לילך ז"ל ואבי כהנסקי, צילום באדיבות המשפחה
לילך ז"ל ואבי כהנסקי, צילום באדיבות המשפחה

"הגעתי עם הילדים ופתאום ראיתי שלילך לא מגיבה". הטרגדיה הגדולה של משפחת כהנסקי

לילך כהנסקי, בת 51 בסך הכל, אם לתאומים בני שש, נפטרה בעקבות סיבוכים לאחר ניתוח להסרת גידול בראשה. קהילת הורי בית ספר אמיר התגייסה לסייע כלכלית למשפחה וקוראת גם לציבור הרחב לסייע

פורסם בתאריך: 4.11.22 08:10

הורים שילדיהם לומדים בבית ספר אמיר בפתח תקוה ותושבים המתגוררים בשכונת יוספטל בעיר, מתקשים להתאושש מהבשורה הקשה שנפלה לאחרונה על משפחת כהנסקי. אם המשפחה, לילך כהנסקי, בת 51 בסך הכל, אם לבן ובת תאומים בני שש, נפטרה בעקבות סיבוכים לאחר ניתוח שעברה להסרת גידול בראשה. לצד הניחומים והתמיכה במשפחה החליטו בבית ספר אמיר, בו לומדים הילדים, לסייע למשפחה באמצעות גיוס כספים למענם (ראו קישור בהמשך).

אבי (55), בעלה של לילך ז"ל, מספר כי הם עברו לפתח תקוה סמוך ללידת ילדיהם ב-2016 ומאז התגוררו בשכונת יוספטל. למרות שעברו כמה שבועות מאז פטירת אשתו הוא עדיין מתקשה לעכל את הבשורה המרה. "לילך גדלה בקיבוץ", מספר אבי. "הייתה לה המון סבלנות והיא אהבה אנשים. אחרי הצבא היא למדה להיות הנדסאית מכשור רפואי. היא סבלה מדיסלקציה וזה הפריע לה לעסוק בתחום. בשל אהבתה לילדים היא החליטה לעבור קורס סייעות ולעבוד בגני ילדים והיא מאוד הצליחה בזה. הכרנו ב-2007 והתחתנו ב-2008. לאורך השנים ניסינו להביא ילדים לעולם, עברנו טיפולי הפריה וכשנולדו לנו הילדים, היא רצתה לעבוד פחות שעות ועברה לטפל בקשישים. היה לה קשר טוב מאוד עם הקשישים".

היא סבלה במהלך השנים מבעיות בריאותיות?
"לילך דאגה לשמור על הבריאות. היא עסקה בספורט לאורך כל השנים. בשנתיים שלוש האחרונות הרגשתי שיש לה ירידה. היא עלתה במשקל, התחילה לסבול מנפילות, להיות יותר עייפה. בשנה וחצי האחרונות זה התגבר. ביקשתי שתתפנה לעצמה ותשמור על הבריאות שלה. בשנה האחרונה היא הצליחה לרדת במשקל, לקחה מאמנת כושר ומאמנת תזונה. מאמנת הכושר שלה שמה לב שיד שמאל שלה מאוד חלשה. התחלנו לשים לב לעוד בעיות. ללילך היה קשה מאוד לקום, למשל מהכיסא באוטו. היו לה כאבי ראש מדי פעם. פעם היא נפלה בבית ולא הצליחה לקום והזעיקה אותי".

מה היא עשתה בעקבות הבעיות האלה?
"בסופו של דבר, היא פנתה לרופא משפחה בקופת חולים לפני כשנה. הוא עשה לה בדיקה נוירולוגית ושלח אותה ל-סי.טי ראש, אבל לא מצאו כלום. ב-7.9 היא לא יכלה לסבול יותר את המצב ופנתה למיון בבילינסון ומיד אשפזו אותה. אחרי יומיים הרופא אמר שיש לה גידול גדול בימין שפולש קצת שמאלה. הוא אמר שצריך לנתח אותה דחוף ונתן לה סיכויי החלמה של 95 אחוז. ב-15.9 היא נותחה. היא נכנסה לניתוח ב-8:00 בבוקר ויצאה ממנו רק ב-16:00 אחר הצהריים. הניתוח התארך מכיוון שרק אחרי שפתחו ראו את המצב האמיתי ושהגידול חדר לאיברים פחות נגישים. אבל, בסופו של דבר, הצליחו להסיר את הכל".

 

 

מה קרה אחרי הניתוח?
בסוף ספטמבר העבירו אותה לשיקום בשיבא. היא נראתה טוב והתחילה לעשות את תרגילי הפיזיותרפיה. למרות זאת, מדי פעם היא התלוננה על כאבי ראש, סחרחורות וגם הקיאה. ה-11.10 היה היום האחרון שבו דיברתי איתה. בבוקר היא ביקשה שאביא לה כמה דברים. בצהריים הגעתי עם הילדים לחדר שלה וראיתי שהיא לא מגיבה. הזעקתי את הצוות, אבל מותה נקבע זמן קצר לאחר מכן והרופא אמר שזה כנראה היה קריש דם  הייתי בשוק. לא הבנתי איך זה קרה. בבוקר היא עוד נשמעה לי בסדר גמור. הגיע לה לחיות, אני לא יכולה לקבל את זה. היא הייתה אישה נהדרת, אישה טובה ואם אוהבת ואכפתית".

הילדים מבינים את המצב?
"הם יודעים שאמא מתה, אבל לא מפנימים מספיק את האובדן. הבת שלי יותר משתפת ויותר מבטאת את הרגשות. היא אמרה לי שהיא מאוד עצובה על אמא וחושבת עליה. הבן שלי פחות מבטא רגשות, אבל לאחרונה הוא גם קצת התחיל לדבר עליה".

בנוסף למצב הנפשי הלא פשוט, משפחת כהנסקי מתמודדת גם עם קושי כלכלי. "אנחנו זקוקים לעזרה כי לא פשוט לשלם את כל ההוצאות ממשכורת אחת", אומר אבי. "יש את התשלומים השוטפים וכעת גם את ההוצאות של ההלוויה והקבורה, אני משער שאצטרך עזרה גם עם מטפלת עבור הילדים כי אני צריך לעבוד. אמנם אחי וגיסתי וההורים של לילך עוזרים לנו, אבל אני לא יודע אם זה יספיק. לכן, מאוד משמח אותי שההורים בבית הספר החליטו לעזור לנו".

כאמור, בבית ספר אמיר, החליטו ההורים לגייס כספים עבור משפחת כהנסקי והם פונים גם לציבור הרחב לסייע בכך.

לסיוע למשפחת כהנסקי ניתן להיכנס כאן

מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחה.

יהי זכרה של לילך ברוך.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר