 בחופש כלכלי – אביר קארה.

ראש העין:

שר הביטחון בנימין (בני) גנץ, מוביל את רשימת המחנה הממלכתי וימשיך גם לכנסת הבאה. גנץ בן 63, נשוי ואב לארבעה. הוא שר הביטחון וסגן ראש ממשלת ישראל. הוא מייסד ויו"ר מפלגת חוסן לישראל וח"כ מטעמה בסיעת כחול לבן. בעבר כיהן כראש ממשלת ישראל החלופי ויו"ר הכנסת. בשנים 2011 – 2015 היה הרמטכ"ל ה-20 של ישראל ולפני כן היה בתפקידים בכירים שונים בצבא. לאחר שחרורו מצה"ל ולפני שנכנס לפוליטיקה היה יו"ר יד דוד בן גוריון, יו"ר חברת המימד החמישי ובתפקידים נוספים. יש לו תואר ראשון בהיסטוריה, תואר שני במדע המדינה ותואר שני נוסף בניהול משאבים לאומיים, וכן תואר דוקטור לשם כבוד.

מירי רגב, תשיעית ברשימת הליכוד. היא בת 57, נשואה ואם לשלושה. הייתה צנזורית צבאית ראשית ודוברת צה"ל בדרגת תת אלוף בתקופת ההתנתקות ותקופת מלחמת לבנון השנייה. היא מכהנת בכנסת מטעם הליכוד מאז 2009. ב-2015 מונתה לשרת התרבות והספורט. ב- 2020 היא כיהנה בתור שרת התחבורה והתמודדה עם סוגיית התחבורה הציבורית בתקופת הקורונה. בעלת תואר ראשון בחינוך בלתי פורמלי ותואר שני במינהל עסקים. בכנסת ה-24 הייתה באופוזיציה.

יאיר גולן מספר 5 ברשימת מרצ. גולן, בן 60, נשוי לרותי, אב לחמישה ילדים וסב. הוא מכהן בכנסת מאז הכנסת ה-22. כיום מכהן  כסגן שרת הכלכלה והתעשייה. לפני שכיהן בכנסת שירת בקבע בצה"ל, הגיע לדרגת אלוף והיה, בין היתר, סגן הרמטכ"ל, מפקד פיקוד העורף ומפקד פיקוד הצפון. יש לו תואר ראשון במדעי המדינה מאוניברסיטת תל אביב ותואר שני במדיניות המינהל הציבורי מאוניברסיטת הרווארד בארה"ב.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר