עיריית פתח תקוה, צילום דוברות העירייה
עיריית פתח תקוה, צילום דוברות העירייה

הממשלה לא השיבה לבקשת העירייה. איך זה ישפיע על הארנונה שתשלמו?

ראש העירייה, רמי גרינברג, הודיע כי חלף המועד בו הייתה הממשלה אמורה להשיב על הבקשה שלא להעלות את הארנונה בשיעור העדכון האוטומטי. המשמעות: הארנונה תעלה. גרינברג: "נמשיך לנסות"

פורסם בתאריך: 20.12.22 13:18

תכניות לחוד: ייתכן כי למרות הכוונות הטובות וההצהרות של ראש העירייה, רמי גרינברג, העירייה תיאלץ להעלות את הארנונה בשיעור העדכון האוטומטי שנקבע על ידי משרד הפנים, 1.37 אחוז. כך עולה מפוסט שפרסם השבוע ראש העירייה, ובו הודה כי מכיוון שתם פרק הזמן בו הייתה אמורה הממשלה לאשר את הבקשה שלא לעדכן את הארנונה ב-2023 ולהשאירה באותו שיעור של 2022. גרינברג כתב:  "עיריית פתח תקוה, כמו שאר הרשויות בארץ שביקשו את ההפחתה, תיאלץ להעלות את המדד ב-1.37%". יחד עם זאת, גרינברג טען באותו פוסט כי הוא מתכוון להמשיך ולנסות לקבל אישור שלא לעדכן את הארנונה בעיר.

כ-15 מיליון שקלים יוחזרו לתושבים, העירייה תבקש לא להעלות את הארנונה

לידיעת התושבים: אפשרות חדשה ופשוטה לתשלום חשבונות הארנונה בפתח תקוה

הפתעה: בספר התקציב מצוין שהארנונה כן תעלה. העירייה: נוסיף הבהרה

כזכור, כפי שפורסם בשבוע שעבר במלאבס, העירייה הפיצה בימים האחרונים את ספר התקציב הצפוי לשנת 2023 שיעמוד על 2,370,837,000 שקלים. חברי מועצה מהאופוזיציה שעיינו בספר התקציב ציינו כי הופתעו לגלות, כי בניגוד להבטחת גרינברג שלא להעלות את הארנונה, צוין בספר התקציב בצורה מפורשת כי "חיוב הארנונה עודכן על פי הנחיית משרד הפנים בשיעור 1.37 אחוזים". בעירייה, מצדם, טענו אז בתגובה, כי הוגשה בקשה למשרד הפנים להפחתת שיעור הארנונה וכי בקשה זו "נמצאת בהליכי אישור והיא צפויה להתקבל ברמת סבירות גבוהה לאחר כינון הממשלה, ובפרט לאור מדיניות השר המיועד".

אולם, נכון לעכשיו, נראה כי העירייה לא הצליחה להשיג את מבוקשה. בפוסט ההבהרה שאותו פרסם גרינברג ביום ראשון נאמר כי לעירייה אין ברירה אלא להעלות את הארנונה בשיעור העדכון האוטומטי של 1.37%. עם זאת, הוא הבטיח להמשיך לפעול בנושא לאחר השבעת הממשלה החדשה. גרינברג טען כי העירייה הייתה בין הערים הראשונות שהגישו בקשה להפחתה בארנונה וכי הגישה את בקשתה עוד לפני מספר חודשים. הממשלה, מצדה, הייתה אמורה לאשר או לדחות את הבקשה עד ל-15.12. אולם זה לא קרה.

 

 

"בשל העובדה כי התקופה בה נדרשו השרים להכריע על פי החוק הגיעה לסיומה ועדיין לא הוקמה הממשלה החדשה, הבקשות של עיריית פתח תקוה וכן של רשויות אחרות טרם נחתמו ע"י השרים היוצאים", כתב גרינברג. "לכן, עיריית פתח תקוה, כמו שאר הרשויות בארץ שביקשו את ההפחתה, תיאלץ להעלות את המדד ב-1.37%, בהתאם לדרישות החוק. יחד עם זאת, אנחנו לא הרמנו ידיים בנושא ועם כינון הממשלה החדשה נדרוש את ההפחתה במדד. למרות תקופת אי היציבות במשרדי הממשלה, אני עדיין מאמין כי בקשת העירייה צפויה להתקבל ברמת סבירות גבוהה. לכן, כפי שאמרתי קודם, אנחנו לא נרפה בנושא ונדרוש מהממשלה הנכנסת להכריע בנוגע להפחתת המדד עם כינונה ובכפוף להוראות החוק. אני סבור כי לאור ההתייקרות במשק, קבלת הבקשה להפחית בארנונה בעת הזו ולהקל על התושבים – היא מחויבת המציאות ונדרשת יותר מתמיד".


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


תגובות

אין תגובות

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר