בית שיח נשים, צילום דוברות העירייה
בית שיח נשים, צילום דוברות העירייה

כבוד: אלו תושבות העיר שנבחרו לקבל את אות האישה המובילה לשנת 2023

לראשונה בפתח תקוה, יוענק לקראת יום האישה הבינלאומי אות מיוחד לנשים מובילות. עשר נשים תושבות העיר נבחרו מתוך מאות המלצות

פורסם בתאריך: 21.2.23 08:21

ועדה מיוחדת, בה השתתפו נציגי ציבור, נציגי העירייה, ונציגות ממועצת נשים מנהיגות, בחרה לראשונה בפתח תקוה עשר נשים שיקבלו את אות האישה המובילה לשנת 2023.

השנה, לקראת יום האישה, החליטה עיריית פתח תקווה לצאת במיזם חדש להענקת "אות האשה המובילה לשנת 2023", במטרה להעלות על נס את תרומתן של הנשים, תושבות פתח תקוה, אשר מקדמות עשייה יוצאת דופן וסוללות את הדרך לאחרות. מתוך מאות המלצות על נשים פעילות שעשייתן רבה, בחרה הוועדה את הנשים שעשייתן ייחודית, רחבה, בעלת השראה ובעלת השפעה על נשים ואנשים אחרים בקהילה.

ואלו הן הנשים המובילות לשנת 2023:

ענבל אן בוסקילה פרץ – אשת יחסי ציבור, מובילת דעת קהל ובעלת קליניקה פרטית לאיפור וביוטי. נבחרה להיות שגרירה להסברה ברשת, של משרד החוץ. ענבל נולדה בארה"ב, עלתה בגיל 6 לישראל ומאז מתגוררת בפתח תקוה. בגיל 14 חלתה בסרטן בלוטות הלימפה. מאז החלמתה היא פועלת למען ילדים חולים ובשנים האחרונות תחת עמותת תקווה ומרפא לילדים חולי נפרולוגיה. במסגרת תמיכתה בעמותה היא מנהלת אירועים לגיוס כספים, ופועלת רבות למען הצלחת העמותה כמו גם בהתנדבות עם הילדים עצמם בבתי החולים שניידר ושערי צדק.

נטלי סחייק – אשת חסד אשר הקימה מטבח חברתי העוסק בבישול לקהילה, היא דואגת לאוכל מבושל לאוכלוסיות מוחלשות ביניהם קשישים, ניצולי שואה, נשים נפגעות אלימות, מתמודדי נפש ומשפחות הנמצאות במצב כלכלי ירוד.

גלי כהן – עצמאית המנהלת עסק פרטי בעיר וכן בית ספר לטיפוח ואסתטיקה. גלי פעילה בהתנדבות בשכונת הדר גנים, מקיימת ערבי העצמה לנשים, מסיבות ערבי חג, מופעי סטנדאפ ועוד. היא עוסקת בהתרמות וגיוס מזון. כמו כן הקימה את פרויקט החלומות לילדים.

רינת ז'ולטי מרוז – הקימה ומובילה את קהילת שלובות פ"ת למען נשים וגברים המתמודדות/ים ומחלימות/ים מסרטן. הקהילה שהקימה מייצרת שלל פעילויות של פנאי, הנאה והעצמה, הכוללים מפגשים קבוצתיים מדי שבוע, בהם הרצאות, סדנאות ועוד. בנוסף מתקיימים טיולים, נופשים, מסיבות, ונוצרים חיבורים אנושיים מרגשים של חברים שותפים למסע. בבסיס היוזמה קהילה תומכת, אשר מלווה את המתמודדות/ים בתקופה הלא פשוטה, של הטיפולים ותחושת הבדידות הנלווית לכך לא פעם. הפעילות מעניקה אנרגיות טובות, מייצרת שמחה, תקווה, נותנת הרבה מאוד כוח ומסייעת לחולות/ים ולבני המשפחה.

ליאת מסיקה – אמא לשני ילדים עם צרכים מיוחדים. פעילה במטה המאבק הארצי לשירותי חינוך מיוחדים. ליאת עוסקת בהעלאת המודעות לקבלת השונה והאחר. היא מסייעת בעיר בנושא החינוך המיוחד, הכנות לוועדות אפיון וזכאות, ליווי סייעות, והעברת מידע לגורמים רלוונטיים לטיפול ומימוש זכויות. היא נמצאת בקשר רצוף עם ההורים.

מאירה ברנע גולדברג – סופרת ופעילה חברתית. כתבה את סדרת ספרי הנוער הידועה "כראמל" שהוגדרה כקלאסיקה בהתהוות וכתופעה יוצאת דופן שהחזירה ילדים רבים לקריאה. ילדים שמעולם לא קראו ספרים, החלו לבקר בספריות הציבוריות ובחנויות הספרים ונכנסו לעולם המופלא של הקריאה דרך הקריאה ב"כראמל". אחד המאפיינים הייחודיים בספריה הוא שילוב ילדים על הספקטרום האוטיסטי (דמותו של ויש מבוססת על בנה) דווקא במקום שלא מצפים לו, בסדרת הרפתקאות, בעולם אגדי, מה שפותח צוהר להכרה ולהכלה, במטרה לעודד ילדים לקבל את עצמם כפי שהם ולקבל את השונה. מאירה מעבירה הרצאות בנושאי ספרות, שילוב וקבלת האחר ומשמשת קול להורים אחרים המתמודדים כמוה אל מול הבירוקרטיה.


הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


ענבל צ'קול – נשואה ואמא ל-5 ילדים, פעילה חברתית בקהילה האתיופית, סייעת בגן ילדים. ענבל מתנדבת מזה שנים במשטרת פ"ת בענף הסיור לטובת בטחון תושבי העיר. היא עוסקת בהסברה תוך חשיפת סיפורה האישי והעלייה מאתיופיה בבתי ספר ובאירועים שונים. ענבל הקימה בעיר להקת מחול אתיופית מסורתית המונה כ-15 נשים אשר משתתפות באירועי הקהילה בעיר ומחוץ לה, הלהקה מהווה מקור לשמחה והעצמה.

פרופסור רחל שריג – רופאת שיניים ומומחית באורתודנטיה במקצועה המשמשת כיום כראש מרכז דן דוד לחקר תולדות האדם. בעלת תואר פרופסורה מאוניברסיטת תל אביב. האנתרופולוגית הדנטלית היחידה בארץ. רחל היא חוקרת בעלת שם עולמי בתחומה, גאה להציג את פתח תקוה כביתה בכל פרסום ומדגישה שמרכז עיסוקה ומרפאתה בעיר. מטפלת בילדי ותושבי פתח תקווה, מתנדבת במתן הרצאות והדרכות לילדים ובני נוער בנושאי בריאות השיניים, וכן פעילה לעידוד ילדות ונערות להשתלב בתחומי מחקר ורפואה.

פרופסור רחל שרעבי – היא פרופ' מן המניין, המשמשת כראשת החוג לסוציולוגיה במכללה האקדמית אשקלון, ומרצה גם באוניברסיטת בר אילן. היא בת בכורה במשפחה בת 12 ילדים, והוריה שימשו עבורה מודל שעודד רכישת השכלה ומצוינות. רחל, מומחית בתחומי הגירה ומגדר, כתבה כ-20 ספרים ומונוגרפיות וכן מאמרים על נשים מקבוצות אתניות שונות. היא מרצה בארץ ובעולם, ומחקריה השפיעו על הדיאלוג בקליטת עלייה וברב תרבותיות בעיר.

אבלין צברי עופרי – נשיאת ארגון ליונס פתח תקוה. במסגרת הליונס אבלין מתנדבת בבית הספר קורצ'אק, ובגן לילדים אוטיסטים, פעילה למען העיוור ומעבר לכך חונכת ילדים במסגרות שונות. גמלאית של נעמ"ת שבין היתר שימשה כיו"ר ועד העובדות הארצי למנהלות חשבונות ובוועדים ארגוניים ודאגה לזכויות עובדות. בקורונה שימשה אוזן קשבת לאנשים בודדים. אבלין משמשת כתובת להרבה תושבים ותושבות ולקהילות מגוונות ותמיד עושה זאת במסירות ובחפץ לב.

ראש העירייה, רמי גרינברג, אמר: "חשבנו שנכון יהיה לציין בחודש האישה עשר נשים שפועלות בנחישות ובמסירות במגוון תחומי חיים, ושעשייתן יש בה משום השפעה על מעגלי קהילה אחרים ומתוך כך הן פורצות דרך ומהוות השראה. זכינו להיחשף לעשייה רחבה ועשירה של מאות נשים והוועדה בחרה קפדנות את עשר הנשים המובילות לשנה זו. אני מודה לחברי וחברות הוועדה ולמשרד לשוויון מגדרי, פיתוח וחדשנות בניהולה של רחל אלון על הובלת התהליך".

את אות ההוקרה תקבלנה הנשים באירוע חגיגי שיתקיים ביום רביעי 8.3.23 בתיאטרון הבית גולדה בנוכחות ראש העירייה, רמי גרינברג.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"מלאבס - פתח תקוה"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר