ניקול דניאל, צילום פרטי
ניקול דניאל, צילום פרטי

האמא נגד שחרור הסייעת האלימה: ניקול דניאל מוחה נגד השחרור המוקדם של לירז נתן

נתן, שהייתה סייעת בגן של כרמל מעודה, נידונה לשנתיים מאסר, אך אמורה להשתחרר החודש שחרור מוקדם. ניקול דניאל, ששניים מילדיה היו בגן הזוועות, ביקשה מהציבור לפנות ליועמ"שית שתערער על כך: "ההיענות מטורפת"

פורסם בתאריך: 9.2.23 07:57

אם לא יוגש ערעור של הרגע האחרון, ב-20 בפברואר אמורה לירז נתן, מי שהייתה הסייעת בגן של כרמל מעודה, להשתחרר אחרי כ-11 חודשי מאסר בלבד. ניקול דניאל, מי ששניים מילדיה היו בגן של מעודה, יצאה בימים האחרונים בקמפיין בפייסבוק, בו קראה לציבור לעזור לה ולעשות מה שאפשר במסגרת החוק כמובן על מנת לעצור את השחרור הצפוי של נתן.

כזכור, נתן (35) הורשעה בכך שהיא סטרה לפעוטות, גררה אותם והטיחה אותם על הרצפה. היא הורשעה בעבירות של תקיפת קטין חסר ישע ונדונה על כך ל-24 חודשי מאסר, אותם התחילה לרצות לפני כשנה. אך לאחרונה קיבלה ועדת השחרורים את בקשתה להשתחרר שחרור מוקדם לאחר שיקום שעברה בכלא. מעודה עצמה, שנדונה לתשע וחצי שנות מאסר, תמשיך לרצות את עונשה.

בפוסט שהעלתה לפייסבוק אחרי שנודע לה על השחרור הצפוי של נתן, כתבה דניאל, בין השאר: "היחידה שיכולה לעתור נגד ההחלטה לשחרר את לירז היא עו"ד גלי בהרב מיארה, היועצת המשפטית לממשלה. בבקשה שכל אחד מכם ייקח את הנוסח הבא ויכתוב אותו וישלח בפקס. בואו נראה לה את הכוח שלנו כציבור! שאנחנו לא מוכנים לשתוק כשנעשה כזה עוול. תוכן המכתב: 'אני מבקשת ממך, מתוקף סמכותך לפי סעיף 27(א) בחוק שחרור על תנאי, להודיע על עתירה כנגד השחרור המוקדם של לירז נתן. גם מטעמים של פגיעה חמורה באמון הציבור! וגם כי גזר דין של שנה אחת, הוא אינו מידתי, ואינו הולם כלל, בוודאי שלא בזמן מכת מדינה משתוללת של התעללויות בגנים! שחרור מוקדם זה, רק יפגע בהרתעה! ואינו מתכתב עם המדיניות שהחלה בשנתיים האחרונות בבתי המשפט של החמרת ענישה! השחרור הזה, הוא לא פחות מיריקה בפניו של כל הורה במדינת ישראל! על החתום: השם שלכם, אזרח מודאג מאוד, כתובת המייל שלכם' מס׳ הפקס למשלוח: 02-6467001. ניתן לשלוח טופס מקוון – לינק בתגובות או בפרטי". בהמשך העלתה דניאל פוסט נוסף בו הציעה לאנשים לשלוח אליה את הפרטים ושהיא תשלח בשם האנשים את המייל ליועצת המשפטית.

 

"אין ברירה, אבל אני מוכנה למלחמה", אמרה דניאל השבוע למלאבס. "אני מוכנה לעשות מה שאפשר על מנת לעצור את הגזירה. גם אם לא נצליח והיא תשוחרר, אני רוצה שהמדינה תבין איך הציבור רואה את זה. אני רוצה שבפעם הבאה יחשבו פעמיים לפני שיעניקו בכזאת קלות שחרור לגננת/סיייעת מתעללת רק בגלל שהיא כביכול עברה שיקום. זו המטרה שלי בקמפיין הזה, יותר מאשר לעצור את השחרור שלה, שאני מבינה שיהיה לי כנראה קשה לעצור".

ואיך ההיענות עד כה?
"היענות מטורפת. כבר אחרי הפוסט הראשון היו לי 100 שמות. אחרי שהצעתי לשלוח אלי רק שמות ושאני אכתוב את המכתב בשם אותם אנשים, ההיענות עוד יותר גדלה. אני בטוחה שיש עוד אנשים ששלחו ישירות בלי ידיעתי. ההירתמות הזאת מאוד מרגשת ולא מובנת מאליה ואני מקווה שבסופו של דבר זה גם ישפיע, לפחות, כמו שאמרתי, על הפעם הבאה".

איך הילדים שלך היום?
"עומר בן חמש וחצי וגיא בן ארבע וחצי. הם עדיין לא התאוששו והסיפור משפיע עליהם בכל היבט. הם סובלים מהפרעות אכילה. יש להם קושי ביצירת קשרים חברתיים עם ילדים אחרים. יש להם התקפי זעם, אלימות, אגרסיות, פחדים, חרדות, חוסר אמון, דריכות תמיד וחוסר יכולת להתמודד עם שינויים. הם בטיפולים ואני מקווה שיום אחד יהיה שיפור".

עו"ד חן מאירי, המייצגת את לירז נתן, מסרה: "ועדת השחרורים שקלה את כלל השיקולים הצריכים לעניין וכך גם הדרגים הגבוהים בפרקליטות. כלל הנתונים בתיק מעידים כי לירז עברה הליך שיקומי ללא סייגים והחוק במובן מסויים חייב את שחרורה בהיותה אסירה למופת שעומדת בכלל דרישות המחוקק. צר לי על הקורבנות בתיק ואין מילים שיקהו את כאבן, ואולם האינטרס הציבורי בשיקום אסירים הינו מובהק ומטרתו החזרתו למוטב גם את החוטאים למען לא ישובו לסורם".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר