העץ שנכרת בעין גנים ועצים נוספים, צילום באדיבות התושבים
העץ שנכרת בעין גנים ועצים נוספים, צילום באדיבות התושבים

התושבים שואלים מדוע נכרתים כל כך הרבה עצים בעין גנים. במי הם חושדים?

עץ שנכרת בגינה בשכונה הכעיס את התושבים שמספרים על עצים נוספים שנכרתו בתקופה האחרונה אומרים: "הורסים לנו את איכות החיים". העירייה: "בעץ היה ריקבון"

פורסם בתאריך: 20.11.22 06:50

תושבים המתגוררים בסמוך לגינת הרברט סמואל בשכונת עין גנים בעיר, נדהמו לגלות באחד הבקרים האחרונים שפועלים הגיעו לגינה וכרתו עץ שעמד במקום לפחות 20 שנה. לדברי התושבים, העץ, שעמד בתוך גינה ציבורית, נראה להם בריא לגמרי, לא סיכן אף אחד ונתן נוי וצל. לכן לא ברור להם מדוע הוחלט לכרות אותו. העירייה מצדה טוענת כי העץ נכרת בשל ריקבון.

דרור, אחד התושבים: "העץ עומד בגינה כבר 20 אולי אפילו 30 שנה. הוא לא הפריע לאף אחד, כולל לא לקווי טלפון או חשמל. בזמן האחרון זה קורה הרבה אצלנו באזור. תוך פחות משלושה חודשים כרתו חמישה עצים באמיר בנימיני. יש איזה נוהל קבוע שכל מיני גורמים מרעילים את העצים ואחר כך העירייה באה ומורידה אותם בלי לחקור ובלי לבדוק. פניתי למחלקת גנים ונוף להתלונן על הכריתה, הוא לא היה מוכן אפילו לצאת מהמשרד ושאל אותי אם יש לי תמונה של מי שכרת את העץ. אני זה שצריך לחקור עבור העירייה? בקצב הזה עוד מעט לא יישאר אף עץ אחד בשכונה".

יש לך חשד למי יכול להיות אינטרס לעשות זאת?
בשכונה יש הרבה מאוד פרויקטים של תמ"א. אולי לחלק מהם העצים מפריעים מכל מיני סיבות והם דואגים להוריד אותם, חלקם עושים זאת אפילו לפני שאישרו להם תכניות. כמובן שאני לא יכול להפנות אצבע לאף פרויקט ספציפי, אבל העירייה כן יכולה לפקח עליהם שלא יכרתו עצים. בבית העלמין סגולה יש יותר עצים מאשר ברחובות פתח תקוה כי שם הם לא מפריעים לאף אחד. כאן זה מפריע ומורידים על ימין ועל שמאל ולאף אחד לא אכפת".

 

התושבים מתוסכלים גם מכריתת העץ וגם מהקושי לקבל תשובות מהעירייה על הסיבה לכריתה ועל כך שבסוף, גם אם מקבלים תשובה, כמעט תמיד אומרים להם שזה ריקבון או טרמיטים. תושבת נוספת בשכונה אומרת: "השארתי הודעה בעירייה וביקשתי להבין למה כרתו את העץ אבל לא טרחו לחזור אלי. אני בטוחה שהם יגידו ריקבון, אבל רק לא מזמן העץ הזה היה עם פירות, כך שזה תירוץ מוזר. אנחנו אנשים שאוהבים טבע, נפגשים בגינה עם הכלבים, מאכילים חתולים, מתעוררים לקול הציפורים. פשוט הורסים לנו את איכות החיים. עוד מעט לא יהיו לנו עצים בגינה הזו ונישאר בלי ריאה ירוקה".

מדוברות העירייה נמסר: "בשל חשיבות הנושא, העירייה משקיעה תקציבים משמעותיים בשתילת אלפי עצים מדי שנה ברחבי העיר. לצד זאת, חשוב להבין כי בטיחות התושבים נמצאת בראש סדר העדיפויות ובמסגרת זו העירייה מקדמת פתרונות בטיחותיים לפני שקורים אסונות קטלניים ובמידת הצורך נכרתים עצים חולים. בשל העובדה כי בעץ המדובר נמצא ריקבון, הוצא האישור הנדרש לכריתה. יצוין כי באזור המדובר נמצאו מספר עצים שהורעלו ובגין כך גורמי הרשות הגישו תלונה למשטרה בנושא, לצד פעולות נוספות. בנוגע לתכניות התמ"א, העירייה מאלצת את היזמים לעמוד בקריטריונים מחמירים וככל שאכן קיים אילוץ ממשי, הם מחויבים בתשלום פיצוי נופי שבעזרתו שותלים עצים חדשים".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. רחלי

    התנהלות לא תקינה , ככל שערנות התושבים תגדל ויגלו יותר מעורבות- הלחץ להפסיק את האיוולת יהיה אפקטיבי יותר

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר