גניבת רכב, אילוסטרציה צילום Maridav depositphotos.com

מכת גניבות הרכב בשכונות הצפוניות: "אמרו לי שאין מה לעשות, הרכב כבר בשטחים"

תושבים בנווה גן, ובאם המושבות הוותיקה והחדשה מתלוננים על תופעת גניבות רכב. תגובת המשטרה לא מעודדת: "בהיעדר מענה בסוגיית גדר המערכת הפרוצה, התופעה תימשך חרף המענה המבצעי של המשטרה"

פורסם בתאריך: 17.11.22 07:59

תושבים בשכונות אם המושבות הוותיקה והחדשה ונווה גן מתלוננים על מכת גניבות רכב הפוקדת את השכונות בחודשים האחרונים. לטענתם, המכוניות נגנבות לפעמים אפילו מחניונים סגורים של בניינים ולא רק מהרחוב. התושבים מביעים חשש לביטחונם ומפנים טענות כלפי המשטרה, שם מדברים על גדר המערכת הפרוצה.

מאור מתגורר בשכונת נווה גן והוא הבעלים של ג'יפ רנגלר יוקרתי וחדש בשווי של חצי מיליון שקלים. בשבוע האחרון הוא ירד אל הרכב שלו שחנה בחניה ליד הבניין וגילה חלון שבור. במקביל, הוא גם קיבל טלפון מהמוקד של איתוראן והבין שלא מדובר בוונדליזם אלא בניסיון פריצה לרכב. "הבנתי שבשכונה שלנו – וכשאני אומר השכונה שלנו אני כולל בזה גם את אם המושבות הוותיקה והחדשה – מסתובבים כל ערב גנבים שמנסים לגנוב כלי רכב", אומר מאור. "נהיה פה מאוד בעייתי. התקשרתי למשטרה, אבל חוץ מאשר לשלוח לי מז"פ אין להם מה לעשות. אומרים לי שאני צריך להגיד תודה שלא גנבו לי את הרכב. אבל הם גרמו לי נזק שאני צריך לשלם מכיסי וגם לחכות לחלון חדש כי אין במלאי, כך שאני לא מרגיש מזל שזה רק נזק. הייתי מעדיף שלא היה קורה כלום".

ג'יפ הרנגלר שניזוק במהלך ניסיון גניבה, צילום פרטי

ג'יפ הרנגלר שניזוק במהלך ניסיון גניבה, צילום פרטי

לדור, המתגורר באם המושבות הוותיקה, היה פחות מזל מאשר למאור. ביום חמישי שעבר, בסביבות 21:00, נגנב ממנו סיטרואן ברלינגו השייך למקום עבודתו. דור: "אחי עבר עם הכלב בסביבות 20:30 והרכב עוד חנה. אני ירדתי ב-21:20 והוא כבר לא היה. הגשתי תלונה במשטרה, אבל הם אמרו שאין מה לעשות, שהרכב כבר בשטחים. זה משהו נורא. למחרת נגנב רכב מאחד הבניינים לידי. המשטרה לא עושה כלום. אני לא מרגיש ביטחון בכלל בשכונה. אם בשעות כאלה גונבים מכוניות איך נרגיש ביטחון? אני רוצה שתהיה יותר אכיפה, יותר ניידות, יותר סיורים".

משושי, תושבת נוספת, נגנב רכב מאזדה 3. שושי סיפרה: "זה היה בערך לפני חודש, בערב יום כיפור. קמתי בבוקר, הלכתי לחניה וראיתי שאין רכב. שבועיים לפני זה, ניסו לגנוב לי את האוטו ושברו את החלון המשולש האחורי. הספקתי לתקן אותו ושבועיים אחרי זה גנבו את האוטו. הגשתי תלונה במשטרה ואמרו לי שאין מה לעשות שהרכב כבר בשטחים. כשהייתי בתחנה היו שם עוד שלושה אנשים שבאו להגיש תלונה על גניבת מאזדות, אחד מהם מאם המושבות החדשה. זה מצב מאוד מבאס ולא מובן לי למה אף אחד לא עושה כלום".

אלו הן רק כמה דוגמאות לתופעה. בתקופה האחרונה קבוצות הפייסבוק של שכונות אלה עמוסות בסיפורים של תושבים שמכוניותיהם נגנבו או שנגרם להן נזק (לרוב שבירת חלון) בשל ניסיון גניבה שלא הצליח. אחת המתלוננות בקבוצת הפייסבוק "אם המושבות הבית שלי", סיפרה שלפני כמה ימים הגיעו אליהם אורחים לארוחת ערב, ובזמן שהאורחים היו אצלם, המכונית של האורחים נגנבה. מעבר לכך שהסיפורים חוזרים על עצמם, התושבים גם מצהירים על כך שהם לא מרגישים ביטחון ושהם  רוצים יותר נוכחות משטרתית בשכונה.

 

מדוברות המשטרה נמסר: "משטרת ישראל מבצעת אכיפה חסרת פשרות נגד מחוללי פשיעה בתחום הרכוש בעיר, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים מתקדמים ויחידות מיוחדות הפועלות במספר מעגלי אבטחה – מקו התפר עד פנים הערים, במטרה לשמור על שלום הציבור ובטחונו. נדגיש, כי שוטרי תחנת פתח תקוה מבצעים כל העת אכיפה מוגברת בנושא בשיתוף לוחמי יס"מ ומג"ב, בהתאם לאסטרטגיה ההתקפית של מחוז מרכז, המתמקדת בכנופיות רכוש עפ"י מודיעין איכותי וניתוח נתוני הפשיעה, תוך פריסה רחבה של כוחות גלויים וסמויים, שהניבה מתחילת השנה מעצרים רבים, לצד תביעה משטרתית מחמירה לשם מיצוי מלוא חומרת הדין עם מבצעי העבירה. עוד נדגיש כי, לצערנו, בהיעדר מענה אפקטיבי של גורמי הביטחון בסוגיית גדר המערכת הפרוצה, כפי שמתבצע בסגרים, הרי שפשיעת הרכוש תמשיך חרף המענה המבצעי, החקירתי והתביעתי של משטרת ישראל".

מדוברות העירייה נמסר: "תופעת גניבת הרכבים מורגשת ברמה הארצית והיא אינה אופיינית רק לפתח תקוה או לשכונות מסוימות בה. לצד זאת, בפתח תקוה קיימת פעילות רבה ומשמעותית אשר הביאה לתפיסות רבות. בתוך כך, השיטור העירוני בהובלת המשטרה אשר אמונה על הנושא, מבצעים כמעט מידי יום פעולות יזומות כנגד התופעה ונוכחות הכוחות מורגשת ברחבי העיר. יודגש כי במסגרת מכלול הפעולות שהרשות מקדמת לטובת השמירה על בטחון התושבים ורכושם, קיים שיתוף פעולה הדוק עם המשטרה בכלל הנושאים הרלוונטיים. במסגרת זו, העירייה פרסה מאות מצלמות בכל רחבי העיר ובפאתי העיר וכן הוקם משל"ט עירוני המאוייש 24/7 ומגיב לאירועים בזמן אמת. כמו כן, הוקמו סיירות עירוניות אשר במסגרת פעילותן נתפסו מאות מקרי פשיעה בזמן אמת, הוקמו נקודות שיטור בשכונות השונות ובתוכן גם באם המושבות ועוד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר