שלום סופר ז"ל, שנרצח בפיגוע, צילום מהפייסבוק
שלום סופר ז"ל, שנרצח בפיגוע, צילום מהפייסבוק

"ברגע אחד הגוף קרס". מת מפצעיו תושב העיר שלום סופר, שנדקר לפני שבועיים על ידי מחבל בשומרון

אבל כבד: שלום סופר ז"ל, תושב פתח תקוה ובעל מכולת בקדומים, נדקר על ידי מחבל לפני כשבועיים, נאבק בו והבריח אותו. הוא אושפז, שוחרר, ואתמול לפתע קרס בביתו. בנו לידור אמר בכאב: "לא חשבנו שזה ייגמר ככה"

פורסם בתאריך: 8.11.22 13:35

סוף עצוב וטרגי: תושב פתח תקוה, שלום סופר, בן 63, נפטר שבועיים לאחר שנדקר על ידי מחבל בכפר פונדוק בשומרון לפני כשבועיים. הבוקר (יום שלישי) נפטר שלום מפצעיו. הלווייתו הייתה אמורה להיערך היום בצהריים, אולם התעכבה בשל מחלוקת משפטית בין המשפחה למשטרה, בנוגע לנתיחת הגופה לה מתנגדת המשפחה. ההלוויה תתקיים הערב ב-19:00 בבית העלמין סגולה.

סופר הוא בעל מכולת ביישוב קדומים בשומרון. הוא נכנס לפונדוק כדי לערוך מספר קניות ובצאתו נדקר בבטנו על ידי המחבל. מצבו הוגדר בתחילה בינוני-קשה והוא אושפז בבית החולים שיבא תל השומר. לאחר מספר ימים נראה היה כי התאושש ושוחרר. אולם, כאמור, אתמול בערב (שני) חש ברע ונפטר בדרך לבית החולים בילינסון. המחבל  המרצח נעצר על ידי כוחות צהל ושב"כ לאחר סריקות נרחבות ופעילות מודיעינית. הוא הועבר לחקירת כוחות הביטחון.

לידור, בנו של סופר ז"ל: "אבא חזר כמו בכל יום בציר 55. בקרבת הרכב שלו קפץ עליו מחבל ודקר אותו בגב. אבא הסתובב אליו ואז המחבל דקר אותו גם בבטן. הוא פונה במצב בינוני עד קשה לבית החולים, שם אמרו שהם ייצבו את המצב ואחרי כמה ימים הוא שוחרר הביתה בטענה שהכל בסדר ושהוא צריך מנוחה בבית. אתמול, שבוע וחצי אחרי שהוא השתחרר, פתאום ברגע אחד כל הגוף שלו קרס. התחושות שלנו קשות מאוד. אנחנו לא מעכלים. אבא היה חזק גם הפעם, כמו תמיד, וכנראה שזה היה חזק ממנו. הוא הספיק להיאבק במחבל, להדוף אותו ולקחת לו את הסכין. לא חשבנו שזה ייגמר ככה. הוא היה איש חסד גדול ואדם חזק מאוד. לצערנו הוא עוד אחד מהקורבנות של המלחמה היומיומית הזאת, של חוסר ביטחון ללכת ברחובות . הלוואי והוא יהיה הקורבן האחרון".

חיים אוטמזגין, ידיד המשפחה: "אני שכן שלהם וגם המפקד של לידור בזק"א הרבה שנים. בדרך הביתה שלום ז"ל עצר בחנות מכולת שבה היה רגיל לקנות מצרכים. הוא יצא לאוטו להביא מטבע של שקל שהיה חסר לו. כשהתכופף להוציא את המטבע, דקר אותו מחבל בגב, וכשהוא הסתובב, דקר אותו שוב בבטן. שלום בעט בו, הפיל את הסכין והמחבל ברח. שלום הזעיק את הבן לידור שהיה במרחק דקות ספורות משם ופונה לבית החולים. הוא השתחרר מבית החולים כעבור כמה ימים. אתמול הוא הרגיש לא טוב ודימם באופן מסיבי. בדרך לבית החולים הוא איבד דופק ונשימה. עשו מאמצי החייאה של שעה ונאלצו לקבוע מוות. כנראה נפטר מדימום פנימי של צלקת שנפתחה. שעה לפני זה הוא אכל ארוחת ערב עם אשתו והילדה. כשהאמבולנס הגיע, הוא דיבר איתם. זו הייתה התדרדרות של דקות. זה הלם ואובדן גדול. הוא היה הדמות הדומיננטית בבית. הילדים רואים בו סמל ודוגמה לכל ערכי הנתינה. כרגע מתמקדים במאמצים לתת לו כבוד אחרון".

 

ראש העירייה, רמי גרינברג, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "הבוקר התבשרנו בצער רב על הירצחו של שלום סופר ז"ל, הוא היה אדם אהוב על מכריו ובעל נתינה וחסד. בשם תושבי העיר אני מבקש להשתתף בצערם הכבד של המשפחה והמכרים, לצערי אין מילים שיוכלו לתאר את גודל האבדה. העירייה תלווה את המשפחה ותסייע להם בכל דבר שיידרש. לצערנו, בתקופה האחרונה, הטרור חזר להרים ראש וברצוני לחזק את ידי חיילי צה"ל ואנשי מערכת הביטחון בפעילותם למען בטחון אזרחי ישראל".

ראש מועצת קדומים, חננאל דורני, פרסם הודעה שבה כתב: ״המומים וכואבים מפטירתו של שלום סופר הי"ד שנרצח על ידי בן עוולה. שלום היה איש חסד, ישר דרך ונעים הליכות. חובה על הממשלה החדשה לבטל את כל ההתבטאויות והפעולות של הממשלה הקודמות שנתנו תקווה לטרור ולעצור כל מחשבה ודיבור על ויתורים לרשות הפלסטינית. אני מצפה מחבריי בממשלה החדשה לשנות את המשוואה ולצאת למאבק נחוש בטרור בד בבד עם תנופת בנייה ופיתוח ההתיישבות. רק כך ניתן לגדוע את התקווה של הטרור".

יהי זכרו ברוך.
מערכת מלאבס משתתפת בצער המשפחה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר